Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu
2.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na prvních fotkách, na autosalonech, v katalozích i v novinářských testech se vždy prezentují vrcholné vozy. Ty si ale v reálu koupí jen málokdo.
Minulý týden jsme mohli nakouknout do čerstvě spuštěného konfigurátoru Škody Karoq. Představili jsme si přitom základní i vrcholné provedení, které si nyní lze objednat. Mezi oběma verzemi byl diametrální rozdíl, a to ještě automobilka hodlá přijít s méně vybaveným provedením, stejně jako dorazí výkonnější motorizace i další příplatkové prvky. Propast mezi „holobytem“ a „palácem“ tedy ještě vzroste.
Právě tento rozdíl nám připomněl, jak moc je vzdálený svět prezentací automobilových novinek od toho skutečného. Jako novináři to známe velmi dobře, neboť v naší pozici skutečně není jednoduché se setkat s jinými než „nabušenými” vozy. Automobilky takové ukazují při prvních odhaleních, na autosalonech i fyzických prezentacích. I taková škodovka je posedlá ukazováním jen takových vozů, na jejichž základě si o tom či onom modelu děláme obrázek. A když pak usedneme do reálně vyrobeného auta některého ze zákazníků - a nemusí to být žádná „bída” - jsme překvapeni, jak také může vypadat.
Pochopitelně, je to logické, každý chce své zboží postavit do co nejlepšího světla. A z automobilek to dělají prakticky všechny. O to větší je pak kontrast mezi tím a pohledy na základní specifikace se skutečnou „cenou od”, která svítívá kousek od prezentačních modelů, které mohou stát klidně trojnásobek.
Abychom si vykreslili realitu v její celistvosti, ukážeme vám níže bok po boku vozy z prezentačních fotek i jejich základní verze, zpravidla z firemních konfigurátorů. A v rychlosti zmíníme, co můžete čekat u základní výbavy a čím vším disponují auta, která jsou automobilkami prezentována právě na oficiálních fotkách...
Audi A6
Značka se čtyřmi kruhy ve znaku nám model A6 představila ve výbavě S-Line, jejíž součástí jsou i 20palcová litá kola. Mimo to lze počítat s plnohodnotými čelními LEDkami, uvnitř pak nechybí jemná bílá kůže a dřevěné dekory.
Pokud ovšem toužíte po základní konfiguraci za 1 760 900 Kč (což vůbec není málo peněz...), dostanete menší litá kola v ošklivějším designu, halogeny v předních lampách nebo tmavý interiér zkrášlený pouze hliníkem. Kontrast zrovna mezi těmito dvěma verzemi je ohromný.
Audi Q2
Malé SUV značky se ukázalo na 19palcových ráfcích, jenž byly zkombinovány s dvoubarevnou karoserií. Ani zde přitom nechybí LEDky, uvnitř je pak možné počítat s virtuálním kokpitem.
Když ovšem u prodejců necháte jen 595 900 Kč, můžete počítat s ocelovými koly, klasickým přístrojovým štítem a interiér, jenž asi jen málokdo bude považovat za vzor pro ostatní výrobce.
BMW řady 1
V závislosti na zvoleném trhu můžete v případě nejmenšího BMW očekávat menší či opravdu propastné rozdíly. Vrchol totiž může disponovat litými koly, klidně i M Paketem či dvoubarevnou kůží a rozměrným centrálním displejem v interiéru.
U základu však kupříkladu v Německu nedostanete ani litá kola, vystačit si musíte s plecháči. Na českém trhu již za 690 300 Kč s ozdobnějšími ráfky počítat lze, uvnitř však stále figuruje malá obrazovka v rozměrné středové kapličce. Zákazníci BMW kdysi s nadsázkou říkali, že „výbava za 400 tisíc to spraví” - dnešní realita nebude o moc jiná...
BMW řady 5
U nové řady 5 můžete samozřejmě již v základu počítat třeba s litými koly. Nicméně jejich velikost je tím větší, čím hlouběji sáhnete do kapsy. Mimo to mohou být vaše plnohodnotné diodové světlomety, dřevěné dekory nebo dvoubarevné kožené čalounění.
