Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Peugeot a Citroën čeká redukce nabízených modelů, říká nový šéf PSA Tavares
17.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzské značky prý dosud neměly zisk jako prioritu. Nově se na něj zaměří, kvůli čemuž nemáme hned tak očekávat příchod konkurence pro Dacii.
Ještě do loňského léta byl Carlos Tavares jedním ze dvou „Karlů“ plně spojených s aliancí Renault-Nissan. Poté se ovšem francouzsko-japonské sdružení rozhodlo, že služby pětapadesátiletého Portugalce již nepotřebuje. Okamžitě se tak rozvířily spekulace, do které konkurenční značky Tavares zamíří. Nakonec zvolil PSA Peugeot-Citroën, který podle jeho slov představoval „největší výzvu“. To ovšem není jediná informace, která zazněla ve vůbec prvním rozhovoru s novým CEO.
Pominout přitom můžeme fakta o tom, kterak je Tavares nadšen z nového prostředí, ve kterém, alespoň jak doufá a očekává, najde talenty se stejnými schopnostmi, zkušenostmi a zázemím, s jakými pracoval u Renaultu. Spíše se zaměříme na zajímavější prohlášení, z nich jedno se týká financí. „Přišlo mi, že tato společnost nemá dobře vyvinutou kulturu vytváření zisku. Vydělávání peněz prostě nepatřilo mezi její priority. Ale pokud nevyděláváte, máte problémy.“
Začíná tedy být evidentní, proč Peugeot a Citroën v posledních letech tolik strádaly, přičemž asi nemá smysl zmiňovat takřka socialistické vedení obou společností. Místo toho si posviťme na tři pilíře, o které se chce Tavares opřít při cestě ze ztráty. Prvním z nich je zvýšení operačního zisku pomocí správného nacenění modelů, druhým pak snížení nákladů - a to i díky snížení skladových zásob, které jsou větší než u ostatních automobilek.
Finálním pilířem je pak zlepšení vztahu s dodavateli, díky čemuž bude mít PSA lépe pod kontrolou i ceny jednotlivých komponentů. A právě proto Tavares dostane větší pravomoci, než na jaké mohou být zvyklí CEO jiných firem. Díky tomu mu bude umožněno i seškrtání modelového portfolia. „Musíme být mnohem více selektivní v tom, co budeme vyrábět. Nebudeme už investovat tam, kde není obchodní příležitost.“
Do budoucna by tak Tavares chtěl docílit u zákazníků změny uvažování, aby již nechtěli jen „nějaké nové auto”, ale aby chtěli auto jedné ze dvou značek, za které je zodpovědný. Přičemž Peugeot by měl stát na vrcholu mainstreamu a nabízet eleganci, sofistikovat a vážnost německé značky, zatímco Citroën se stane symbolem francouzského života. Bude tedy komfortní, uživatelsky přátelský a plný inovací.
S čím ale prozatím nemáme počítat, to je nízkonákladová automobilka podobná Dacii. Podle Tavarese se totiž „lidé neptají po základních značkách, jen po konkurenceschopných vozech. Proto s uvedením takových vozů ani nespěcháme. Máme dvě značky s dlouho tradicí, plus řadu DS, která je velmi úspěšná.“ Je tedy očividné, jakým směrem se Tavares a PSA vydají. Jen čas nám ovšem prozradí, zda to byla správná cesta.
Carlos Tavares chce PSA přivézt hlavně k zisku, což je evidentně něco, co dosud pro automobilky Peugeot a Citroën nebylo prioritou
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před hodinou - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 3 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 16:33 - GeneHawkins
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch