Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche může zcela přestat prodávat svá auta veřejnosti, jinak by nemuselo přežít
21.10.2019 | Petr Prokopec
Tento konstrukt může zní nesmyslně, pochází ale z úst finančního šéfa Porsche, který nemluví do větru. Individuální mobilitu čekají razantní změny a automobilky se musí přizpůsobit.
Svět se v současnosti mění rychleji než kdy dříve. Na mysli nyní nemáme jen ten automobilový, rychlá evoluce zasahuje všechny oblasti života. Lidé stále častěji volí k životu města, místa vzdálená od veškeré civilizace jen navštěvují v rámci volnočasových aktivit. Navíc lidí přibývá, dle předpovědí by na Zemi mělo v roce 2050 žít 9,8 miliardy lidí, z čehož více než dvě třetiny (6,7 miliardy) mají připadnout právě na města. Většina z nich ovšem na takovou populaci není připravena. A co je nejpodstatnější, současná struktura dopravy se bude muset také změnit, pro auta v ní bude méně prostoru.
Co přesně to pro nás bude znamenat? Odpověď na to do značné míry přináší Lutz Meschke, finanční šéf Porsche. Dle něj totiž zcela skončí dnes používaný způsob prodeje a současně zákaznické chování. „Dnes si naši zákazníci pořizují dvě, tři i čtyři Porsche, ale v budoucnu si možná budou moci dovolit pouze jedno nebo dvě a pro dopravu ve městě budou muset využít jiných služeb. Musíme tedy přijít s obchodním modelem, který zvládne vyrovnat naše ztráty.“
Automobilka z Zuffenhausenu tedy do budoucna již nepočítá příliš s tím, že by svá auta prodávala přímo zákazníkům. Místo toho je dle Meschkeho „dobrým startovním bodem“ program předplatného, který již byl spuštěn v USA.
Tento program počítá s využitím různých vozů pro konkrétní příležitost, přičemž je pouze na zákazníkovi, zda bude využívat jeden model po delší dobu či naopak sáhne každý den po jiném. Během dvou let bychom se podobných služeb měli dočkat také v Evropě, stejně jako s ním mohou počítat zákazníci v Asii. Meschke nicméně dodává, že ani tento program v jednu chvíli nebude dostačující.
„Samozřejmě, že se pokusíme naše auta prodávat přímo tak dlouho, jak jen to bude možné, ale města chtějí zredukovat dopravu, a proto musíme hledat řešení, která jsou pro naši značku vhodná.“ Co přesně je tím myšleno, Meschke neřekl, poukázal ale na skutečnost, že sdílená mobilita nebude dostačující. Pokud značka nedokáže udržet svou ziskovou marži na 15 procentech, pak jako okrajový výrobce může začít balancovat na hraně přežití.
„Musíme tedy přemýšlet o nových obchodních modelech, a to nikoliv jen v rámci naší vlastní značky,“ dodává k tématu Meschke. Porsche tedy čekají investice do různých start-upů, které se budou právě na budoucí mobilitu ve městech specializovat. Pokud tedy toužíte po svém vlastním voze ze Zuffenhausenu, raději si rychle nějaký kupte či na něj začněte šetřit větší měrou než dosud. Jednou vám totiž na jeho pořízení již ani peníze stačit nebudou muset, neboť něco takového nebude zapadat do obchodní strategie automobilky - bude muset dosahovat vyšších marží jinak pojatou nabídkou spíše služeb než samotných aut.






Porsche již nyní počítá s tím, že zakrátko nebude možné vozy značky jen tak koupit. S ohledem na probíhající změny v celém světě a s nimi korespondující změny ve způsobu používání aut Porsche počítá s tím, že se bude muset soustředit spíše na služby okolo používání aut, nikoli na prodej aut samotných
Zdroje: Autocar, AutoMotoTV Deutsch@Youtube
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 6 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 8 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 9 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 11 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
dnes
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko před 31 minutami - řidičBOB
- Onboard videa před 5 hodinami - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno před 5 hodinami - pavproch
- VZKAZY před 6 hodinami - pavproch
- Táhneme na Brusel před 7 hodinami - pavproch
- Fiat a vše kolem nich včera - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? včera - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch