Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche mlží, nové turbo v 911 se prý chová jako atmosférický motor
2.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porsche srovnává nesrovnatelné a pozoruhodně vysvětluje také to, proč větší atmosféry v 911 nahradilo menšími turbomotory.
Automobilka z Zuffenhausenu stála po většinu své existence tak trochu mimo zbytek automobilového světa, a to především díky modelu 911, který zachovával koncepci „všechno vzadu“. Jakkoliv se usazení motoru za zadní poháněnou nápravu zdálo být koncepcí tak nevhodnou, že ji brzy téměř všichni krom Porsche opustili, jízdními vlastnostmi šlo po dlouhá léta o fenomen, se kterým se poměřoval celý svět. Nyní však značka evidentně přehodila výhybku a rozhodla se, že namísto aby konkurence bojovala s ní, bude ona bojovat s konkurencí. Jinak si totiž nelze vysvětlit slova, jež obhajují existenci turbomotoru.
Přeplňované pohonné jednotky nahrazující předchozí atmosférické totiž pouze snižují papírovou spotřebu vozu, zvyšují také jeho výkon. Jak Carrera, tak i potentnější Carrera S se proto vůči dosluhujícím verzím dočkaly 20 koní a 60 Nm točivého momentu navíc. Nyní tak třílitrový šestiválec produkuje 370 koní a 450 Nm, respektive 420 koní a 500 Nm, díky čemuž je Porsche blíže své konkurenci a také na stejné cestě, po které se vydal celý trh. A šlo mu opravdu o to, jak naznačují slova šéfa produktového oddělení Erharda Mossleho: „Všichni momentálně používají turbomotory, takže pokud s nimi chcete držet krok v rámci dynamiky a výkonu, je jednodušší vše zvládnout za pomoci přeplňování než atmosférického pohonného motoru.“
Něco takového je u Porsche překvapivé. Až do posledních let nepovažovalo vysoký výkon za nutnost pro dosažení vysoké jízdní dynamiky a nepamatujeme, že by se někdy volilo jednodušší řešení. Kdyby ano, těžko by dodnes ladilo tak neoptimální koncepci auta jako „vše vzadu”. Jelikož ale značka touží po vyšších prodejích, je potřeba nalákat i řidičsky trochu „primitivnější” klientelu, která vidí jen výkon a čas zrychlení z 0 na 100 km/h.
Výsledkem tohoto přehození výhybky je tedy nová přeplňovaná jednotka, od které budou zřejmě jen v nejbližších letech uchráněny modely jako GT3 či GT3 RS. Šéf produktového oddělení Erhard Mossle se přitom snaží zaplašit veškeré obavy, které turbomotory v puristech vzbuzují. „Nejprve musíte to auto řídit, abyste mohli diskutovat, zda je turbo správné či nikoliv. A když se tak stane, zjistíte že přeplňování není ďáblovou věcí a že jde o dobrý motor.“
Tomu i věříme, Mossle ale dodal i něco jiného: „Udělali jsme vše tak, aby se turbomotor choval jako atmosférická jednotka.“ Něčemu takovému se jistě dá blížit, ve výsledku ale půjde vždy o dva trochu jiné světy, které nemá smysl srovnávat. Také tuhle argumentaci ale známe od jiných - Porsche zkrátka raději plave s proudem. Je totiž snazší a výdělečnější než plavba opačným směrem...
Nový přeplňovaný motor byl pro Porsche nejjednodušším způsobem, jak dosáhnout vysokého výkonu a nízké papírové spotřeby
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před hodinou - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 3 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 4 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva