Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Peugeot 208 GTI bude nejlepší, nebo nebude vůbec
25.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Podle produktového šéfa Peugeotu se koncept 208 GTI dostane do výroby jen pokud bude tím jasně nejlepším hot hatchem své třídy. Jinak nikoli.
Peugeot letos pár týdnů před ženevským autosalonem s velkou pompou odhalil model 208 GTI jako údajně pravověrného nástupce někdejší dvěstěpětky nesoucí stejné označení. Vzhledem k tomu, že nešlo o koncept v pravém slova smyslu, se jeho dřívější nebo pozdější sériová výroba zdála být hotovou věcí. Jenže nyní je zřejmé, že se vůz až tak samozřejmě do produkce dostat nemusí.
Odhalil to Laurent Blanchet, produktový ředitel Peugeotu, v rozhovoru pro britský Autocar. Blanchet má totiž zájem dostat do sériové výroby jen takové auto, které bude jasně nejlepší ve své třídě. Pokud by se automobilce nepodařilo něco podobného vyvinout s rozumnými náklady, raději pošle 208 GTI k ledu.
„Nechceme znovu stvořit auto jako 207 RC nebo 308 GTI,” řekl sebekriticky Blanchet a dodal: „Chceme vypustit do světa auto, které je moderní a jedinečné, skutečné GTI. Chceme, aby v žilách novinky kolovaly geny 205 GTI, ale ukázat tato specifika v moderním světle.”
„Nejde o znovuzrození 205 GTI v pravém slova smyslu - něco takového v dnešním světě není možné - ale jsme upřímní, když říkáme, že chceme toto auto úspěšně prodávat především díky jeho faktickým kvalitám. Naše minulost v podobě 205 GTI nám jen nedává jinou šanci než dostat do výroby vůz, který bude špičkou své třídy.”
Co to konkrétně znamená? Blanchet by 208 GTI rád viděl zejména před Renaultem Clio RS, Volkswagenem Polo GTI a Mini v provedení John Cooper Works. Právě překonání těchto třech vozů označuje jako podmínku k tomu, aby se z nového GTI stalo více než koncept. To jistě nebude lehká práce, zejména Clio a Mini jsou absolutní špička mezi malými hot hatchi, když už si neberou příliš servítek a nabízejí na dnešní dobu až nečekaně mnoho řidičských zážitků. Překonat je navíc bude ještě těžší, když Blanchet nestojí o to, aby byla 208 GTI vnímána pro své vlastnosti jen jako výkonné auto.
„Motor bude muset mít výkon mezi 180 a 200 koňmi a jízdní vlastnosti a ovladatelnost musejí být tím absolutně nejlepším v rámci třídy. Ale to samo o sobě nestačí na prodej vozu v objemech, které by byly pro značku přínosem,” dodal Blanchet a pokračoval: „Náš výzkum naznačuje, že vůz může být stvořen dvěma způsoby - buď jako ryze výkonné auto bez rádia, klimatizace apod., nebo jako takové, které jízdní vlastnosti spojí s výbavou a stylem. První přístup by nám prodal pár aut, potenciál druhého přístupu vypadá lépe. Musíme najít rovnováhu mezi oběma.”
Zajímavé také je, že pokud by vývoj sériového 208 GTI dostal zelenou, probíhal by hlavně na nekvalitních britských silnicích, což skýtá jistou naději i pro nás. Francouzi ale na Brity nemyslí z nějakého odvěkého kamarádství, právě oni se totiž svého času postarali o plnou pětinu (více než 60 000 aut) prodejů 205 GTI a je proto jasné, že i na podruhé by bylo třeba podřídit vývoj specifikům tamních silnic.
Co k tomu dodat? Snad jen že se nám zdá, že Peugeot resp. Laurent Blanchet trochu mlží. Oněch „co bude když” (208 GTI dostane zelenou) zná až příliš mnoho a ačkoli věříme tomu, že automobilka zatím nemá v jeho budoucí výrobě zcela jasno, šance, že by jej opravdu poslala k ledu, vnímáme jako velmi malé. Prohlášení „nejlepší, nebo žádný” už pak trochu zavání marketingem a vypadají jako krok předcházející oznámení, že výroba 208 GTI bude skutečně spuštěna. Nevtíravá asociace „takže se to podařilo, bude nejlepší” je pak nasnadě.
Ale teprve uvidíme, co přinese budoucnost. Máme ovšem zato, že čekání na rozuzlení nebude dlouhé - pozdně letní autosalon v Paříži se jeví být jako ideální místo pro oznámení, že GTI se skutečně vrátí...


















Peugeot se tak jednoznačně netváří, jsme ale přesvědčeni, že výroba 208 GTI je téměř hotovou věcí a nyní ji pouze předchází nezbytné marketingové tanečky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 8 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 10 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 11 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07