V případě základu nevypadá pětka jako žebrák ani zvenčí, ani zevnitř. Nicméně působí tak trochu smutně, což je u vozu startujícího na částce 1 309 100 Kč také poněkud smutné. Toulky po konfigurátoru jsou tak nutností, jinak zůstanete u černé kůže a hliníkových dekorů.
Mercedes-Benz třídy A
Pokud v případě Áčka rozevřete šrajtofli pořádně zeširoka, můžete očekávat 18palcová litá kola, LEDky či provokativní zelený lak Elbaitgrün metallic. Uvnitř pak nechybí sportovní sedadla či audio systém Harman Kardon.
Pokud ovšem hodláte utratit pouze 539 660 Kč, je vaše verze A 160 se 102 koňmi, ocelovými koly a interiérem, který sice disponuje velkým množstvím tlačítek, ta jsou však povětšinou nefunkční.
Mercedes-Benz třídy E
V případě třídy E si můžete řádně pustit žilou, v takovém případě sedan ozdobí až 20palcová kola z dílen AMG. Affalterbach může dodat i slušivý bodykit, s nímž pak Mercedes spáruje ještě LEDky či dvojici 12palcových displejů v interiéru.
U základní verze E 200 za 1 254 770 Kč pak sice lze počítat s litými koly, jejich velikost ale není přílišná. Uvnitř vás pak nečeká velké množství digitální techniky, přístrojový štít totiž počítá jen s malou obrazovkou usazenou mezi analogovým otáčkoměrem a tachometrem.
Seat Ibiza
V případě výbavy FR vypadá nový Seat Ibiza opravdu k světu, máme tu totiž 17palcová litá kola, sportovní bodykit či třeba volič jízdních profilů. Za 8palcový barevný dotykový displej je ovšem třeba ještě připlácet.
Základní verze za 296 900 Kč sice zvenčí již příliš pohledně nevypadá, neboť může počítat pouze s 15palcovými ocelovými ráfky, uvnitř však nechybí třeba klimatizace nebo pětipalcový monochromatický displej. Na zadní nápravě pak dokonce stále ještě najdete bubnové brzdy.
Škoda Octavia
O mladoboleslavské automobilce jsme mluvili již v úvodu v souvislosti s novou Škodou Karoq, nyní si posvítíme na faceliftovanou Octavii. Ta nakonec může vypadat k světu, pokud sáhnete po velkých litých kolech, LEDkách vpředu i vzadu, dvoubarevném interiéru, automatu nebo osmipalcovém displeji.
Základ za 354 900 Kč oproti tomu nabízí jen 15palcová ocelová kola, elektrické otevírání oken pouze vpředu či multimédia Swing s pětipalcovým displejem. Za klimatizaci si ovšem již musíte připlatit.
Volkswagen Golf
Další z koncernových vozů může z vašeho účtu odečíst klidně i více než milion korun, pokud zvolíte provedení Golf R. Výbava R-Line je sice o pár set tisíc levnější, velká litá kola vám ale dodá rovněž, stejně jako slušivý bodykit. Uvnitř si pak můžete dopřát i digitální přístrojový štít.
Základní výbava Trendline je k dispozici od 411 900 Kč, pročež můžete počítat s vyšším standardem než u Škody. Exteriér sice musí počítat s plechovými patnáctkami (a na některých trzích jen s jedním párem dveří), uvnitř ale nechybí automatická klimatizace nebo 6,5palcový barevný displej spárovaný s rádiem Composition Colour.
Volkswagen up!
U malých vozů je rozdíl mezi základem a vrcholnou výbavou nejvyšší, cílit je totiž třeba na co nejnižší ceny. Pokud se ale necháte v konfigurátoru unést, můžete zvolit litá kola či třeba prosklenou střechu. Uvnitř pak nechybí lesklé dekory nebo ozdobné čalounění sedadel.
Když ovšem nechcete utratit více než 219 900 Kč, je třeba počítat se 14palcovými litými koly, přípravou pro rádio nebo okny v elektrice. Tím ale výbava víceméně končí, prakticky celou kabinu tedy pokrývají jen tmavé plasty, s nimiž mnoho parády nenaděláte.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva