Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche může zcela přestat prodávat svá auta veřejnosti, jinak by nemuselo přežít
21.10.2019 | Petr Prokopec
Tento konstrukt může zní nesmyslně, pochází ale z úst finančního šéfa Porsche, který nemluví do větru. Individuální mobilitu čekají razantní změny a automobilky se musí přizpůsobit.
Svět se v současnosti mění rychleji než kdy dříve. Na mysli nyní nemáme jen ten automobilový, rychlá evoluce zasahuje všechny oblasti života. Lidé stále častěji volí k životu města, místa vzdálená od veškeré civilizace jen navštěvují v rámci volnočasových aktivit. Navíc lidí přibývá, dle předpovědí by na Zemi mělo v roce 2050 žít 9,8 miliardy lidí, z čehož více než dvě třetiny (6,7 miliardy) mají připadnout právě na města. Většina z nich ovšem na takovou populaci není připravena. A co je nejpodstatnější, současná struktura dopravy se bude muset také změnit, pro auta v ní bude méně prostoru.
Co přesně to pro nás bude znamenat? Odpověď na to do značné míry přináší Lutz Meschke, finanční šéf Porsche. Dle něj totiž zcela skončí dnes používaný způsob prodeje a současně zákaznické chování. „Dnes si naši zákazníci pořizují dvě, tři i čtyři Porsche, ale v budoucnu si možná budou moci dovolit pouze jedno nebo dvě a pro dopravu ve městě budou muset využít jiných služeb. Musíme tedy přijít s obchodním modelem, který zvládne vyrovnat naše ztráty.“
Automobilka z Zuffenhausenu tedy do budoucna již nepočítá příliš s tím, že by svá auta prodávala přímo zákazníkům. Místo toho je dle Meschkeho „dobrým startovním bodem“ program předplatného, který již byl spuštěn v USA.
Tento program počítá s využitím různých vozů pro konkrétní příležitost, přičemž je pouze na zákazníkovi, zda bude využívat jeden model po delší dobu či naopak sáhne každý den po jiném. Během dvou let bychom se podobných služeb měli dočkat také v Evropě, stejně jako s ním mohou počítat zákazníci v Asii. Meschke nicméně dodává, že ani tento program v jednu chvíli nebude dostačující.
„Samozřejmě, že se pokusíme naše auta prodávat přímo tak dlouho, jak jen to bude možné, ale města chtějí zredukovat dopravu, a proto musíme hledat řešení, která jsou pro naši značku vhodná.“ Co přesně je tím myšleno, Meschke neřekl, poukázal ale na skutečnost, že sdílená mobilita nebude dostačující. Pokud značka nedokáže udržet svou ziskovou marži na 15 procentech, pak jako okrajový výrobce může začít balancovat na hraně přežití.
„Musíme tedy přemýšlet o nových obchodních modelech, a to nikoliv jen v rámci naší vlastní značky,“ dodává k tématu Meschke. Porsche tedy čekají investice do různých start-upů, které se budou právě na budoucí mobilitu ve městech specializovat. Pokud tedy toužíte po svém vlastním voze ze Zuffenhausenu, raději si rychle nějaký kupte či na něj začněte šetřit větší měrou než dosud. Jednou vám totiž na jeho pořízení již ani peníze stačit nebudou muset, neboť něco takového nebude zapadat do obchodní strategie automobilky - bude muset dosahovat vyšších marží jinak pojatou nabídkou spíše služeb než samotných aut.






Porsche již nyní počítá s tím, že zakrátko nebude možné vozy značky jen tak koupit. S ohledem na probíhající změny v celém světě a s nimi korespondující změny ve způsobu používání aut Porsche počítá s tím, že se bude muset soustředit spíše na služby okolo používání aut, nikoli na prodej aut samotných
Zdroje: Autocar, AutoMotoTV Deutsch@Youtube
Bleskovky
Aukce se nekoná. Mýty obestřenou obří sbírku Formulí 1 Bernieho Ecclestona celou koupil dědic Red Bullu, dal za ni přes 10 miliard
včeraObří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
6.3.2025Audi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
5.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
VW už ztratil soudnost, svou spásu vidí v autě postaveném kolem 6 let starého odpískaného designu a 8 let staré techniky
6.2.2025Důchodci si koupili Teslu Cybertruck. Ujeli s ní 109 km a pak raději řekli synovi, ať ji zase prodá
6.2.2025Námluvy Nissanu a Hondy se zhroutily hned v zárodku. Trochu se opakuje scénář, který vedl k pádu spasitele firmy
6.2.2025Další a další evropské země zvyšují povolené rychlosti na silnicích, Česko nevyjímaje. Ledy se hnuly po mnoha dekádách
6.2.2025Majitel elektromobilu při parkování ťuknul do sloupku u cesty. Následky jsou sotva vidět, cena opravy by ho přesto zruinovala
6.2.2025
Živá témata na fóru
- vratné díly/záloha na díly 03.09. 10:12 - GeneHawkins
- Detektory policejních radarů 03.08. 09:40 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 03.07. 18:37 - Tomichika
- S větrem ve vlasech.... 03.07. 14:10 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 03.07. 13:24 - Kavis
- Fiat a vše kolem nich 03.07. 12:33 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.04. 21:57 - Truck Daškam
- Politický koutek 03.04. 11:04 - HondaMan