Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Podle Ecclestona zastaví Mercedes jen jiné motory, hybridy jsou jak ortopedické boty
6.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kralování třícípé hvězdu dle principála F1 nezastaví změny v aerodynamice, chce vyřazení hybridních motorů. A koketuje s jiným formátem grand prix.
O Formuli 1 píšeme v dobrém i ve zlém. Je ale poněkud smutné, že v prvním případě je to téměř výlučně v souvislosti s minulostí. Více než rádi totiž vzpomínáme na léta dávno minulá, kdy sice královská motoristická disciplína byla stejně jako dnes spojena s obřími financemi, ale stále ještě šlo hlavně o sport. Momentálně je tomu ale poněkud jinak, což má spojitost se stále větším množstvím pravidel, která upravují chování na trati i mimo ni.
Hned v úvodu je přitom třeba zmínit, že nemáme ani zdaleka nic proti stále narůstající bezpečnosti. Je jen dobře, že v tomto ohledu došlo ke značnému posunu a tudíž lze předpokládat, že na konci závodu budou všichni živí. Tedy samozřejmě za předpokladu, že se nestane něco neočekávaného, což ale prostě k tomuto sportu patří (vzpomeňme s úctou třeba na Julese Bianchiho).
Stejně ale jako vyšší bezpečnost kvitujeme, musíme rovněž dodat, že docílena by byla i za pomoci menšího množství pravidel. Piloti nejsou sebevražední atentátníci, kteří to hned v první zatáčce touží „narvat“ do ostatních, možná s výjimkou Pastora Maldonada, který se ovšem již ve startovním poli nevyskytuje. A právě proto by jezdcům měly být povoleny otěže, což by jistě navýšilo atraktivitu samotných závodů.
Takto alespoň o F1 smýšlí její principál Bernie Ecclestone, který v novém rozhovoru pro Sport Bild uvedl, že „pravidla se musí změnit: všechna. Jsou příliš překombinovaná. Jsme součástí showbyznysu. Jak ale máme lidi bavit, kdy publikum celé věci již dávno nerozumí?“ To je jistě správná otázka, dle Bernieho ale zmateni nejsou jen samotní diváci.
„Dokonce ani samotní jezdci již nevědí, co na trati mohou a co nikoliv. Někdy si myslím, že pravidla jim jednoduše říkají: Nezávoďte! Nechme je ale občas přijít do kontaktu. No co? Nechme je, ať to zvládnou,“ dodává k tématu Ecclestone. Tím samozřejmě nevyzývá ke vzájemným srážkám, místo toho chce pouze poslat mimo hru mnohé sporné momenty.
Není to ovšem jediná oblast, ke které se principál F1 vyjádřil. Dále totiž zmínil, že ani nová pravidla, jenž začnou platit od této sezóny, nezastaví dominující Mercedes. Mění se totiž zejména aerodynamika a především takový Red Bull doufá, že širší vozy mu pomohou třícípou hvězdu sesadit z trůnu. Dle Bernieho však bude třeba zcela jiného kroku.
„Výhoda Mercedesu v podobě hnacího ústrojí je nadále výrazná. A právě proto bychom měli přijmout nová pravidla stůj co stůj. Nezáleží přitom na tom, jaká budou. Důležité je, aby hybridní agregáty byly mimo.“ Tím vlastně Ecclestone nezmiňuje nic nového, jeho odpor vůči kombinaci 1,6litrového šestiválce a elektrické energie je znám již dlouhou dobu.
„Jean Todst si myslí, že jsou chlebem a solí naší doby, a v případě normálních silničních aut je to možná pravda. Ale v F1 chtějí lidé vidět něco speciálního. Chtějí hlučné a výkonné motory, které zvládnou jen nejlepší jezdci na světě. Profesionálním fotbalistům přece také nenasadíte ortopedické boty jen proto, že jsou populární v každodenním životě.“
Jakkoliv má ovšem Bernie v tomto ohledu pravdu, nejsme si příliš jisti, zda se jeho touhy naplní. I když nemalou nadějí může být příchod nového majitele. Liberty Media přitom touží po změně každého sportovního víkendu na takový motoristický Super Bowl. Při tom by samozřejmě více hluku jen napomohlo, zvláště pokud by bylo více amerických závodů.
Na druhou stranu, mašinérie elektrifikace je již rozjeta a nejspíše ji nic nezastaví. Formule 1 se tak dále může schovávat za propojení závodního a reálného světa, byť jde samozřejmě spíše o výmluvu než realitu. Koneckonců si stačí jen uvědomit, že i u Mercedesu k takovému kroku dojde pouze u chystaného hypersportu, ne u zbytku produkce.
Dá se tedy předpokládat, že hybridní jednotky v šampionátu zůstanou, minimálně v nejbližších letech. A s nimi tedy nejspíše bude dominovat i Mercedes. Ecclestone se tak může snažit prosazovat další možnosti, jak zatraktivnit Velké ceny, a to třeba změnou závodního víkendu. Dle Bernieho jsou totiž jedním ze řešení dva kratší závody.
„Mladší lidé zvládají udržet pozornost po kratší dobu než v minulosti. Je proto smysluplnější rozdělit jeden závod do dvou sprintů. Dva závody trvající 40 minut jsou mnohem atraktivnější pro televizní diváky než jedna dlouhá nudná GP,“ dodal Ecclestone. I s tím lze přitom souhlasit, byť ani toto nejspíše nebude realizováno. Ačkoliv v rámci oněch Super Bowlů asi již bude možné naprosto vše...
Bernie Ecclestone opět tepe do Formule 1. A vlastně se mu ani nedivíme
Zdroj: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před hodinou - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 2 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 4 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva