Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Podívejte se, jak lze otevřít nešťastné „sokolí dveře” Tesly i bez elektřiny
23.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Falcon Wings Doors jsou zajímavá věc, její fungování je ale kriticky závislé na elektrické energii. Co tedy dělat, když třeba po nehodě není k dispozici?
Tesla Model X si získala pozornost světa pro své unikátní „sokolí dveře”, v originálu Falcon Wings Doors, které slouží cestujícím vzadu. Jsou výjimečné svým způsobem otevíraní, nefungují tak ale pro nic za nic - díky své konstrukci je možné je otevřít i v dost omezeném prostoru, což se u dost velkého auta na pomezí MPV a SUV docela. Přesto nelze říci, že by u zákazníků a ve výsledků i u automobilky vedly k pocitům spokojenosti, pro obě strany se opakovaně ukázaly být spíše jedním velkým neštěstím. Na začátku způsobily značné zpoždění příchodu Modelu X na trh a v některých i zcela standardních situacích působí jejich hmotnost problémy.
Pokud ale stojíte na rovině, jsou vážně zajímavé a otvírají se velmi snadno pomocí jediného tlačítka. Zvládnou přitom nenarazit do stropu garáže nebo se nepoškrábat o auto stojící vedle, aspoň teoreticky. A tím, že se zcela uklidí z cesty, můžete snáze manipulovat s věcmi na zadních místech, třeba s dětskou sedačkou a dítětem v ní.
Nicméně, otvírají se elektricky a ve chvíli, kdy auto přijde o elektřinu, např. při nehodě, najednou řešíte otázku, jak ze zadních sedaček ven. Stalo se to v únoru v Číně - Model X havaroval a posádka údajně slyšela výbuchy článků baterie pod podlahou, ale dveře nešly standardním způsobem otevřít. Pasažéři vzadu vylezli předními dveřmi, které mají kromě elektrického ovládání i obyčejnou kliku, protože zadními se ven dostat nedokázali. O několik okamžiků později začalo auto hořet a mluvilo se o štěstí, že se jinak celkem banální nehoda nestala pro část posádky osudnou.
Je to tedy tak, že jsou zadní dveře kriticky závislé na elektřině a v případě vybití či jiných problémů s akumulátory nejdou vůbec otevřít? Není tomu tak, jen je třeba znát ten správný fígl. A právě ten nám v praxi předvádí jeden z majitelů.
„Sokolí dveře” se v nouzi otevírají tak, že odstraníte kryt reproduktoru v jejich dolní části a najdete volný konec ocelového lanka. Za ten zatáhnete, čímž odjistíte zámek, a manuálně zvednete dveře. Jsou samozřejmě velmi těžké, takže to půjde ztuha a musíme se ptát, zda to zvládne třeba subtilní žena. Nicméně, způsob nouzového otevření dveří tu je.
Není zřejmý a musíte o něm vědět, abyste ho mohli použít. To samozřejmě nejde na vrub Tesly, nikdo z nás nechce mít v autě zevnitř velkou červenou klapku s nápisem „nouzové odjištění dveří”, a návody jsou u všech nových aut čtení zábavné asi jako obchodní zákoník pro běžného zaměstnance. I proto je dobré tento způsob otevírání znát - nikdy nevíte, kdy se ocitnete v Model X na zadních sedadlech...
Tohle neoznačené lanko pod krytem reproduktoru je nouzové otvírání zadních dveří Modelu X
Zdroj: Inside EVs
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 2 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva