Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pagani se stěhuje do nové, větší továrny. Exkluzivitu prý nehrozí
5.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové montážní linky budou schopné vyrobit až 300 vozů ročně. Pagani však omezí produkci na pouhých 45 exemplářů.
Zhruba v polovině února jsme se dozvěděli, že Pagani vyprodalo veškerou plánovanou produkci modelu Huayra. To byla více než překvapivá zpráva, neboť až do té doby jsme nebyli konfrontování s jakoukoli zmínkou o omezení výroby. Řadu dosud nerozhodnutých zájemců asi v té chvíli začaly obcházet mdloby, italská automobilka však naštěstí veškerou tuto situaci vyjasnila. Ukončení produkce se totiž týká pouze standardního modelu, na ostrou verzi se ovšem těšit můžeme.
Stejně tak dorazí v příštím roce Huayra Roadster, ta však již nebude vyráběna v současném ústředí firmy na severu Itálie v San Cesario sul Panaro. Místo toho se montážní linky přesunou od září do zcela nové továrny, která byla vybudována o pouhých 200 metrů jinde. Toto zařízení je přitom podle mluvčího automobilky Lucy Venturiho schopné vyprodukovat až 300 exemplářů ročně, značka však kvůli zachování exkluzivity omezí výrobu pouze na 45 kusů ročně.
Tento krok si zaslouží respekt, neboť značka nespoléhá na žádné vedlejší zdroje. Veškerou výstavbu tak z vlastní kapsy zainvestoval zakladatel automobilky Horacio Pagani, který zjevně nečeká rychlou návratnost svých výdajů. Místo toho hodlá zabezpečit budoucnost značky, jenž i nadále bude spojena s rodinnými kořeny. Horaciův první syn Leonardo je totiž zodpovědný za novou továrnu, zatímco druhý syn Christopher má na starosti management a administrativu.
My pak jen můžeme dodat, že největším odbytištěm pro automobilku jsou momentálně Spojené státy, kde končí 40 procent veškeré produkce. S příchodem Roadsteru by tato kvóta mohla ještě narůst, čemuž bychom se ani nedivili. Přeci jen, v takové Kalifornii zaprší jen málokdy. Zámořská klientela navíc musí ukojit svůj hlad po italském supersportu, neboť předchozí Zonda do Států kvůli absenci homologace a bezpečnostních testů nemohla.




































Pagani Huayra Roadster se již bude vyrábět ve zcela nové továrně značky. Produkce však bude kvůli exkluzivitě limitována na 45 kusů ročně
Zdroj: Autovisie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 7 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 8 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 10 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 11 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11