Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Opel přiznal, že software jeho dieselů vypíná emisní systém, prý však legálně
20.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přiznání německé automobilky je překvapivé a vysvětlení plave na vodě. Německé ministerstvo proto požaduje další informace.
Již od vypuknutí dieselového skandálu Volkswagenu poukazujeme na fakt, že německá automobilka je jen špičkou ledovce. Dosud se ovšem zdálo, že značky jako Renault či Opel budou všechna podezření prostě jen odmítat. V případě druhého zmiňovaného výrobce zde ale máme překvapivé rozuzlení - automobilka totiž, zřejmě pod tíhou nových zjištění úřadům přiznala, že dieselové motory některých modelů jsou skutečně vybaveny softwarem, který za jistých podmínek deaktivuje emisní systém vozu. Značka však dodává, že její chování zůstává plně v souladu s legislativou.
„Odpojovací zařízení nejsou v zásadě legální, pokud ovšem neslouží k nezbytné ochraně motoru,“ dodává k celé situaci německý ministr dopravy Alexander Dobrindt, který tak poukazuje legální prostor, v němž se Opel rozhodl operovat. Zároveň ovšem naznačuje, že úřady jen nezobají automobilce z ruky, neboť „vyšetřovací komise má pochyby, zda je tato praktika plně ospravedlnitelná právě snahou o ochranu motoru“.
Opel tak nyní dostal 14 dnů (termín vyprší příští středu 1. června), během kterých musí úřadům předat kompletní technickou dokumentaci, ve které bude jasně vysvětleno, že odpojovací zařízení pouze chrání motor. Dobrindt přitom dodává, že celá záležitost se netýká jen modelu Zafira. Ministerstvo dopravy se totiž značky dále ptá, zda podobné zařízení či jeho elementy nejsou užívány také u Opelu Astra, jehož se týká nové kolo obvinění.
Nad automobilkou se tak začínají stahovat mračna. Ačkoliv totiž její šéf Karl-Thomas Neumann dodává, že „naše motory plně vyhovují legislativě a neužívají žádný ilegální software“, dle Dobrindta si Opel i vláda vykládají dané zákony odlišně. Značka si tedy bude muset připravit opravdu důkladné vysvětlení, aby vyvrátila veškerá podezření. Zvláště poté, co na britském trhu došlo k již druhé svolávací akci modelu Zafira.
Na první pohled zde přitom chybí spojitosti, neboť Vauxhall, tedy tamní odnož Opelu, poukazuje na riziko požáru, jenž může vypuknout u přeplňovaných motorů. Důvodem jsou špatné rezistory a termální pojistky, souběžně s nimi však značka hodlá zrevidovat a vyměnit i filtry. Nelze tedy vyloučit, že automobilka tímto množstvím oprav kryje jiné úpravy staršího modelu, který může být vybaven ještě problematičtějším řešením.
To ale prozatím berte jako spekulaci, byť ne zcela nepravděpodobnou - svolání se týká 234 938 exemplářů druhé generace Vauxhallu Zafira. Značka přitom bude postižené majitele kontaktovat individuálně, přičemž veškeré modifikace provede zdarma. Zatím přitom nebylo zveřejněno, zda k podobným úpravám bude muset také kontinentální varianta německého MPV - pokud však ano, pak je spojitost s dieselovým podvodem o to pravděpodobnější.
Aktuálně tak již jen můžeme dodat, že kromě Opelu se německé ministerstvo dopravy hodlá podívat na zoubek také koncernu FCA. Organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH), jenž jako první přišla s nesrovnalostmi okolo dieselového motoru Zafiry, totiž nachytala na švestkách také Fiat 500X, jehož dvoulitrový motor taktéž překračuje emisní limity. Ačkoliv se tedy původně zdálo, že tyto reporty nic nezmění, nyní to vypadá, že minimálně na německé ministerstvo dopravy zapůsobily jako roznětka.






















Ač se to zpočátku nezdálo, obvinění organizace DUH nakonec padlo na úrodnou půdu. Opel tak nyní přiznal, že Zafira odpojovací software má, jen není nelegální
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Už tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 6 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 8 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 9 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 11 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch