Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Peugeot 208 ujel se spotřebou 2 l/100 km 2 152 kilometrů na nádrž, nikoliv v laboratoři
5.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tedy, skoro nikoliv. Pokus organizoval sám Peugeot na své testovací trati a použil nejúspornější sériové auto, které v nabídce našel.
Nedávno jsme u článku, který přinesl 20 aut s nejdelším dojezdem na jednu nádrž, uvedli, že dva tisíce kilometrů na jedno natankování nejsou daleko. Vítěz tehdy měl podle své normované spotřeby zvládnout na svou 60litrovou nádrž 1 818 kilometrů; byl to francouzský dieselový hatchback nižší střední třídy.
Šestnáctistovka pod jeho kapotou sice neprodukuje moc výkonu, má 100 koní, ale je z rodiny BlueHDI, plní emisní normu Euro 6 a papírově zvládá 100 km za 3,3 litru nafty. Jenže Citroën C4 není jediný stroj, do kterého se motor 1,6 BlueHDI 100 S&S montuje. A menší vůz, Peugeot 208, s ním dosáhl rekordu ve spotřebě paliva, když na jednu 43litrovou nádrž ujel 2 152 kilometrů. To znamená spotřebu 2 litry na 100 km.
Není to papírová spotřeba, něco, čemu se nedá úplně věřit - proč jsme ji zvolili jako míru v případě výše zmíněného přehledu, je v onom článku uvedeno - nýbrž skutečná hodnota, kterou jezdci Peugeotu za dohledu francouzské homologační autority UTAC dosáhli se skutečným autem na skutečném asfaltu. Nicméně, skutečné podmínky běžného života ve městech, tedy kde budou 208 asi nejčastěji jezdit, to nebyly. Test proběhl na okruhu Peugeotu ve Francii, takže se řidiči mohli soustředit na co nejúspornější jízdu, kterou nenarušoval provoz či semafory.
Konkrétní použitý vůz byl nejúspornější varianta Peugeotu 208, která má aerodynamické doplňky pro co nejmenší odpor vzduchu a je už v sérii vybavena pneumatikami s extra nízkým valivým odporem Michelin Energy Saver+. Normovaná spotřeba je 3 litry na 100 km, testovací jezdci se dostali ještě o třetinu níže.
Pokus trval přes 38 hodin a jezdci se po 3 - 4 hodinách střídali, ale i tak to musela být neuvěřitelná nuda - z 38 hodin a 2 152 kilometrů nám vychází průměrná rychlost 56,6 km/h. A s největší pravděpodobností bez rádia, klimatizace, otevřeného okna či i jen puštěného ventilátoru - a podle fotografií to vypadá na slunný den. Přesto, zúčastnit se takového pokusu by mohlo být zajímavé, nekoná se každý den...
Rekordu dosáhla 208 s dieselovou šestnáctistovkou
Peugeot 208 se v současné faceliftované inkarnaci ukázal v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 9 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 10 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 00:20 - GeneHawkins
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.24. 21:00 - M.Z.
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch