Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů
6.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
PSA pokračuje ve zveřejňování spotřeby naměřené při reálné jízdě po silnici. Čtyři verze Peugeotu 2008 „žerou” o desítky procent víc než v NEDC.
Jde sice tak trochu o sebemrskačství, odhodlání koncernu PSA zveřejnit reálnou spotřebu svých aut přesto nepolevuje a firma zveřejňuje data k dalším modelům a motorům. Tentokrát spíše k několika motorům jednoho modelu - Peugeotu 2008, který zjara dostal facelift a tak je potřeba ho prodávat. A k tomu se hodí, aby zákazníci věděli, kolik tohle auto skutečně spotřebovává paliva, protože na čísla NEDC se spolehnout nelze.
Metodika měření je stejná jako u dříve zveřejněných čísel. Ta sice obsahovala tři různé vozy, ale všechny měly pod kapotou stejnou dieselovou šestnáctistovku o 120 koních. Přesto ale nabídla dobrý vhled, protože i přes stejný motor a stejnou převodovku se u jednoho auta lišila naměřená spotřeba od katalogové o 23 %, u druhého o 39 % a u třetího o 56 %.
Máme tedy před sebou měření na reálné silnici a údajně s reálnými řidiči, normálními lidmi, nikoliv testovacími jezdci Peugeotu. Měření opět provedly nevládní organizace Transport & Environment, která stojí mimo jiné za povinným přimícháváním biosložky do paliva, a organizace France Nature Environment. Okruh, na kterém se měřilo, obsahoval 25,5 km jízdy ve městě, 39,7 km jízdy mimo město a 31,1 km po dálnici.
Opět můžeme předpokládat, že byla použita měřící jednotka PEMS, Portable Emissions Measuring System. Na tu se v minulosti snesla kritika, že je nepřesná - z reálně emitovaných 150 mg NOx/km může být na výstupu z přístroje 195 mg, nebo také jen 105 mg. Je ale možné, že takovou odchylku přístroj má jen u NOx, nikoliv u CO2, a měříme-li spotřebu na konci výfuku, měříme CO2 a z něj spotřebu počítáme.
Výsledky všech tří verzí najdete v tabulce níže. Jak je u Peugeotu zvykem, číslo na konci označení motoru znamená výkon. BlueHDi je pochopitelně diesel, PureTech je benzín. A PureTech 130 není překlep, ve Francii a ve Velké Británii se tenhle tříválec opravdu nabízí i ve 130koňové variantě, kdežto u nás končí na 110 koních, aspoň v případě modelu 2008.
Reálná spotřeba nového Peugeotu 2008

Vidíme, že rozdíly mezi katalogovou spotřebou a spotřebou naměřenou při čerstvých testech je docela velký. Zhruba 40 % u dieselů nepřekvapí, co ale může, je rozdíl téměř 46 % u PureTechu 130. Dává to ale smysl - extrémní downsizing reálně funguje pouze při minimální zátěži, což je obraz použití vozu dle normy NEDC. Jakmile požadujete více výkonu, efektivní není a jak vidno, ono „více” může být v praxi znamenat i „o málo více”. Bohužel tentokrát nevidíme spotřebu zákazníků, ovšem faceliftovaná 208 je na trhu čerstvě, takže takováto data ještě neměla čas vzniknout.
PSA slíbilo zveřejnit výsledky mnohem více aut, takže si na další čísla ještě počkejme. Pravděpodobně přijdou další za pár týdnů v podobné formě, doufáme ale, že pokud to bude možné, PSA připíše i spotřebu zjištěnou průzkumem mezi zákazníky. To totiž vhodně doplňuje představu o tom, za kolik budete s tím či oním vozem značky reálně jezdit.
Faceliftovaný Peugeot 2008 se odhalil v únoru. Na snímcích výbava GT Line
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Poláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
před 2 hodinamiKarta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
před 3 hodinamiNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
před 5 hodinamiFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
před 6 hodinamiChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 05.08. 19:49 - Carrert93
- S větrem ve vlasech.... před 55 minutami - pavproch
- BMW Divize před hodinou - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? před 2 hodinami - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu před 3 hodinami - pavproch
- Politický koutek před 5 hodinami - jerry
- Rychlodotazy včera - Stepan
- Detektory policejních radarů včera - Eda