Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche říká, že 911 RSR nemá motor uprostřed, ač ho tam má. Proč ta změna?
30.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zuffenhausen přišel s historickým mezníkem, když závodnímu speciálu posunul agregát doprostřed. Oficiálně tam ale podle automobilky není.
Koncepce „všechno vzadu“, tedy uložení motoru až za zadní nápravou kombinované s pohonem zadních kol, není mezi automobilkami zrovna preferovaná. Ve skutečnosti ji aktuálně používá pouze Porsche u svého kultovního modelu 911. Ještě nedávno tak značka činila na silnicích i závodních okruzích, nová generace speciálu RSR ale dostala svět do kolen. Automobilka z Zuffenhausenu totiž motor posunula před zadní nápravu.
O novince se tak rázem začalo mluvit jako po Porsche 911 s motorem uprostřed, to je však podle Franka-Steffena Wallisera, viceprezidenta značky pro motorsport, poněkud odvážné tvrzení. „Motor byl posunut před zadní nápravu - čemuž se říká uložení uprostřed. My se ale snažíme vyhnout tomu, abychom tomu tak říkali oficiálně.“ Porsche tím přitom nechce ani tak popřít nevyhnutelné, jako spíše nezklamat fanoušky.
I nadále tedy máme o Porsche 911 smýšlet jako o voze, který počítá s koncepcí „všechno vzadu“, protože u silničního provedení tomu tak skutečně bude. V případě toho závodního ale měla stávající pravidla donutit automobilku k posunutí pohonné jednotky ještě více dopředu, aby kupé získalo na svou stranu aerodynamiku potřebnou k pokoření konkurence. To by nebylo možné, kdyby motor stál větru v cestě.
Řeč je samozřejmě o velkém difuzoru, jehož používání bylo nedávno vozům kategorie GTE umožněno. Klasické Porsche 911 by jej ovšem dostat nemohlo, neboť to mělo ony partie zastavěné pohonnou jednotkou. Její posunutí ale vše napravilo, přičemž značka zároveň mohla použít i mnohem efektivnější koncepci uchycení zadního křídla z vrchní části. Modifikována byla v závislosti na těchto změnách i příď. Lepší rozložení hmotnosti mezi nápravy přišlo jen jako bonus, o to tu původně vůbec nešlo.
Porsche zároveň použilo více karosářských dílů s rychloupínáky a zároveň dosáhlo lepšího rozložení zátěže pneumatik. Samotný motor navíc profituje z pevného ventilového pohonu, kde byl kvůli hmotnosti odstraněn běžně používaný hydraulický systém otevírání ventilů. Ten nahradila pevná zdvihátka. Podobnou úpravu dostanou i silniční modely GT počínaje zcela novým Porsche 911 GT3.
V závislosti na restriktorech pak pohonná jednotka produkuje až 510 koní, které skrze sekvenční převodovku s pádly řazení pod volantem míří na zadní 310 milimetrů široké pneumatiky. Všechny tyto změny měly Porsche učinit konkurenceschopnějším, což se aktuálně i potvrdilo. Nové 911 RSR má totiž za sebou debut v Daytoně, kdy ve třídě GTLM dosáhlo druhého místa a celkově sedmého.
Nové Porsche 911 RSR má za sebou závodní debut v Daytoně. Ve své třídě přitom kupé s motorem uprostřed dojelo druhé
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před hodinou - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 3 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 4 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 6 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 11:08 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie