Ohňostroj debility: média vs. francouzský ministr, který jel 66 km/h na padesátce

(+ video) Není to obvyklý případ plísnění politika za bagatelní překročení rychlosti, hlouposti je v tomto případě násobně více.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Ohňostroj debility: média vs. francouzský ministr, který jel 66 km/h na padesátce

6.10.2012 | Petr Miler, Walter Kraft | Přidat příspěvek

Ohňostroj debility: média vs. francouzský ministr, který jel 66 km/h na padesátce

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Není to obvyklý případ plísnění politika za bagatelní překročení rychlosti, hlouposti je v tomto případě násobně více.

Hlavní postavou tohoto je příběhu je Arnaud Montebourg, levicový politik, který ve francouzské vládě zastává od května tohoto roku pozici ministra pro, doslovně přeloženo, průmyslovou obnovu. Už jeho samotné působení na této pozici by bylo vhodné jako živoucí definice hlouposti, když si například myslí, že onu „průmyslovou obnovu” zajistí masivními dotacemi neživotaschopných technologií.

Je to on, kdo se zasadil o zavedení ještě větších subvencí elektromobilů, které jsou tak či onak masivně dotovány ze všech stran a stejně je nikdo nekupuje. Ve Francii vám tak aktuálně zbylí občané (nedobrovolně) připlatí na každý zakoupený elektromobil plných 7 000 Eur (tedy asi 175 tisíc Kč) a ještě budete na ostatních parazitovat spoustou dalších výhod od parkování zdarma až po dobíjení zdarma na vybraných dobíjecích místech. Pokud si někdo myslí, že ekonomice pomůže tím, že peníze vybere od jedněch lidí a dá to jako příspěvek jiným na koupi auta, které by si normálně nekoupili, je to první projev debility. Však kdyby se takových lidí našlo náhodou milion, oněch 7 miliard eur (0,175 bilionu Kč) ani Francie dohromady nedá. Podobné „řešení” stojí na hodně hliněných nohách.

Pokud má něco Francii pomoci, pak je pravý opak - odstranění podobných subvencí, snížení daní a uvolnění prostoru pro rozvoj toho, co lidé skutečně chtějí, pro co budou sami a svobodně „hlasovat svými penězi” bez ovlivňování umělými zvýhodněními a co by teprve mohlo zajistit konkurenceschopnost tamní ekonomiky. Pokud se Francie začne soustřeďovat na to, co si lidé platí sami sobě navzájem, je to akorát cesta do pekel. Pan Montebourg ale má pocit, že Francie musí být lídrem v „zelených technologiích” a když Německo prohlásilo, že do roku 2020 bude mít na silnicích milion elektromobilů (což je naprostý nesmysl, letos se jich prodaly 2 000 za celý rok, většina jistě státním organizacím a na zelenou notu hrajícím firmám), Francie přišla s tím, že miliony elektromobilů bude mít ve stejném čase na silnicích hned dva.

Dotyčný k tomu mimo jiné řekl mimo jiné: „Francie je kandidátem na to stát se lídrem v rozšíření elektromobilů. Chceme, aby elektromobily byly pro každého, člen každé sociální vrstvy by měl mít přístup k elektromobilu. Podpora ve výši 7 000 Eur dostává Renault Zoe na cenovou úroveň Clia nebo Peugeotu 208.” To snad není třeba dále komentovat.

Pořád ale nejde o jádro toho, co se stalo tento týden, jakkoli to s celou věcí úzce souvisí. Smyslem výše zmíněných řádků bylo spíše naznačit vám, co je pan Montebourg zač a že pozdější chování jeho samotného a jeho kolegů není žádným náhodným excesem, ale jen dalším z projevů neschopnosti myslet. Renault mu totiž tento týden nabídl možnost svézt se s jeho vysněným Zoe (Montenbourg o něm řekl: „Toto auto je budoucnost Francie!” a podobná fráze zaznívá i na videu) a aby vozu udělal náležité promo, přizval si k tomu média.

Nejprve nechal řídit svého šoféra a pronesl pár dalších vítězných frází, nakonec ale za volant usedl sám a v autě svezl i štáb televize BMF TV. Před ní pak nejenže vůz řádně zrecenzoval, ale ukázal mu také, jak dobře akceleruje - a přímo před kamerou tak jel 66 km/h v centru Paříže, kde je rychlostní limit 50 km/h. A to je debilita číslo dvě.

Ne snad, že by nám automaticky vadilo, že někdo mohl jet řekněme 60 km/h skutečné rychlosti v místech, kde je padesátka, mohlo to být moc a nemuselo. Znovu ale zarazí, že člověka v pozici ministra vlády nenapadne dávat si před televizním štábem pozor na tak elementární věc jako je dodržování povolené rychlosti. Může si o ní myslet co chce a jindy k limitům přistupovat jak chce, ale před očima celého národa... To je opravdu nesmírně hloupé.

Za třetí projev téhož by šlo označit i reakci médií, která hned kvůli tomuto excesu začala hystericky hýkat, ale to řešit nebudeme. Mnohem bizarnější a debilnější je reakce kanceláře ministra Montebourga poté, co se novináři (v tomto případě konkrétně lidé z rádia Europe 1) na tento případ evidentního porušení pravidel silničního provozu ze strany vysoce postaveného politika začali stěžovat. Reakcí jim bylo, doslova: „Je lepší, když je natočen jak jede 66 km/h po městě než 180 km/h na dálnici.”

Hloupější reakci si snad ani nelze představit, francouzští motoristé za ni ale vlastně mohou být rádi. Příště mohou sami říci policistům: „Je přece lepší, že jste mi změřili sto čtyřicet na okresce než dvě stě v městě, ne?” A nebo cokoli podobného, žádný přestupek totiž není tak špatný, aby neexistoval ještě horší. A když může ministr...

To vše jen pro představu, komu Francouzi svěřili svou zemi - lidem tak hloupým, že Francii nejen že nejsou schopni svými kroky reálně pomoci, ale nejsou s to ani s použitím minima rozumu vystupovat na veřejnosti. A když už se prohřeší v tomto směru, neumí na to ani rozumně zareagovat a svými podobně inteligentními spolupracovníky se nechají dále diskreditovat.

Ačkoli normálně nejsme z těch, kteří by třeba i neoblíbeného politika popotahovali za něco jako je jízda šedesátkou po městě (kdo z nás to někdy neudělal...), pan Montebourg si s ohledem na výše zmíněné nic jiného nezaslouží. Když si nabíháte na vidle, nemůžete se divit, když se na ně napíchnete...


Pokud umíte francouzsky, budou se vám protáčet panenky už z toho, co pan ministr říká...

Zdroje: BFM TV, Europe 1,Telegraph, Wards Autos

Petr Miler, Walter Kraft

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.