Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Peugeot 308 GTi je lepší než VW Golf GTI, říká... sám Peugeot
3.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Francouzský hot hatch má ve své lepší verzi o 42 koní více než ten německý. Není tedy divu, že má sklony k dominanci, zvláště při akceleraci.
V roce 2013 Renault představil nové Clio RS, které následně i sám otestoval. Malý ostrý hatchback překvapivě neměl chybu, což francouzskou automobilku zjevně utvrdilo v přesvědčení, že novináři jsou „mimo mísu” a objektivní hodnocení si zvládne vypsat pouze ona sama. Proto ostatně o pár měsíců později udělala to samé s crossoverem Captur. Tato strategie samozřejmě nezůstala utajena ani konkurenci, přičemž nově po ní skočil Peugeot, jen trochu jiným způsobem.
Další výrobce ze země galského kohouta sice nepřišel s vlastním „nezaujatým“ testem, místo toho tu ovšem máme prohlášení Kevina Jonese, šéfa britské pobočky. A podle něj je nový Peugeot 308 GTi mnohem lepší než konkurence v podobě Fordu Focus ST a Volkswagenu Golf GTI. Důvodem je mimo jiné výkon, který francouzský hot hatch skrývá pod kapotou. Ve vrcholné verzi totiž 1,6litrový čtyřválec THP produkuje 272 koní.
„Pro srovnání, základní Golf GTI je poháněn přeplňovaným benzinovým dvoulitrem, který produkuje 220 koní a 350 Nm, dost k tomu, aby verze s manuálem zdolala stovku za 6,5 sekundy, s příplatkovým automatem DSG pak za 6,4 sekundy. To je ale proti Peugeotu 308 GTi slabota,“ říká Jones. A odkazuje tak na technické parametry, podle nichž francouzský hot hatch s výkonem 250 koní zvládne stejnou disciplínu za 6,2 s.
Mimo to tu máme onu vrcholnou verzi, která pokoří metu 100 km/h za rovných šest sekund, což nám ostatně má dokázat i nové video automobilky přiložené níže. Kromě toho se toto provedení pyšní také diferenciálem Torsen, který při výjezdu ze zatáček směruje veškerý výkon na vnější nezatížené kolo. Vůz je také vybaven světlou výškou sníženou oproti standardu o 11 milimetrů a rovněž i lepivými pneumatikami Michelin Pilot Sport 3.
S 1 205 kg je francouzská novinka o více než sto kilo lehčí než Golf, díky čemuž se pyšní nejlepším poměrem výkonu a hmotnosti ve své třídě. K mání je výlučně s šestistupňovým manuálem, u silnější verze nechybí ani plovoucí třmeny brzd s hliníkovými třmeny a ocelovými kotouči či sportovní sedadla. Dále lze počítat s užšími stabilizátory, které mají umocňovat mechanickou přilnavost podvozku.
Výsledkem by měla být mnohem kurážnější a řidičsky přitažlivější jízda, mimo ni má ovšem Peugeot 308 GTi dominovat nad konkurencí od Fordu a Volkswagenu také v oblasti kvality, estetiky interiéru a funkčnosti. Zatímco přitom onu dynamiku bychom ještě Jonesovi mohli věřit, ve zbytku jde již o odvážná slova. Přeci jen německá auta jsou známa daleko větší kvalitou než ta francouzská.
Pouze u nového GTi se ovšem šéf britské pobočky nezastavuje. Francouzi totiž míří ještě dále a již mají pomalu připravenou odpověď na Focus RS a Golf R. Tou by měla být produkční verze konceptu 308 R Hybrid, který se ukázala letos v dubnu. Počítat u ní přitom kromě přeplňované jedna-šestky můžeme s elektromotorem, pohonem všech kol a výkonem 500 koní.
„Je to vůz budoucnosti, kterému ale neříkáme koncept. Není totiž otázkou, zda dorazí do výroby, ale kdy,“ dodává k této variantě Jones. Vrcholného hybridu, který stovku pokoří pod čtyři sekundy, se tedy zjevně časem dočkáme, přičemž podle šéfa britského zastoupení by tato verze zjevně měla pokořit vše, co konkurence kdy vyrobila či vyrobí.
Nedostatkem sebevědomí tedy zaměstnanci francouzské značky netrpí, což je spojeno také s důvěrou v sebe sama, s jakou v posledních letech přišel samotný Peugeot. To se nejspíše odrazí i na cenách, které nízké nebudou ani náhodou. Bude tedy otázkou, zda 308 GTi zvládne odlákat zákazníky konkurenci. Zvláště, když existuje výkonnější, rychlejší a levnější Seat Leon Cupra 280.
Peugeot 308 GTi má být lepší než Ford Focus ST a VW Golf GTI, tedy minimálně podle šéfa britského zastoupení francouzské značky
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie