Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické
1.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Někdy věci nejdou jako na drátkách. Přesvědčila se o tom luxusní odnož Nissanu se svým „řízením po drátě“.
Řízení Direct Adaptive Steering (DAS), které Japonci za každou cenu hodlali implementovat do Infiniti Q50, nakonec opravdu skončí fiaskem. Revoluční systém, který nepoužívá za normálních okolností žádné fyzické spojení mezi volantem a předními koly a místo toho se spoléhá na tři řídicí jednotky (pro případ výpadku jedné či dvou), na elektromotory nastavující odpovídající úhel natočení kol, akční člen odporu řízení a kameru s dalším modulem pro monitorování dění vpředu, se totiž neukázal být až tak velkou výhrou.
Už od počátku nám to celé přišlo dost komplikované - zejména pro řešení jediné, avšak o to podstatnější věci, jakou je řízení. Japonci se kasali možností snížení spotřeby paliva a také jednoduchou regulací zpětné vazby, respektive odporu, který řízení poskytuje rukám řidiče, jenomže skutek utekl neznámo kam. Řízení působilo ve výsledku až příliš uměle, zpětná vazba se při rychlejší jízdě vytrácela do neznáma a rozhodně se nedalo tvrdit, že je to řízení lepší než standardnější systémy. Nepodařilo se ho doladit ani po 7 letech, které věnovali pilováním odezvy pro řidiče, ani po celých deseti letech, které je spolu s hromadou peněz tahle parádička stála.
Neslavný román s „řízením po drátě“ dříve skončil svolávací akcí, poté ho řada zákazníků včetně nás zkritizovala a vypadá to, že ho lepší časy nečekají. V rozhovoru amerických kolegů s ředitelem plánování produktů Keithem St. Clairem vyšlo najevo, že si je Infiniti své chyby vědomo a že s tím hodlá něco udělat. Alespoň u modelů Q50, u nichž je jedinou možnou volbou. V nabídce DAS podle všeho zůstane, zájemci však budou moci u verzí Hybrid a Sport toto políčko v ceníku nechat prázdné a zvolit tak klasické řízení. Systém ustoupí údajně staré dobré hydraulice, která se nachází v modelu G37, jenž bude brzy přejmenován na Q40.
Spolu s ním je údajně Q50 úžasné na řízení, což už můžeme brát snad pouze s úsměvem. Zbývají už jen drobné detaily a systém bude připraven do sériové výbavy. K instalaci starého ověřeného systému má dojít v rámci amerického modelového roku 2016, což znamená, že ho zájemci o Q50 přivítají už na začátku roku 2015, tedy již za několik měsíců - o tom, zda půjde či nepůjde o změnu v rámci faceliftu, se zdroje bohužel nezmiňují. Všem zájemcům o Q50, které v celku rozhodně není špatným autem, doporučíme nákup ještě o chvilku odložit. Tedy pokud nepatříte mezi tu skupinku nadšenců, která chce mít něco extra, přestože to vlastně v reálu nedělá žádné dobroty.
Snaha se cení, ovšem jednání Japonců v tomto případě už hraničilo se šílenstvím. Po dlouhém a náročném vývoji nahradí v některých verzích revoluční řízení klasická hydraulika z modelu G37
Infiniti Q50 dostane staronové řízení v rámci modelového roku 2016, tedy už v příštím roce
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před hodinou - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 3 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 4 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 6 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis