Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Podvádělo Lamborghini s rekordem Ringu? Analýza videa vznáší pochybnosti
2.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čas Lamborghini ze Severný smyčky Nürburgringu je stejně ohromující jako překvapivý. Reflektuje ale skutečné možnosti Huracánu Performante?
V posledních měsících jsme poněkud prosluli zpochybňováním skoro všeho, co se dalo. Inu, na svět se díváme kriticky a navzdory představám některých z vás není výjimkou ani koncern VW. Taková Škoda se na nás zlobí proto, že dostatečně neoceňujeme kvality tříválcových motorů, když je teď musí nabízet skoro ve všem, někde i výlučně. Česká značka ale není jediná odnož Volkswagen AG, která nebude mít z našich článků jen radost.
Dnes nám nezbývá než se podívat podrobněji na rekordní čas, kterého Lamborghini dosáhlo na Severní smyčce Nürburgringu s novým modelem Huracán Performante. Zatím neupřesněným způsobem poladěný italský supersport měl zvládnout necelých jednadvacet kilometrů za 6 minut a 52 sekund, čímž o pět sekund překonal dosavadního rekordmana (Radical SR8 nyní opravdu ponechme stranou) v podobě Porsche 918 Spyder a o dalšího svého sourozence, Aventador SV.
Je to skvělý výkon, s ohledem na techniku aut, která překonal, až podezřele skvělý. Již z videa dokumentujícího onen rekordní počin si lze všimnout, že v tomto Huracánu Performante není sedadlo spolujezdce, klimatizace, multimediální systém a vlastně i mnoho dalších částí vnitřku - vidíme jen skořepinu a ochrannou klec. Je dosti nepravděpodobné, že by Italové prodávali vůz přesně v tomto provedení, ale to nyní nechme stranou - pro měření na Ringu neexistují žádná jasná pravidla a Lamborghini by nebylo první, kdo kvůli rekordu z auta „něco vyndal”.
Problém je jinde. Už když jsme včera sledovali záznam rekordního kola, říkali jsme si, že Huracán je na tak skvělý čas poněkud pomalý z hlediska dosahovaných rychlostí - Schwedenkreuz, Fuchsröhre, Kesselchen, všude auto dosahuje docela nízkých rychlostí. Zprvu jsme tomu nevěnovali pozornost, však Lambo samo předem hovořilo hlavně o aerodynamice a už Viper ACR ukázal, co je díky ní možné. Tak jsme to pustili z hlavy, evidentně chybně.
Úplně stejná věc totiž zarazila kolegy z Ringfreaks a místo mávnutí rukou začali zkoumat nejen rychlosti v těch nejsvižnějších pasážích, ale i ostatních. Video Huracánu tak porovnali se záznamem Porsche z jeho rekordního kola. A snadno zjistili, že 918 Spyder je o více než 20 kilometrů v hodině rychlejší než Lambo na koncích dlouhých rovinek jako jsou zmíněné či Quiddelbacher-Hohe a Metzgesfeld.
To pochopitelně nevylučuje výše zmíněnou možnost - tedy že Huracán není tak dobrý na maximálce, ale díky aerodynamice bude excelovat ve středně rychlých pasážích. Také v nich se ale dá záznam srovnat s tím od Porsche a ani v tomto případě není Huracán lepší. I tady je hybridní supersport rychlejší, v ryze technických pasážích jsou pak oba vozy přibližně stejně rychlé. To pokládá otázku: Kde mohlo Lambo za těchto podmínek získat na Porsche celých 5 sekund náskoku?
Na záznamu je jediné místo, kde je Huracán Performante rychlejší než Porsche, a tím je sekce Döttinger Höhe, kde je Lamborghini o deset kilometrů rychlejší. Spyderu tam dojde šťáva v baterkách a tím ztratí část výkonu. Jde ale skutečně o jediné místo, všude jinde dominuje o pár set kilo těžší hybridní supersport.
Lže nám tedy Lamborghini? Pilot jde i na některých místech dost brzy z plynu, nezdá se to být jako „to kolo”. Jenže něco takového se snadno řekne a hůře dokáže. Koneckonců mnohé rozdíly mohou jít na vrub odlišným měřicím procedurám, neboť čas Porsche je zaznamenán systémem Racelogic VBox s GPS, zatímco Lamborghini dle videa užívá palubní elektroniku. Ta ale běžně ukazuje vyšší než reálnou rychlost - měření Porsche by mělo být skutečnosti blíže.
Srovnání rychlostí je zkrátka příliš málo pro jakékoli závěry - berme to zatím jako hozenou rukavici. Lamborghini má nyní co vysvětlovat, respektive prokazovat, jak daného rekordu skutečně dosáhlo. Zatím nejsou venku všechny parametry vozu a není jasné, jakým výkonem a hmotností Huracán Performante disponuje. Natož pak cokoli dalšího - lze předpokládat, že i Lambo má k dispozici data z Racelogicu.
Ženevská premiéra italské novinky tedy bude nadmíru sledovanou záležitostí, nejen proto, že Lamborghini možná až tam řekne o Huracánu Performante všechno. Než se dozvíme více, sami si srovnejte rychlosti Huracánu a 918 prostřednictvím přiložených screenshotů. Najít v nich prostor pro překonání 918 o 5 sekund vážně není snadné...
Srovnání rychlostí Lamborghini Huracán Performante a Porsche 918 Spyder hraje jasně ve prospěch hybridu ze Zuffenhausenu. Desetiválcové kupé ze Sant'Agata Bolognese má navrch pouze ve chvíli, kdy Porsche dojde energie v bateriích, tedy v závěru okruhu
Zdroj: Ringfreaks@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva