Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Poník pro jeden trik od Mercedesu obětoval hrdost, zvuk i 400 kg hmotnosti, aby na chvíli o pár metrů vyhrával ve sprintech
5.6.2024 | Petr Miler
Na srovnání nového Mercedesu-AMG C63 s jeho soupeři od Audi a BMW je nejlépe vidět, jak lze v podobném klání vyhrát a stejně odejít jako drtivě poražený. Nejnovější a nesilnější, ale také nejdražší a nejtěžší auto sice vítězí, ovšem jak dlouho? A co předvede jinde než v přímém směru?
Proč Mercedes vzal široce respektovaný model C63 od AMG a vzal mu jeho klíčové unikum v podobě osmiválcového motoru, který nahradil dvoulitrovým hybridem, nepochopil nikdo, dokonce ani Mercedesu tradičně naklonění Němci. Tohle auto prohrálo i v jejich srovnávacím testu, prohrálo prakticky všechno, co mohlo, a i u zákazníků se potýká s téměř nulovým zájmem. A když si přečtete komentáře u přiloženého videa, teprve pochopíte, kolik odporu k němu lidé chovají. Vezmeme jednu z těch slušných posměšných reakcí, které si získaly širokou oblibu: „Tohle je jeden z deseti nových C63, které byly kdy prodány,” říká s úsměvem jeden z diskutujících.
Video, ve kterém vůz v provedení kombi participuje, by tak mohlo být vnímáno jako velké zadostiučinění, neboť lidé z Carwow právě tento Mercedes postaví proti jeho úhlavním soupeřům od BMW (M3 Touring) a Audi (RS4 Avant). A C63 zvítězí ve všech dynamických kláních, jen v testu brzd „vyhraje” jeho vysoká hmotnost, navrch má tehdy (historickou optikou paradoxně nejlehčí) Audi. Takže úspěch a vše je odpuštěno, skeptici se mýlili? Ani omylem.
Mercedes stvořil poníka pro jeden trik, a to jsou právě vystoupení ve sprintech. Tím vše hasne, navíc velmi rychle. Asi nikdo nečeká, že až 680koňové auto s elektromotory prohraje ve sprintech s 450- resp. 510koňovou konkurencí, i když je citelně lehčí. Zejména Audi je o neuvěřitelných 445 kg (!) lehčí a vedle 2 190 kg Mercedesu je rázem lehké i BMW se svými 1 865 kg, jinak též šílenou hmotností. Na hmotnost ale Mercedes doplatí v jakékoli jiné disciplíně a jak dlouho mu vydrží jeho dynamika v přímce? Baterky jednou dojdou a pak už tu budeme mít jen 476 koní dvoulitrového turba proti 2,2 tuny. Spalovací motor je tu jediný stabilní zdroj výkonu, na který je spoleh, všechno ostatní musí přijít na úkor něčeho jiného.
A to není vše, poslechněte si, jak auto zní, upřímným hodnocením nechceme urážet vysavače. A podívejte se, kolik stojí, je o desítky procent dražší než jeho soupeři, přitom nakonec zvítězí sotva o délku auta a desetinu sekundy, přičemž na konci čtvrtmílového sprintu už ztrácí. Sám Mat přiznává, že kdyby mělo BMW pár set metrů navíc, vyhraje, neboť maximální výkon dává pohon nového C63 je po dobu 10 sekund.
Tohle je zkrátka obrovská marnost a výhra, kterou jako výhru berou jen skalní fandové třícípé hvězdy. Automobilka obětovala hrdost, zvuk i dobrých 400 kg hmotnosti, aby tohle auto na chvíli a o pár metrů vyhrávalo ve sprintech. To není rozumný obchod. Morálním vítězem celého klání je pro nás Audi, které se v této podobě vyrábí od roku 2017, od té doby neposílilo a přesto zůstává relevantní - mj. díky „nízké” hmotnosti 1 745 kg, která se v momentě jeho zrodu zdála být vedle tehdejšího BMW M3 F80 Competition (od 1 595 kg) vysoká. Jak rychle se věci mění...



Nový Mercedes C 63 S je neskutečná minela. Dostává jeden palec dolů za druhým od tisku i zákazníků, a to i když zvítězí v tom jediném, co umí - při akceleraci v přímém směru. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 11 hodinami (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 4 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 6 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 7 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 9 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? před 2 hodinami - pavproch
- Cyklistické vlákno před 3 hodinami - pavproch
- S větrem ve vlasech.... před 5 hodinami - pavproch
- Onboard videa před 5 hodinami - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist včera - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch