Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche slavného moderátora je prodané. Už má „náhradu”, žena i dcery ji nenávidí
18.5.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
I když šlo o snad nejdražší nabídku ojeté 911 GT3 RS, Hammondovo vlastnictví udělalo své. Úbytek v garáži si ale velmi rychle vynahradil.
Před třemi týdny jsme psali o tom, že Richard Hammond prodává své milované Porsche. Už spojení slov „milovat” a „prodat” v jedné větě zní zvláštně, v jeho případě ale má rozlučka s autem, na které dosud pěl jen chválu, velmi dobrý důvod - GT3 RS s povinným automatem PDK bude nahrazena faceliftovanou GT3 s manuální řazením. A tu bude jistě milovat ještě více.
Bývalému moderátorovi Top Gearu a současné hvězdě The Grand Tour ale náhrada dorazí nejdříve za pár měsíců, které chtěl „Hamster” využít k tomu, aby dosavadní GT3 RS dobře prodal. Jenže i když na ni nasadil opravdu vysokou cenu, nového majitele si vůz našel velmi rychle.
Nevíme, kdy přesně k prodeji došlo, na webu firmy, která vozu nového majitele hledala, svítilo už 12. května „Prodáno”. Stejně tak nevíme, jestli šel vůz do světa za požadovaných 7,4 milionu Kč, které z Hammondovy GT3 RS dělaly nejdražší ojetý exemplář tohoto typu široko daleko, ale možné to je - slavný první majitel dělává s cenou divy. K prodeji na každý pád došlo dříve, než sám Richard čekal, a tak se rozhodl koupit si místo svého miláčka něco zajímavého už teď.
Ne, GT3 to vážně není, na to je moc brzy, jde ale o něco možná ještě zajímavějšího. Prodej RS přiměl Hammonda k tomu, aby sáhl po voze, po němž podle svých slov už půl roku pokukoval - Lotusu Esprit 350 Sport. To je další velmi vzácný stroj, který byl vyrobený v pouhých 50 kusech až na sklonku životního cyklu tohoto slavného modelu. Přišel v roce 1999 s výkonem (to byste neuhodli) 350 koní pod kapotou, o který se staral atmosféricky plněný motor V8, k tomu ale dostal spoustu drobných specifik.
Má mimo jiné nižší a tužší podvozek, posílené brzdy, hořčíková kola přítlačné či křídlo z karbonu (v době, kdy karbon bylo „něco”, jak připomíná sám Hammond), alcantarou čalouněná sedadla s modrými prvky a také modře lakované kryty vaček. „Ano, to je hodně, hodně hloupé, ale miluji to,” říká k poslednímu zmíněnému specifiku svého nového stroje slavný moderátor.
Za kolik přesně vůz koupil, není známo, ale i když jde o celkem výjimečný stroj, jeho cena se ani zdaleka neblíží prodané GT3 RS - tu a tam se objeví v prodeji jeden z exemplářů s cenou okolo 1,1 milionu Kč. Ostatně, tento Lotus - jako skoro všechny z té doby - je vyhlášen svou omezenou spolehlivostí, na její projevy ale zatím nový majitel nenarazil. O voze říká jen to, že jej koupil velmi špinavý, a možná i proto s ním doma nesklidil velký úspěch.
„Ani nečekám, že se bude každému líbit. Má žena, například, ho nenávidí. To samé moje nejstarší dcera. A také ta nejmladší,” říká o nejnovějším přírůstku do své garáže Hammond. A sluší se připomenout, že dvě dcery jsou všechny jeho děti. Možná i proto zatím auto svěřil firmě, která se běžně stará o jeho výjimečné vozy, aby dala Lotus dokupy alespoň po vizuální stránce. Než se tak stane, Hammond zveřejnil jen pár fotek vesměs špinavého auta a říká, že lépe nám jej přiblíží později.
I tak ale popsal a nafotil svou zkušenost právě s předáním vozu „do čištění”, která je sama o sobě úsměvná. „Jejich obličeje říkaly vše. Když jsem viděli majitele, jak před svým luxusním skladem plným Bugatti (odtud ona fotka Chironu - pozn. red.), McLarenů a Pagani číhá na můj Lotus, bylo vidět, že se necítí ve své kůži,” říká jistě s nadsázkou Hammond. Jeho auto jistě není obyčejné ani nezajímavé a můžeme se jen těšit, až nám svou „pětku” (je to 5. kus z oněch 50 vyrobených) ukáže pořádně. Nezajímavé pohledy - natož pak svezení - to jistě nebudou...
Richard Hammond si koupil nové auto, vzácný Lotus Espirt 350 z konce 90tých let minulého století
I z fotek je patrné, že přijetí vozu do „čistírny” bylo poněkud komické
Hammondova GT3 RS už je prodaná, přes velmi vysokou cenu
Zdroj: Drive Tribe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 2 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 3 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 5 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 6 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva