Osmiválec Bentley se do důchodu nechystá, i když je mu již 55 let

Zákazníkům britské značky stačí 512 koní, 1 020 Nm, automat a pohon zadních kol. Další peníze utratí raději za výbavu než za moderní technologie.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Osmiválec Bentley se do důchodu nechystá, i když je mu již 55 let

26.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Osmiválec Bentley se do důchodu nechystá, i když je mu již 55 let

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zákazníkům britské značky stačí 512 koní, 1 020 Nm, automat a pohon zadních kol. Další peníze utratí raději za výbavu než za moderní technologie.

Od té doby, co koncern Volkswagen Group převzal v roce 1998 otěže značky Bentley, doznala britská automobilka značné modernizace. Představena byla hlavně řada Continental, se kterou dorazil také šestilitrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor W12. Ten v nabídce zůstává dodnes, přičemž zejména díky němu se Bentley může nazývat největším výrobcem dvanáctiválců na světě. Jen touto pohonnou jednotkou ovšem v Crewe nežijí.

Před pár lety tak Bentley pustilo do prodeje rovněž čtyřlitrový osmiválec, na jehož vývoji spolupracovalo s Audi. Svým výkonem přitom tato pohonná jednotka dokáže téměř vyrovnat svého objemnějšího kolegu, díky menšímu objemu a možné deaktivaci poloviny válců však rozhodně nežere i trávu okolo silnice. A co je podstatnější, po její implantaci není přední náprava tak zatížená, což prospívá i jízdnímu projevu.

Ani po příchodu osmiválcového agregátu ovšem Britové s Němci za zády neopouštějí téma modernizace svého portfolia. Nedávno jsme tak mohli uvést, že Bentley plánuje výraznou hybridizaci a dokonce se zabývá i turbodiesely. Ty sice podle nás naruší celkovou kultivovanost, snahy značky však lze chápat - pravidla Evropské unie platí pro všechny a ani britská automobilka si se svými maržemi nemůže dovolit platit nehorázné pokuty za každý nadlimitní gram emitovaného CO2.

Je tedy dost možné, že „naftožroutů“ se pod kapotou Bentley nakonec dočkáme. S čím ovšem v nejbližších letech rozhodně nemáme počítat, je absence 6,75litrového motoru V8, který pohání model Mulsanne. A to navzdory letitým kořenům agregátu - vůbec poprvé jej totiž Britové pod názvem L Series představili již v roce 1955. Od té doby se samozřejmě mnohé změnilo, základní architektura je však shodná.

Momentálně tedy osmiválec produkuje 512 koní v 4 200 otáčkách a 1 020 Nm točivého momentu, jež jsou k dispozici již při 1 750 ot./min. Tuto sílu na zadní kola přenáší osmistupňový automat, což je pro většinu zákazníků dostačující technika, přičemž podle zdrojů z automobilky publikum ani po ničem modernějším netouží. Důraz je v tomto směru kladen spíše na výbavu a případnou personalizaci.

Pohonná jednotka s udávanou průměrnou spotřebou 16,9 l/100 km a emisemi CO2 ve výši 393 g/km tedy zůstane v nabídce Bentley i nadále, což je podle nás chvályhodný počin. Agregátů s charakterem totiž již mnoho neexistuje.


Osmiválec Bentley se do důchodu nechystá, i když je mu již 55 let - 1 - Bentley Mulsanne motor V8 01Osmiválec Bentley se do důchodu nechystá, i když je mu již 55 let - 2 - Bentley Mulsanne motor V8 02Osmiválec Bentley se do důchodu nechystá, i když je mu již 55 let - 3 - Bentley Mulsanne motor V8 03Osmiválec Bentley se do důchodu nechystá, i když je mu již 55 let - 4 - Bentley Mulsanne motor V8 04Osmiválec Bentley se do důchodu nechystá, i když je mu již 55 let - 5 - Bentley Mulsanne motor V8 05Osmiválec Bentley se do důchodu nechystá, i když je mu již 55 let - 6 - Bentley Mulsanne motor V8 06Osmiválec Bentley se do důchodu nechystá, i když je mu již 55 let - 7 - Bentley Mulsanne motor V8 07Osmiválec Bentley se do důchodu nechystá, i když je mu již 55 let - 8 - Bentley Mulsanne motor V8 08Osmiválec Bentley se do důchodu nechystá, i když je mu již 55 let - 9 - Bentley Mulsanne motor V8 09
Majitelům Bentley Mulsanne spotřeba a emise 6,75litrového osmiválce zjevně vrásky nedělají. Pohonná jednotka proto do důchodu ještě pár let nezamíří

Zdroj: Autovisie

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.