Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Otřesné nové logo jako symbol změn k lepšímu? Noví majitelé F1 zase šlápli vedle
27.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ze všech věcí na světě, které dnes Formuli 1 chybí, je nové logo tou úplně poslední věcí. A má-li jít o symbol změn k lepšímu, je zatím silně kontraproduktivní.
Na nového majitele Formule 1, společnost Liberty Media, prší v poslední době kritika ze všech stran. Nebylo by správné tvrdit, že neudělala nic dobrého, zejména my coby „internetoví lidé” můžeme být rádi, že je teď více online, než kdy byla. Jenže to jsou jen nové cesty, jak dostat k publiku stále stejně „vadné” představení - od problematických pravidel přes limity techniky až po ve výsledku buď monotónní nebo jen uměle dramatické závody se z niterních problémů tohoto sportu nepodařilo vyřešit vůbec nic.
A nezdá sel, že by je Liberty řešila. Sama nyní dokonce hledí do budoucnosti spojené s unifikovanými motory, což jde proti samotné podstatě Formule 1. Díky tomu by samozřejmě byly zvýrazněny rozdíly mezi piloty a upozaděny rozdíly v technice, nicméně i tohle patří k F1 - bez konkurence na poli techniky nikdy nebude tou královnou motoristického sportu, kterou chce být. Krom toho si nedovedeme představit důvod, proč by poté třeba takové Ferrari mělo vůbec v šampionátu zůstávat - a není tedy nikterak překvapivé, že Italové vyhrožují odchodem.
Nejde však o jedinou novinku, která se v poslední době objevila. Třeba Sean Bratches, obchodní ředitel F1, mluvil o tom, že by jezdce na startovní rošt mohly doprovázet děti. Sportovní událost víkendu by se tak rázem zvrhla spíše v jakousi pouť, čehož se staří harcovníci jako třeba Niki Lauda přímo děsí. Tím však seznam důvodů k nespokojenosti nekončí, dále tu máme i snížení příjmů pro týmy, což je něco, co účastníci seriálu za časů Bernieho Ecclestonea nepoznali.
Řada stájí to komentovala tak, že pokud investice ze strany Liberty Media budou patřičně vysvětleny a ve výsledku povedou k vyšším ziskům za nějaké dva tři roky, pak se jednoroční utahování opasků dá přežít. Jenže otázkou je, zda nový majitel investuje vskutku smysluplně a zda své jednání skutečně dokáže obhájit. Už samotný fakt, že v tuto chvíli, v záplavě jiných potíží přihází s novým logem, naznačuje spíše opak. A to ani nemluvíme o samotném logu.
To bylo představeno včera při finální letošní Velké ceně Abú Dhabí a třeba na sociálních sítích jej Liberty Media změnila již pár sekund po jeho odprezentování. Podle ředitelky marketingu Ellie Norman má symbolizovat dva automobily, které jedou po okruhu a bojují o to, který z nich jako první protne cílovou čáru. „Je zároveň výrazné i jednoduché, pročež jej lze lépe aplikovat v digitální éře.
Právě komplexnost starého loga, které šampionát používal během posledních 23 let, byla prý důvodem, proč muselo dojít k inovaci. Bratches navíc dodává, že „řada lidí za celou tu dobu nepochopila, že prázdné místo mezi levou a pravou částí loga je vlastně jednička“. I proto bylo třeba zjednodušení, ke kterému Formule 1 přistoupila prý po vzoru společností jako Coca-Cola či Starbucks.
Je sice pravdou, že když se nyní podíváme na staré logo, skutečně je složitější a onu jedničku uvidíte až ve chvíli, kdy do hry zapojíte mozek. Nicméně je třeba dodat, že právě ona dlouhověkost přispěla k ikoničnosti loga. Díky tomu bude mít nové provedení poněkud horší nástup na scénu, koneckonců třeba Lewis Hamilton, Sebastian Vettel a Valtteri Bottas jsou proti němu.
Také mezi fanoušky jen zřídka narazíte na někoho, kdo by jej obdivoval - padají slova od nevhodnosti takového kroku v současné chvíli před zastaralosti, přílišné primitivnosti až po neoriginalitu kvůli zjevné podobnosti s logem americké televize ESPN. Což bylo mimochodem dřívější působiště Seana Bratchese. Nakonec i video uvádějící nové logo, které si můžete pustit níže, má na Youtube přes 12 tisíc palců dolů, násobně více než kladných hodnocení. To se na Youtube obecně nevídá a nejoblíbenější komentáře jako „masivní změna k horšímu” nebo „odpočívej v pokoji, nejlepší sportovní intro všech dob” už si případně projděte sami.
Mohlo by se zdát, že jde o mnoho povyku pro nic, realita je ale složitější. Musíme se ptát co Liberty Media udělá dál. Pokud namísto změn, které jsou skutečně třeba, investuje nový majitel svůj potenciál do podobných věcí, není to zrovna pozitivní signál pro okolí. A lidé jej zjevně takto vnímají...


Takto vypadá nové logo Formule 1...
...jež nahradilo 23 let staré provedení. To prý bylo příliš komplexní a pro mnoho lidí i nepochopitelné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 8 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Čínský hit, který je větší než Octavie, ale stojí míň než Fabie, se ukázal v novém. Teď vypadá jako Audi a stojí ještě míň
29.3.2025Tohle je nejkrásnější pohled na 800koňový kombík BMW M3, jinde je to jako když přijela pouť
29.3.2025BMW se zoufale snaží rozprodat nechtěné XM. Prodeje padly až k nule, dává na něj slevy už 520 tisíc Kč
30.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025Reakce Ferrari na Trumpova cla jasně potvrzuje, že má problémy s prodejem některých modelů
30.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva