Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Podívejte se, jak nekvalitní Modely 3 Tesla dodává zákazníkům, i v tuto chvíli
29.12.2018 | Mirek Mazal
Že Model 3 nehýří kvalitou, víme už od předání prvních kusů zákazníků, Tesla ale slíbila nápravu, novějších aut už se potíže týkat neměly. Týkají.
Našeho přítele Jasona Fenskeho vám asi nemusíme dlouze představovat. S americkým technikem, bývalým motorářem, který se později začal zabývat technicky orientovanými snímky, které publikuje na svém kanálu Engineering Explained na Youtube, úzce spolupracujeme už léta. Právě on si k letošním Vánocům nadělil nové auto, Teslu Model 3, a nebyl by to on, aby jej nepodrobil přijímacím procesem za asistence kamery a nepokusil se světu ukázat něco zajímavého.
Jason se tentokrát zaměřil na kvalitu zpracování vozu, která se v minulosti stala mnohokrát předmětem debat. Pochybné standardy automobilky jsou veřejným tajemstvím, v případě Modelu 3 ale Tesla ráda hovoří o tom, že často probírané problémy se týkaly jen prvních vyrobených aut a dnes nejsou aktuální. Jasonova „trojka” je ale úplně nová, vyrobena byla nedávno a zkoumání byla podrobena s 35 kilometry na tachometru. Jakýkoli její nedostatek tedy musel být znám už automobilce po jejím dokončení a nelze by jej omluvit ani momentem výroby, ani způsobem pozdějšího použití.
Vůz ze všeho nejdříve putoval do garáže pod ostré světlo zářivek a už ty vyjevily první slabiny. Pozornosti si v prvé řadě zaslouží červený lak za tučný příplatek ve výši 2 500 dolarů (56 800 Kč). Rudý exteriér autu sluší, ale detailní pohled nadšení úspěšně hatí. Struktura podobná pomeranči je sama o sobě nepřijatelná, navíc lak trpí několika dalšími vážnými defekty.
Pravá strana Tesly vypadá docela dobře, ale u řidiče je situace o poznání horší. Nové auto dorazilo s velkým množstvím hlubokých škrábanců, v dnešní době se něco podobného jen tak nevidí. Kvalitativní problémy sužují celou levou stranu Modelu 3 až po zadní nárazník, který také nezůstal bez zásahu. Objevilo se několik rozsáhlých vrypů a vrcholem je zalakovaná vrstva prachu, kterou lze snadno spatřit i nahmatat. Kondice červeného nástřiku nenapovídá, že má automobil za sebou pár desítek ujetých kilometrů, počet defektů laku naznačuje spíše těžký život městského otloukánka.
O dobrém zpracování nemůže být řeč ani při pohledu na spáry mezi jednotlivými díly karoserie. Rozdílné slícování nejlépe ukazuje Jason s přesným měřidlem v ruce. Zjistil, že Model 3 má kapotu posunutou o dva milimetry bokem, stejný rozdíl je ve velikosti mezery mezi blatníkem a zadními dveřmi vlevo respektive vpravo. Celá levá strana elektromobilu má odlišně napasované panely karoserie než pravý bok, přímo srovnávané Subaru Crosstrek (u nás Subaru XV), které též vlastní, ukázalo mnohem menší odlišnosti jednotlivých mezer čili kvalitnější zpracování.
Milimetrové nepřesnosti mohou být pro někoho nepodstatné, ale Jason si zapsal všechny změřené hodnoty a přidal je do svého videa. Teprve při pohledu na červená čísla člověk pochopí, jak moc se liší zpracování elektromobilu proti dříve vyrobenému Subaru. Na rozdíly mezi částmi skleněné střechy Tesly není potřeba brát šupléru, stačí zdravé lidské oko a vidíte, jak nepřesné slícování jednotlivých dílů je.
Už během prvních chvil vlastnictví si nešlo nevšimnout špatného laku, nesouměrných mezer, ale také přechodů mezi jednotlivými sekcemi karoserie. Na příkladu předního blatníku je vidět, že pravá část navazuje na kapotu bez výrazného skoku, naopak levá část nárazníku je nasazena o něco výše. Podobně asymetrický přechod našel čerstvý majitel vozu mezi předním blatníkem a řidičovo dveřmi.
Všechny postřehy vypovídají v prvé řadě o tom, že kvalita výroby Modelu 3 je stále mizerná. Je pochopitelně možné, že první vyrobené kusy na tom byly ještě hůře, beztak ale platí, že na světě není jiné významné automobilky, která by si něco takového dovolila dodat zákazníkovi. I mnohem menší problémy by byly odhaleny a eliminovány při kontrole kvality, pokud by tedy při výrobě vůbec vznikly.
Tesla je ale jiná, bohužel i v tomto ohledu. Na obranu firmy je třeba dodat, že na kritiku zareagovala nabídkou bezplatné opravy všech nedostatků s vypůjčením náhradního vozu po dobu servisní operace. Je to pěkné, v prvé řadě by ale neměla dopustit, aby něco takového vůbec prodala a byl to až zákazník, kdo tak rozsáhlé nedostatky identifikuje. Nakonec i pro své vlastní dobro - přiložené video by nevzniklo, kdyby k tomu Tesla nedala prostor.
Nový kus Tesly Model 3 se předvedl ve špatném světle. Čerstvý majitel objevil na hrubém laku mnoho hlubokých škrábanců,...
...různé mezery mezi díly karoserie...
...a slícování dílů také neodpovídá moderním standardům
Zdroj: Engineering Explained@Youtube
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 8 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejčtenější články
- Ostuda pro Evropu? Řadu místních hypersportů včetně nového vrcholného Ferrari překonává americký sporťák za pár milionů
22.10.2024 - Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva