Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche mlží, nové turbo v 911 se prý chová jako atmosférický motor
2.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porsche srovnává nesrovnatelné a pozoruhodně vysvětluje také to, proč větší atmosféry v 911 nahradilo menšími turbomotory.
Automobilka z Zuffenhausenu stála po většinu své existence tak trochu mimo zbytek automobilového světa, a to především díky modelu 911, který zachovával koncepci „všechno vzadu“. Jakkoliv se usazení motoru za zadní poháněnou nápravu zdálo být koncepcí tak nevhodnou, že ji brzy téměř všichni krom Porsche opustili, jízdními vlastnostmi šlo po dlouhá léta o fenomen, se kterým se poměřoval celý svět. Nyní však značka evidentně přehodila výhybku a rozhodla se, že namísto aby konkurence bojovala s ní, bude ona bojovat s konkurencí. Jinak si totiž nelze vysvětlit slova, jež obhajují existenci turbomotoru.
Přeplňované pohonné jednotky nahrazující předchozí atmosférické totiž pouze snižují papírovou spotřebu vozu, zvyšují také jeho výkon. Jak Carrera, tak i potentnější Carrera S se proto vůči dosluhujícím verzím dočkaly 20 koní a 60 Nm točivého momentu navíc. Nyní tak třílitrový šestiválec produkuje 370 koní a 450 Nm, respektive 420 koní a 500 Nm, díky čemuž je Porsche blíže své konkurenci a také na stejné cestě, po které se vydal celý trh. A šlo mu opravdu o to, jak naznačují slova šéfa produktového oddělení Erharda Mossleho: „Všichni momentálně používají turbomotory, takže pokud s nimi chcete držet krok v rámci dynamiky a výkonu, je jednodušší vše zvládnout za pomoci přeplňování než atmosférického pohonného motoru.“
Něco takového je u Porsche překvapivé. Až do posledních let nepovažovalo vysoký výkon za nutnost pro dosažení vysoké jízdní dynamiky a nepamatujeme, že by se někdy volilo jednodušší řešení. Kdyby ano, těžko by dodnes ladilo tak neoptimální koncepci auta jako „vše vzadu”. Jelikož ale značka touží po vyšších prodejích, je potřeba nalákat i řidičsky trochu „primitivnější” klientelu, která vidí jen výkon a čas zrychlení z 0 na 100 km/h.
Výsledkem tohoto přehození výhybky je tedy nová přeplňovaná jednotka, od které budou zřejmě jen v nejbližších letech uchráněny modely jako GT3 či GT3 RS. Šéf produktového oddělení Erhard Mossle se přitom snaží zaplašit veškeré obavy, které turbomotory v puristech vzbuzují. „Nejprve musíte to auto řídit, abyste mohli diskutovat, zda je turbo správné či nikoliv. A když se tak stane, zjistíte že přeplňování není ďáblovou věcí a že jde o dobrý motor.“
Tomu i věříme, Mossle ale dodal i něco jiného: „Udělali jsme vše tak, aby se turbomotor choval jako atmosférická jednotka.“ Něčemu takovému se jistě dá blížit, ve výsledku ale půjde vždy o dva trochu jiné světy, které nemá smysl srovnávat. Také tuhle argumentaci ale známe od jiných - Porsche zkrátka raději plave s proudem. Je totiž snazší a výdělečnější než plavba opačným směrem...









Nový přeplňovaný motor byl pro Porsche nejjednodušším způsobem, jak dosáhnout vysokého výkonu a nízké papírové spotřeby
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Výrobce na dálku sebral autům patřícím zákazníkům 600 koní výkonu, protože s nimi neumí zacházet. Tolik ke skvělosti moderních aut
před hodinouPrvní nové AUDI má ten nejsměšnější zavazadelník, jaký jsme kdy viděli, ukazuje nedomyšlenost auta v každém ohledu
před 59 minutamiCadillac za 7,5 milionu nutí majitele proplazit se kufrem, pokud se mu vybije baterie. A i druhé řešení je slušná osina v zadnici
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva