Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche začalo nabízet vlastní kávovar za 160 tisíc, za pár hodin mělo vyprodáno
včera | Petr Prokopec
Bez špetky závisti říkáme, že to je sympatická věc, přesto si nejsme jisti, co veškeré dění okolo ní říká o stavu naší společnosti jako celku. Těžko hledat lepší definici slova „rozmar”.
Pro řadu lidí jsou automobily víc než jen pouhé dopravní prostředky. Staví pro ně tedy honosné garáže a na péči o ně používají jen ty nejlepší prostředky. Jen u toho se ale nezastavují, svou lásku dávají najevo i dalšími způsoby, třeba tričkem, na kterém se skví logo té které značky. Což si výrobci již dávno uvědomili, a proto kromě samotných aut nabízí i rozsáhlé příslušenství. Koupit si tedy můžete třeba svůj vůz ve zmenšeném měřítku. Nebo ozdobnou klíčenku. Anebo klidně i plamenomet s logem značky.
Automobilky za výrobou těchto doplňků obvykle nestojí, místo toho se spojují s firmami, které se na dané produkty specializují. Jejich jediným zapojením je často pouze logo na obalu, mnohdy ale přikládají ruku k dílu i jejich designéři. Poté je pochopitelně propojení mezi oběma společnostmi více viditelné, zároveň je ale třeba počítat také s nemalým růstem cen. A to mnohdy až do absurdních výšin, jak dokládá nový kávovar od Porsche. Ovšem i tak lidé vykoupili 911 (sic) dostupných kusů v řádu hodin.
Kávovar Porsche x La Marzocco Linea Micra byl nabídnut ve dvou variantách, přičemž provedení Slate Grey startuje na 6 555 dolarech (cca 153 tisíc Kč), zatímco s edicí Martini Racing je spojena cena 6 949 USD (asi 163 tisíc Kč). Respektive byla, neboť zhruba osm hodin po zahájení prodeje již byla k mání jen šedivá varianta. To ale není až tak překvapivé, neboť nebýt přítomných log, nikdo by spojitost se značkou neviděl, i když prý ovladače odkazují na design voliče jízdních režimů německých aut.
V případě provedení Martini Racing byl již vliv Porsche patrnější, jakkoli šlo vlastně jen o nalepení dekorativních pruhů a červené zbarvení odkapávací nádobky. Že by nicméně byla použita třeba karbonová vlákna, aby došlo na odlehčení přístroje, to Zuffenhausen zjevně vůbec nenapadlo. Kávovar s logy Porsche tedy váží stejných 19 kilogramů jako standardní provedení, které je k dispozici od 3 900 USD (cca 91 tisíc Kč) a liší se hlavně tím, že při nastartování nevydává zvuk sporťáku.
Stačí to na ospravedlnění takřka dvakrát takové sumy? Ani bychom neřekli, 911 lidem to ale evidentně bylo jedno. A není to vlastně až tak překvapivé, neboť pokud máte na Porsche a tuto značku vyzdvihujete nade vše, dáte klidně 10 tisíc korun jen za plastový výlisek na klíčích, jenž odpovídá barvě vaší karoserie. Stejně jako zaplatíte klidně i dvojnásobek za triko, které odkazuje na závodní aktivity značky. Pořídit si tedy o 70 tisíc dražší kávovar je vlastně prkotinou.
Člověka samozřejmě v té chvíli napadne, co to o nás jako o společnosti vypovídá, nicméně podobně můžeme filozofovat pomalu u čehokoli. Koneckonců i bydlení v jeskyni se dá zvládnout, ovšem i když je zcela zadarmo, lidé raději investují do bytů či domů. Do nich je pak klidně mohou dovézt ojeté Škody za pár desítek tisíc korun, ovšem jízda v takovém Porsche je přeci jen lákavější. Tak tomu bylo, je a bude.
Kávovar Porsche x La Marzocco Linea Micra byl nabídnut ve dvou verzích, k mání je však aktuálně již jen šedé provedení. Varianta Martini Racing, která na příslušnost k německé značce odkazuje daleko více, byla totiž vyprodána během osmi hodin. Foto: Porsche
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- O 14 let a tři generace novější Golf s motorem 2,0 turbo vyzval na souboj starého bijce s plnotučným V6, asi to neměl dělat
včera - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Sprint Race «Bestia», Martin zůstal lídrem včera 12:22
- Pole Position získal lídr Ai Ogura, 6. Salač včera 12:09
- Z první pozice vyjede v Thajsku Joel Kelso včera 11:56
- Pole Position patří Bagnaiovi, Martin & Marquez měli crash včera 10:36
- Na čele Marc Marquez 25.10.2024
Nejnovější články
- Jaká je skutečná spotřeba a dojezd elektrických aut? Němci už jich vyzkoušeli 116, mizérie je to skoro pokaždé
včera - Porsche začalo nabízet vlastní kávovar za 160 tisíc, za pár hodin mělo vyprodáno
včera - O 14 let a tři generace novější Golf s motorem 2,0 turbo vyzval na souboj starého bijce s plnotučným V6, asi to neměl dělat
včera - Číňané dokazují, že ať už dnes evropské automobilky přijdou skoro s čímkoli, oni to hned udělají lépe a levněji
včera - Neuvěřitelný obrat Porsche. Po totálním fiasku Taycanu říká, že spalovací pohon vrátí i dřív jen elektrickým modelům
včera
Živá témata na fóru
- vyber motorky 10.26. 23:36 - abgx1
- BMW Divize 10.26. 21:20 - Předseda
- VZKAZY 10.26. 21:15 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 10.26. 17:24 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 14:36 - pavproch
- Zákaz zastavení a pokuta 10.25. 21:46 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 10.25. 16:41 - Truck Daškam
- Onboard videa 10.25. 14:18 - řidičBOB