Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4
26.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porsche potvrdilo, že většinu modelů prodává s automatem. Enormní zájem o Cayman GT4 jej však donutil na ruční řazení nezanevřít.
V posledních týdnech proniká na světlo světa stále více informací, jež se týkají chystaného Porsche 911 R. Tedy verze určené puristům, jenž bude profitovat z atmosférického šestiválce a především manuálního řazení. Podle značky je totiž nadmíru důležité stavět modely, které nebudou pouze rychlé, ale zároveň nabídnou fanouškům značky co nejintimnější propojení člověka a stroje. Šéf jihoafrického zastoupení Toby Venter pak navíc dodal, že navzdory předchozím spekulacím dostane vůz stejné obutí jako GT3, tedy pneumatiky Michelin Pilot Sport o rozměru 245/35 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu.
Mohutného zadního křídla a nízko položeného čelního spoileru se ovšem nedočkáme, prostor pod kapotou je pak vyjma onoho atmosférického plnění nadále záhadou. Není tedy jisté, zda šestiválec bude 3,8litrový nebo čtyřlitrový a produkovat bude 450 nebo 500 koní. Danými spekulacemi se ovšem dnes zabývat nebudeme, místo toho se podíváme, jak se historie skutečně opakuje. Stejně jako původní Porsche 911 R bylo jakýmsi předskokanem chystané nové generace, tak bude i stávající varianta jistou předzvěstí té zcela nové.
Erhard Mössle, technický šéf celé modelové řady, totiž uvedl, že ručně řazené převodovky jsou pro značku dále důležité. A to přesto, že 85 procent zákazníků volí automat. „Ačkoliv jde asi o deset procent trhu, je důležité pro některé zákazníky a oblasti, zejména Spojené státy, abychom měli takový druh převodovky,“ upřesňuje náladu v Zuffenhausenu Mössle. A dodává, že Porsche za ně „bude bojovat tak dlouho, jak jen to bude možné“.
K tomuto rozhodnutí nepřispěl ani tak zájem o zmiňované Porsche 911 R, jehož 600 až 800 exemplářů prý již má předem své majitele, ale hlavně obliba předchozích limitovaných modelů osazených manuálem a atmosférickým motorem. „V posledních dvou letech jsme se s vozy Cayman GT4 a Boxster Spyder naučili, že důležitá nejsou pouze časy na okruhu, ale také emoce a zábava při řízení,“ dodává Mössle uznávajíc, že skončit s manuály u modelů 911 GT3 byla chyba a právě obrovský zájem o GT4 a Spyder je donutil couvnout.
„Přestože takto osazený vůz není nejrychlejší, je s manuálním řazením zábava. Jistě, PDK je rychlejší, ale spousta zákazníků chce převodové stupně měnit sama. A proto si myslím, že bychom tuto převodovku měli zachovat, a to rovněž pro příští generaci,“ upřesňuje růžový výhled do budoucna technický šéf značky. Je tedy jisté, že manuály se objeví i po roce 2020, na kdy je příchod nové generace naplánován.
Zda ovšem také v příští dekádě dorazí atmosférické motory, to je prozatím sporné. Porsche se totiž v souvislosti s neustálým navyšováním prodejů věnuje stále více ekologické stránce věci, nikoliv jen té ryze sportovní. Klasický Mezgerův agregát jsme tedy již mohli odpískat, nyní nejspíše přijde řada i na stávající motory, jenž nahradí ty přeplňované nebo elektrifikované.





















Obrovský zájem o Porsche Cayman GT4 a Boxster Spyder značku z Zuffenhausenu přesvědčil, že manuální převodovky je třeba nadále držet při životě. I proto přijde 911 R
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Nový šéf Nissanu ohlásil uprostřed krize obří modelovou ofenzívu, Japonci nabídnou dokonce i vlastní klon Dacie Duster
27.3.2025Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
27.3.2025Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
27.3.2025Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale nazývá věci pravými jmény: Může za to EU
28.3.2025Volvo žádá majitele tisíců dobíjecích aut, aby je okamžitě přestali nabíjet. Hoří, tedy pardon, stíhají je „termální události”
28.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07