Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Osamu Suzuki předal vedení automobilky synovi, vládl ji dlouhých 38 let
1.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
U japonské automobilky se žezlo vždy předávalo z tchána na zetě, který vždy přijal slavné příjmení. Tato tradice málem byla dodržena i nyní.
Na počátku května jsme sepsali článek, jehož podstatou byla ztráta moci a vlivu rodin zakladatelů nad automobilkami, které mnohdy nesou jejich jméno. Typickými takovými značkami jsou třeba Ford či Peugeot, Toyota však aktuálně kráčí proti proudu. I když také v jejím případě nechybělo „nerodinné“ intermezzo. Čistou linií se momentálně může pochlubit víceméně jen jeden velký světový výrobce, a sice Suzuki. Ačkoliv jak si během následujících řádků vysvětlíme, z vlastního otce na vlastního syna se vláda nad společností nepředávala.
Začneme samozřejmě v roce 1909, kdy společnost založil jako přádelnu Michio Suzuki. Ten ale v dalších letech hledal nové oblasti, ve kterých se profilovat. V roce 1937 tak odstartovala výroba aut, které Michio šéfoval dalších dvacet let, než vládu nad firmou předal Shunzo Suzukimu. Ten ovšem nebyl jeho synem, nýbrž zetěm, který dle japonských tradic přijal za své příjmení prominentní rodiny.
„U vesla“ zůstal Shunzo Suzuki až do roku 1973, kdy byl šéfem značky jmenován jeho zeť Jitsujiro. Na postu však vydržel pouhých pět let, než byl povýšen na prezidenta celé společnosti. Faktickou vládu nad automobilku přitom převzal Osamu Suzuki, který opětovně nebyl „čistokrevným“ členem původní rodiny. Místo toho si vzal Shunzovu dceru společně s jejím příjmením.
Pokud se přitom již nyní začínáte v dané hierarchii ztrácet, nebojte, horší to již nebude, ba právě naopak. Osamu Suzuki totiž od svého jmenování zůstal v čele značky až do včerejšího dne, kdy byl oznámen jeho nástupce. Tím se vůbec poprvé v historii značky stává „vlastní krev“, tedy syn Toshihiro. Ten ovšem prozatím bude zastávat pouze post výkonného ředitele a prezidenta.
Generálním ředitelem a předsedou představenstva i nadále zůstává Osamu, s ohledem na jeho věk (85 let) se však očekává i předání tohoto žezla. Momentálně ovšem již není jisté, kdy se tak stane. Ať však půjde o jakékoliv datum, jedno již zůstane nezměněno. Osamu Suzuki je nejdéle sloužícím šéfem velké automobilky na světě.
Tím pohled do minulosti můžeme ukončit, na závěr snad již přidáme jen jednu zajímavost. Původně se totiž počítalo s tím, že vláda nad značkou připadne jeho zeťovi Hirotaku Onovi, čímž by zachována byla firemní tradice. Ten však bohužel v roce 2007 zemřel na rakovinu, do hry tak vstoupil Osamův vlastní syn.



Osamu Suzuki vládne japonské automobilce již od roku 1978. Je tak nejdéle sloužícím šéfem velké značky na světě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 4 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Elektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 29 minutamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 2 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 3 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 4 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva