Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche 911 991 GT3 RS za cenu Superbu existuje. Je celé a je to vážně Porsche
6.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Poslední 911 GT3 RS se vyrábí necelé dva roky a nejlevnější ojeté kusy stojí okolo 5 milionů Kč. Tento přijde ani ne na 950 tisíc Kč. A stojí leda za to.
Že se lidé snaží udělat ze svých auto něco lepšího, než čím ve skutečnosti jsou, není nic nového. Proto také existují věci jako samolepkový tuning, ale to sem dnes nepleťme. Nalepit si na Fabii 1,4 TDI nálepky Type-R, xDrive a GT-R ostatně není nic, co by stálo za řeč, poněkud sofistikovanější pokusy o něco podobného už jsou ale jiný případ.
Jde o repliky, pokusy udělat z nějakého auta na oko úplně jiné lepší a mnohem dražší. Většina končí tragicky, jako tento polský Aventador, jiné si zasluhují i jistý druh obdivu, jako například toto falešné Bugatti Veyron. Ať už je to ale tak, onak nebo úplně jinak, obvykle je základem auto naprosto obyčejné, z něhož se zrodí něco zcela neobyčejné, třeba jako když Porsche postavené ze Škody. Zcela výjimečně se stává, aby někdo udělal z jednoho výjimečného a vážně dobrého auta repliku jiného, ještě lepšího a výjimečnějšího stroje též značky, přesně takový případ ale máme dnes před sebou.
To na fotkách je skutečně Porsche a skutečně 911. Nečekejte tedy nic jako dýchavičný motor, navíc na špatném místě, mizernou dynamiku nebo špatné jízdní vlastnosti, nic takového tu nehrozí. Jenže i když to je pravá 911, k poslední GT3 RS, kterou se na oko snaží být, má hodně daleko.
Jde o repliku vzniklou na základech Porsche 911 generace 996, a to konkrétně nejobyčejnější Carrery 2 3,4. To by nutně nevadilo, kdyby ovšem nešlo o verzi Cabrio, která hru na GT3 RS kazí nejvíce. Jinak jde o vůz modelového roku 2000, má najeto necelých 120 tisíc km a je k ní kompletní servisní dokumentace včetně faktur za opravy a údržbu. Podle prodávajícího je vůz v perfektním stavu a jezdí jako nový. To rozporovat nebudeme.
Autorem přestavby je firma Johnny Angel Customs, takže nejde o žádnou fušeřinu. Díly jako přední a zadní světla nebo blinkry jsou originální kousky z Porsche 911 991 GT3 RS, panely karoserie jsou vyrobeny zakázkově, protože by s největší pravděpodobností nepasovaly. Zejména na výdeších nad předními koly je vidět, že 996 a 991 nejsou jedno a to samé auto, ale netrénované oko přehlédne snáze to než hardtop o kousek výše.
Elektroinstalaci dostala na starost firma Maidstone, vůz má po přestavbě nový lak u firmy Smart Wheels a má také nová 19" kola a nové pneumatiky. „Dovedete si jistě představit, jaká pozornost se vozu dostává, když někudy projíždíte,” říká prodávající.
To by se ještě dalo pochopit, na první pohled to opravdu není 17 let stará 996, ale zbrusu nová 991. U této věty to ale nekončí. „Toto auto má některé výhody oproti originální 991 GT3 RS. Je to kabriolet s hardtopem, takže máte to nejlepší z obou verzí. Spotřeba se pohybuje mezi 8 a 11 litry na sto a jsou tu čtyři sedačky, takže můžete vozit přátele nebo rodinu,” tvrdí dále.
Po pravdě, vozit rodinu a jezdit s nízkou spotřebou je pravděpodobně to poslední, po čem petrolhead lačnící po skutečné 911 991 GT3 RS toužil. Na druhou stranu, můžete dozadu posadit tchýni a tak ji vyděsit, že už po vás nikdy nebude chtít, abyste ji někam vezli. Pokud vás tenhle vůz láká, může být váš za 29 995 liber, tedy asi 947 tisíc korun.
My bychom si za stejné peníze radši koupili hezkou sériovou 911 996, za tuto částku to bude muset být skvělý kus. Ale kdo chce kam... Můžete s tímto strojem vyrazit do ulic a zkusit méně znalým tvrdit, že jde o vzácný tovární prototyp otevřené GT3 RS. Pak si získáte ještě více pozornosti, ať už v dobrém či zlém. A to v Superbu 2,0 TDI Laurin & Klement, který prakticky stejné peníze, dokážete asi jen stěží...
Tohle je ve skutečnosti 911 996 a „praskne” to ještě dřív, než se podíváte do interiéru - otevřená verze GT3 ani GT3 RS nikdy nevznikla
Zdroj: Pistonheads
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 9 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 11 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva