Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ošklivé a otylé BMW XM je stále větší propadák, automobilka se ho zkouší zbavit slevou až 400 tisíc Kč
10.6.2024 | Petr Miler
Tohle auto od první chvíle působí jako rána vedle a čas na jeho neatraktivitě nic nemění. Je krajně neobvyklé, aby se BMW podbízelo u drahých modelů plošnými slevovými akcemi, u XM mu ale zjevně nic jiného nezbývá.
Že se BMW s modelem XM nedaří, jsme naposledy probírali koncem loňského roku. Ne snad, že bychom komukoli přáli cokoli špatného, ale bylo to zadostiučinění svého druhu a projev jisté naděje do budoucna. Jen díky takové zpětné vazbě BMW poznává, že lidé nekoupí jakýkoli nesmysl, na který nalepí svá nejprestižnější loga.
Model XM totiž vznikl jako první samostatný model divize M od dob supersportovní M1, což jeho pozici činí obzvlášť ošemetnou. Pokusit se navázat na ikonický sporťák 2,8 tuny vážícím monstrózním SUV, které krom nadváhy zaujme snad jen tím, že se na něj nedá dívat déle než pár sekund bez bolesti očí, bylo přinejmenším velmi odvážné, ne-li zcela naivní. Výsledkem je kýčovitý symbol nevkusu a neefektivity, který nefunguje ani na dálnici, je navzdory až 748 koním pod kapotou pomalejší než juniorská M2 i v přímce a bývalého šéfdesignéra BMW budí ze spaní.
Dnes už navíc nejde o jen a pouze nekompromisní vrcholný model, neboť se dá koupit také v mnohem obyčejnější šestiválcové verzi s „jen” 476 koňmi za adekvátně nižší cenu. Ani to ale nakonec autu k prodejnímu úspěchu nepomohlo, jak poznamenává Cars Direct.
Auto je podle dat JATO Dynamics letos nejhůř prodávaným BMW v Evropě, dokonce i propadák bez další perspektivy v podobě řady 8 se prodává líp. A neargumentujte tím, že jde o drahé auto - to je osmička též, to je řada 7 též, přesto se prodává víc jak dvakrát líp. Museli bychom z prodejů řady 7 vyčlenit elektrickou verzi i7, vůbec největší bavorský propadák v jeho evropské nabídce (letos 925 aut), abychom došli k nižšímu číslu než tomu, které definuje odbyt všech variant XM v Evropě (letos 1 224 aut). Ještě hůř se ale daří XM v USA, pro které se zdá být stvořený především.
Zvlášť vzhledem k velikosti tamního trhu a lokální preferenci podobných monster je na pováženou, že v loňském podařilo BMW prodat jen 1 906 exemplářů XM, letos se zatím jedná o 541 vozů. Přidáme-li si k tomu přetrvávající oblibu Američanů kupovat nová auta ihned přímo z skladů dealerů, není nakonec divu, že se BMW pokouší neprodaných XM zbavit i za cenu vysokých přímých slev. Jakémukoli ze zájemců je tedy k dispozici sleva nejméně 15 000 USD (asi 344 tisíc Kč) na vůz, v případě financování prostřednictvím leasingu jde o 17 500 USD slevy (přes 400 tisíc Kč). Bavíme se o voze za 159 995 USD (cca 3,6 milionu Kč), takže jde o opravdu významné pobídky.
Jak moc na ně lidi zaberou, uvidíme, to podstatné ale už dnes spatřujeme v něčem jiném - jde o cennou lekci pro BMW, které si nyní musí lépe uvědomovat, že prodejní úspěch nepřichází samozřejmě s čímkoli, na co připlácne své insignie. Je pořád třeba přemýšlet nad tím, co to bude po technické i designové stránce, u po všech stránkách děsivé XM se to očividně nestalo.



BMW na legendární supersport M1 mohlo zcela jistě navázat něčím inteligentnějším, než je tohle. I zákazníci mu to dávají znát. Foto: BMW
Zdroje: Cars Direct, BMW, JATO Dynamics
Bleskovky
Aukce se nekoná. Mýty obestřenou obří sbírku Formulí 1 Bernieho Ecclestona celou koupil dědic Red Bullu, dal za ni přes 10 miliard
včeraObří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
6.3.2025Audi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
5.3.2025
Nejnovější články
Za cenu Fabie je k mání na míru postavený, dodnes nejetý světově unikátní šestiválcový kombík ze zlatých časů BMW
před 2 hodinamiArogantní chování se Volvu opravdu vyplácí, někde jen během posledních tří měsíců přišlo o pětinu dealerů
před 3 hodinamiZ ceny Tesly původně za 3,2 milionu zbylo majiteli už po třech letech krutě málo, levněji by ho vyšlo i Ferrari nebo Porsche
před 5 hodinamiTohle auto má dvakrát větší baterky než ostatní nejlepší elektromobily, přesto nedokáže ohromit skoro ničím
před 6 hodinamiNové Audi A6 v úplném základu je teprve tragédie. Interiér je reklamou na věci, na které jste neměli. A co to má zádi?
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva