Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem
13.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Italská bestie disponuje 748 koňmi na tunu, čímž se blíží rekordnímu Porsche 956 Stefana Bellofa. I časem z Ringu se mu blíží.
Doplněno 14.11.: Rekord Pagani je skutečný. Kris Sing zveřejnil na svém profilu na Instagramu fotografii tovární Zondy Revolucion, která je opatřena nálepkami připomínajícími nejen její zápis z trati Top Gearu, ale také čas 6:30 z Nordschleife. To můžeme považovat za oficiální potvrzení, na jakoukoli dokumentaci rekordní jízdy od Pagani ale stále čekáme...
Pagani Zonda Revolucion se představilo světu před dvěma roky. Již v té době jsme přitom vzpomínali rekordy Porsche 956 Stefana Bellofa, k němuž se italská karbonová bestie přibližovala poměrem výkonu a hmotnosti. O její pohon se totiž staral šestilitrový dvanáctiválec naladěný na 800 koní a 730 Nm točivého momentu, jež šestistupňová sekvence přenášela na zadní kola. S tímto výkonem pak byla spárována hmotnost 1 070 kilogramů, výsledkem čehož se stalo 748 koní na tunu.
Bellofovo Porsche pro změnu dostalo do vínku 2,65litrový plochý šestiválec, který produkoval přibližně 635 koní. V kontrastu s tím pak stála architektura založená na vůbec prvním firemním hliníkovém monokoku, díky němuž hmotnost poklesla na pouhých 800 kilogramů. Jednoduchou matematikou se pak dostáváme k poměru 794 koní na tunu, který mimo jiné vedl i k tomu, že se Porsche 956 stalo v letech 1982 až 1985 čtyřikrát za sebou vítězem 24 hodin Le Mans.
My zde ovšem chceme zmínit o trochu jiný úspěch, a sice obkroužení Severní smyčky během kvalifikace na 1 000 km Nürburgringu v roce 1983. Bellof totiž dokázal deklasovat takřka 21 kilometrů dlouhý okruh za dosud nepřekonaných 6 minut a 11 sekund. Podle lidí z facebookové stránky Love Cars se mu přitom Zonda Revolucion nově výrazně přiblížila, neboť Zelené peklo pokořila s časem 6 minut a 30 sekund, tedy jen o 19 sekund pomaleji.
Jakkoliv nejde o rekord mezi produkčními vozy osazenými registrační značkou, mluvit zde můžeme o více než působivém výsledku. A to přesto, že Zondu Revolucion můžeme pomalu považovat taktéž za závodní vůz. Kromě výše zmíněného pohonného ústrojí je totiž vybavena kupříkladu stavitelným zadním křídlem ve stylu DRS. V kombinaci s upravenou karoserií pak při rychlosti 300 km/h produkuje okolo 2 000 kg přítlaku.
Dá se samozřejmě předpokládat, že vyjma cílové rovinky se Pagani na takové tempo nejspíše nerozjelo, nicméně i tak mohlo počítat s nemalou aerodynamickou podporou. Tím ale dnes končíme, pročež jen dodáme, že sama automobilka daný čas dosud nepotvrdila. Doufáme ovšem, že se tak stane velmi brzy a především že svá slova podepře videem, na které nejspíše se zaujetím pohlédne celý motoristický svět.
Rekordem se chlubí i sám Pagani, nejde tedy o výmysl. Na záznam této extrémně rychlé jízdy se ale i tak podíváme rádi...
Pagani Zonda Revolucion prý mělo obkroužit Ring za působivých 6 minut a 30 sekund
Zdroje: Love Cars@Facebook, Kris Singh@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 5 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva