Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Očesaný Golf TDI v akci ukazuje, že řádné odlehčení vykřeše zábavné auto i z VW
27.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Slavný hatchback oholený až na kost sice VW nevykoupil a udělat to ani nemusí, jezdit se s ním ale pořád dá. A je to vskutku bizarní podívaná.
Na každou věc lze nahlížet z několika úhlů a záleží jen na vás, jaký uznáte za nejlepší. Platí to bezezbytku nejen o dieselovém skandálu Volkswagenu, ale také o nejnovější kauze, jež s pochybením německé automobilky souvisí. Začalo to tím, že se VW v Americe pokusil uspět s „čistými diesely“, nicméně legální cestou by za přijatelných nákladů zřejmě nikdy nedostal auta na silnice. Proto přišel s tzv. odpojovacím zařízením, které však po letech bylo odhaleno a Volkswagen nyní za tento fígl platí a bude platit jako mourovatý.
Po dohodě s americkými regulátory se automobilka zavázala, že minimálně 85 procent z takřka 482 tisíc aut stáhne ze silnic, a to buď zpětným odkupem či dostáním emisí motorů TDI do zákonných mezí. Cesta k druhému řešení zatím nebyla nalezena, a tak Volkswagen zatím může akceptovat pouze žádosti o odkup postižených aut. Podle posledních informací vykoupil už na 200 tisíc exemplářů, což je nepochybně vysoké číslo. Ne každý majitel byl ale uspokojen tím, co VW standardně nabízí a někteří začali využívat kličky v dohodě v podobě nepříliš přesně popsaného stavu vracených vozidel.
Volkswagen nově během slyšení s předsedajícím soudcem celého případu Charlesem R. Breyerem uvedl, že problematická formulace byla zvolena v dobré míře, aby došlo ke zjednodušení celého procesu. Některá z inkriminovaných aut totiž mohla být účastníky drobných nehod či trpět menšími nedostatky, ke kterým VW nechtěl při výkupu přihlížet a nabídnout i takovým klientům stejnou kompenzaci jako vlastníkům vozů v perfektním stavu.
Tato dobrá vůle však byla zneužita několika lidmi, mezi nimiž prim hraje Joe Mayer, prodejce aut ze Cincinnati. Ten svůj Volkswagen Golf TDI oholil až na kost - na voze tak nezůstaly jen dveře či kapota motoru, ale přes palubu zamířila také sedadla, airbagy a prakticky vše, co šlo odmontovat. Meyer přitom dodává, že na danou „fušku“ postačila jedna noc, pár kamarádů a basa piva. Pro takový postup už VW pochopení neměl a soud jej v tom podpořil. Z výkupu torza tedy nebude nic, výsledkem je ale auto nabízející nezaměnitelné a (ne)překvapivě zábavné svezení.
Zjistili to naši kolegové z webu Jalopnik, kteří se s pojízdným skeletem svezli. Vůz zbavený... všeho váží nepochybně o stovky kilogramů méně než sériový model, však z něj Meyer odmontoval naprosto vše. Nepřekvapí, že s odlehčeným vozem je velká zábava. Zvláště na prázdném parkovišti, kde bylo možné „kravit“ dle libosti. David Tracy z Jalopniku dokonce dodává, že během testovací jízdy po veřejných vozovkách projeli kolem policejního vozu, zastavení však nebyli. Kolemjdoucí jim však aplaudovali.
Jak jsme přitom zmínili v úvodu, na celou záležitost lze pohlížet z každého úhlu zcela jinak. Volkswagen Mayera (zprostředkovaně, neboť není prvním majitelem auta) podvedl, když mu prodal vůz, který emitoval mnohem více NOx, než bylo uváděno. A pokud by dotyčný majitel byl kupříkladu zapálený eko-aktivista, jeho touze po jisté vendetě by se nešlo divit. Nicméně Mayer není žádný eko-aktivista, je to oportunista. Sám o sobě tvrdí, že je zapáleným petrolheadem, což mají deklarovat kupříkladu dvě poladěné Mazdy MX-5, které vlastní. Že se ke Golfu nezachoval jako milovník všeho, co má čtyři kola, je zjevné už z toho, co mu provedl - chtěl prostě na chybě VW vydělat, nic více.
Mayer koneckonců toto i přiznává, když uvádí, že jeho vůz byl již dříve bouraný, a proto by jej Volkswagen nikdy neprodal dále. Místo toho měl Golf dle jeho názoru skončit ve šrotu, a proto bylo prý dokonce „přáním vozu“, aby jej odstrojil a umožnil alespoň některým komponentům, aby mohly sloužit dále na jiných automobilech, když základní skelet s motorem měly dny sečtené.
Čemu věříte, to již ponecháme na vás. Jisté ovšem je, že Volkswagen takovýto vůz odkoupit nemusí. Mayer jej pak zřejmě ani neprodá, ačkoliv má většinu odmontovaných dílů stále doma a jejich zpětné namontování by mu nejspíše zabralo jen o něco víc času než jejich demontáž. Místo toho jej nejspíše bude používat na další skopičiny a přeprodá jen jeho díly.
Sám VW pak díky soudci Breyerovi opravdu nemusí vyhovět majitelům jakkoliv - tedy více i méně - očesaných vozů. Žádné formální rozhodnutí sice prozatím nepadlo, nicméně soudce věří, že jeho varování podobnému jednání do budoucna zamezí. A zřejmě se nemýlí...

























Oholený Volkswagen Golf TDI je překvapivě zábavný. Jízda v něm po veřejných silnicích je však nelegální, což tentokráte majiteli i kolegům z webu Jalopnik jen taktak prošlo
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva