Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pagani se stěhuje do nové, větší továrny. Exkluzivitu prý nehrozí
5.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové montážní linky budou schopné vyrobit až 300 vozů ročně. Pagani však omezí produkci na pouhých 45 exemplářů.
Zhruba v polovině února jsme se dozvěděli, že Pagani vyprodalo veškerou plánovanou produkci modelu Huayra. To byla více než překvapivá zpráva, neboť až do té doby jsme nebyli konfrontování s jakoukoli zmínkou o omezení výroby. Řadu dosud nerozhodnutých zájemců asi v té chvíli začaly obcházet mdloby, italská automobilka však naštěstí veškerou tuto situaci vyjasnila. Ukončení produkce se totiž týká pouze standardního modelu, na ostrou verzi se ovšem těšit můžeme.
Stejně tak dorazí v příštím roce Huayra Roadster, ta však již nebude vyráběna v současném ústředí firmy na severu Itálie v San Cesario sul Panaro. Místo toho se montážní linky přesunou od září do zcela nové továrny, která byla vybudována o pouhých 200 metrů jinde. Toto zařízení je přitom podle mluvčího automobilky Lucy Venturiho schopné vyprodukovat až 300 exemplářů ročně, značka však kvůli zachování exkluzivity omezí výrobu pouze na 45 kusů ročně.
Tento krok si zaslouží respekt, neboť značka nespoléhá na žádné vedlejší zdroje. Veškerou výstavbu tak z vlastní kapsy zainvestoval zakladatel automobilky Horacio Pagani, který zjevně nečeká rychlou návratnost svých výdajů. Místo toho hodlá zabezpečit budoucnost značky, jenž i nadále bude spojena s rodinnými kořeny. Horaciův první syn Leonardo je totiž zodpovědný za novou továrnu, zatímco druhý syn Christopher má na starosti management a administrativu.
My pak jen můžeme dodat, že největším odbytištěm pro automobilku jsou momentálně Spojené státy, kde končí 40 procent veškeré produkce. S příchodem Roadsteru by tato kvóta mohla ještě narůst, čemuž bychom se ani nedivili. Přeci jen, v takové Kalifornii zaprší jen málokdy. Zámořská klientela navíc musí ukojit svůj hlad po italském supersportu, neboť předchozí Zonda do Států kvůli absenci homologace a bezpečnostních testů nemohla.




































Pagani Huayra Roadster se již bude vyrábět ve zcela nové továrně značky. Produkce však bude kvůli exkluzivitě limitována na 45 kusů ročně
Zdroj: Autovisie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nejčtenější články
Nejen nesmyslné vize: Šéf výrobce elektromobilů náhle skončil poté, co firma začala prodělávat už přes 7 milionů na každém autě
2.3.2025Dacia vyzývá majitele tisíců aut, aby s nimi raději přestali jezdit, za jízdy jim může upadnout kolo
2.3.2025Cena osmileté Tesly s pouhými 74 tisíci km v aukci krutě ukazuje, co majitelům zbude v rukou z původně zaplacených milionů
2.3.2025Pořádné spalovací motory, dokonce bez turba, tu budou i po roce 2035, už začal vývoj jejich nové generace
2.3.2025Jedinou dodnes krásnou a sotva jetou Škodu s motorem V6 TDI a manuálem nikdo nechce, majitel přesto nesleví ani halíř
2.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva