Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Osmiválec Bentley se do důchodu nechystá, i když je mu již 55 let
26.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zákazníkům britské značky stačí 512 koní, 1 020 Nm, automat a pohon zadních kol. Další peníze utratí raději za výbavu než za moderní technologie.
Od té doby, co koncern Volkswagen Group převzal v roce 1998 otěže značky Bentley, doznala britská automobilka značné modernizace. Představena byla hlavně řada Continental, se kterou dorazil také šestilitrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor W12. Ten v nabídce zůstává dodnes, přičemž zejména díky němu se Bentley může nazývat největším výrobcem dvanáctiválců na světě. Jen touto pohonnou jednotkou ovšem v Crewe nežijí.
Před pár lety tak Bentley pustilo do prodeje rovněž čtyřlitrový osmiválec, na jehož vývoji spolupracovalo s Audi. Svým výkonem přitom tato pohonná jednotka dokáže téměř vyrovnat svého objemnějšího kolegu, díky menšímu objemu a možné deaktivaci poloviny válců však rozhodně nežere i trávu okolo silnice. A co je podstatnější, po její implantaci není přední náprava tak zatížená, což prospívá i jízdnímu projevu.
Ani po příchodu osmiválcového agregátu ovšem Britové s Němci za zády neopouštějí téma modernizace svého portfolia. Nedávno jsme tak mohli uvést, že Bentley plánuje výraznou hybridizaci a dokonce se zabývá i turbodiesely. Ty sice podle nás naruší celkovou kultivovanost, snahy značky však lze chápat - pravidla Evropské unie platí pro všechny a ani britská automobilka si se svými maržemi nemůže dovolit platit nehorázné pokuty za každý nadlimitní gram emitovaného CO2.
Je tedy dost možné, že „naftožroutů“ se pod kapotou Bentley nakonec dočkáme. S čím ovšem v nejbližších letech rozhodně nemáme počítat, je absence 6,75litrového motoru V8, který pohání model Mulsanne. A to navzdory letitým kořenům agregátu - vůbec poprvé jej totiž Britové pod názvem L Series představili již v roce 1955. Od té doby se samozřejmě mnohé změnilo, základní architektura je však shodná.
Momentálně tedy osmiválec produkuje 512 koní v 4 200 otáčkách a 1 020 Nm točivého momentu, jež jsou k dispozici již při 1 750 ot./min. Tuto sílu na zadní kola přenáší osmistupňový automat, což je pro většinu zákazníků dostačující technika, přičemž podle zdrojů z automobilky publikum ani po ničem modernějším netouží. Důraz je v tomto směru kladen spíše na výbavu a případnou personalizaci.
Pohonná jednotka s udávanou průměrnou spotřebou 16,9 l/100 km a emisemi CO2 ve výši 393 g/km tedy zůstane v nabídce Bentley i nadále, což je podle nás chvályhodný počin. Agregátů s charakterem totiž již mnoho neexistuje.









Majitelům Bentley Mulsanne spotřeba a emise 6,75litrového osmiválce zjevně vrásky nedělají. Pohonná jednotka proto do důchodu ještě pár let nezamíří
Zdroj: Autovisie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 5 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 6 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 8 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 9 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan