Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Opel přiznal, že software jeho dieselů vypíná emisní systém, prý však legálně
20.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přiznání německé automobilky je překvapivé a vysvětlení plave na vodě. Německé ministerstvo proto požaduje další informace.
Již od vypuknutí dieselového skandálu Volkswagenu poukazujeme na fakt, že německá automobilka je jen špičkou ledovce. Dosud se ovšem zdálo, že značky jako Renault či Opel budou všechna podezření prostě jen odmítat. V případě druhého zmiňovaného výrobce zde ale máme překvapivé rozuzlení - automobilka totiž, zřejmě pod tíhou nových zjištění úřadům přiznala, že dieselové motory některých modelů jsou skutečně vybaveny softwarem, který za jistých podmínek deaktivuje emisní systém vozu. Značka však dodává, že její chování zůstává plně v souladu s legislativou.
„Odpojovací zařízení nejsou v zásadě legální, pokud ovšem neslouží k nezbytné ochraně motoru,“ dodává k celé situaci německý ministr dopravy Alexander Dobrindt, který tak poukazuje legální prostor, v němž se Opel rozhodl operovat. Zároveň ovšem naznačuje, že úřady jen nezobají automobilce z ruky, neboť „vyšetřovací komise má pochyby, zda je tato praktika plně ospravedlnitelná právě snahou o ochranu motoru“.
Opel tak nyní dostal 14 dnů (termín vyprší příští středu 1. června), během kterých musí úřadům předat kompletní technickou dokumentaci, ve které bude jasně vysvětleno, že odpojovací zařízení pouze chrání motor. Dobrindt přitom dodává, že celá záležitost se netýká jen modelu Zafira. Ministerstvo dopravy se totiž značky dále ptá, zda podobné zařízení či jeho elementy nejsou užívány také u Opelu Astra, jehož se týká nové kolo obvinění.
Nad automobilkou se tak začínají stahovat mračna. Ačkoliv totiž její šéf Karl-Thomas Neumann dodává, že „naše motory plně vyhovují legislativě a neužívají žádný ilegální software“, dle Dobrindta si Opel i vláda vykládají dané zákony odlišně. Značka si tedy bude muset připravit opravdu důkladné vysvětlení, aby vyvrátila veškerá podezření. Zvláště poté, co na britském trhu došlo k již druhé svolávací akci modelu Zafira.
Na první pohled zde přitom chybí spojitosti, neboť Vauxhall, tedy tamní odnož Opelu, poukazuje na riziko požáru, jenž může vypuknout u přeplňovaných motorů. Důvodem jsou špatné rezistory a termální pojistky, souběžně s nimi však značka hodlá zrevidovat a vyměnit i filtry. Nelze tedy vyloučit, že automobilka tímto množstvím oprav kryje jiné úpravy staršího modelu, který může být vybaven ještě problematičtějším řešením.
To ale prozatím berte jako spekulaci, byť ne zcela nepravděpodobnou - svolání se týká 234 938 exemplářů druhé generace Vauxhallu Zafira. Značka přitom bude postižené majitele kontaktovat individuálně, přičemž veškeré modifikace provede zdarma. Zatím přitom nebylo zveřejněno, zda k podobným úpravám bude muset také kontinentální varianta německého MPV - pokud však ano, pak je spojitost s dieselovým podvodem o to pravděpodobnější.
Aktuálně tak již jen můžeme dodat, že kromě Opelu se německé ministerstvo dopravy hodlá podívat na zoubek také koncernu FCA. Organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH), jenž jako první přišla s nesrovnalostmi okolo dieselového motoru Zafiry, totiž nachytala na švestkách také Fiat 500X, jehož dvoulitrový motor taktéž překračuje emisní limity. Ačkoliv se tedy původně zdálo, že tyto reporty nic nezmění, nyní to vypadá, že minimálně na německé ministerstvo dopravy zapůsobily jako roznětka.
Ač se to zpočátku nezdálo, obvinění organizace DUH nakonec padlo na úrodnou půdu. Opel tak nyní přiznal, že Zafira odpojovací software má, jen není nelegální
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 9 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 11 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva