Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
O kolik peněz přišel Nico Rosberg svým nečekaným odchodem z F1?
9.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čerstvý mistr světa se svým odchodem připravil o nemalé peníze, které by mu Mercedes během dvou let vyplatil. Nouzí ale přesto trpět nebude.
Nico Rosberg minulý týden šokoval celý svět. Pouhých pět dnů po zisku titulu mistra světa Formule 1 oznámil, že závodní overal s okamžitou platností věší na hřebík. Ve vrcholném týmu Mercedes se tak rázem objevila volná sedačka, po které prahne prakticky celé závodní pole. Německá stáj ovšem stále nemá jasno v tom, kdo jejího jezdce nahradí. Nemluví se totiž jen o nováčcích Pascalu Wehrleinovi a Estebanu Oconovi, ale rovněž ostříleném matadoru Fernandu Alonsovi. Kdo ale nakonec skončí jako parťák Lewise Hamiltona, o tom lze zatím pouze spekulovat.
Jasno ovšem máme v tom, oč přichází samotný Rosberg. Pomineme-li vzrušení, jež je s královskou motoristickou disciplínou spojené, možnost obhajoby titulu a podobné sportovní aspekty, jde i o finanční dopad celé věci. Německo-finský pilot totiž již nemůže počítat s multimilionovou gáží, kterou mu Mercedes vyplácel. A co více, jakou by mu dával od příštího roku jako mistrovi světa. Na druhou stranu přitom musí počítat s nemalými životními náklady, které jsou spojené s jeho životním stylem - bydlí v Monaku.
Podle kontraktu, který byl mezi stájí a Rosbergem dojednán letos v létě, měl čerstvý šampión od příštího roku pobírat plat 22,6 milionu dolarů (cca 567,44 mil. Kč) ročně. Jelikož se navíc jednalo o smlouvu dvouletou, můžeme si tuto částku zdvojnásobit. A aktuální zisk titulu by navíc dle dohodnutých podmínek tuto sumu ještě navýšil.
To je ale pochopitelně jen část toho, o co by Rosberg přišel. Jako šampion, který by se dále ukazoval pomalu každý víkend před zraky až miliard lidí z celého světa, by snadno mohl výnosněji spojit své jméno z některým z jeho sice mála, ale dobře vybraných sponzorů. Nemusí jej opustit zcela, jeho cena jako „manžela a otce” ale nepochybně klesne. Jestli by šlo o desítky nebo nebo až stovky milionů korun ročně, můžeme spekulovat, jisté ale je, že při setrvání v roli aktivního závodníka by si dnes jednatřicetiletý závodník během dalších dvou let přišel na více než 1,2 miliardy Kč.
Na tyto finance může nyní Rosberg zapomenout, byť své vazby na Mercedes nepřetrhal zcela. I nadále je totiž ambasadorem značky, od které výměnou za demonstrační kola při různých akcích (jak ostatně již činí na níže přiloženém videu), řízení legendárních „stříbrných šípů“ a proslovy na večírcích obdrží ročně minimálně jeden milion dolarů (25,11 mil. Kč). Přitom se bude moci i nadále věnovat rodině, která je hlavním důvodem jeho odchodu.
Další možností, jak zajistit manželce Vivian Sibold a dceři Alaïe vyšší životní standard, je moderování sportovních přenosů. V tomto ohledu si Rosberg může přijít na ještě větší peníze než u Mercedesu, neboť mluví plynně anglicky, německy, francouzsky, italsky a španělsky (kupodivu však ne finsky, neboť jeho otec Keke nepovažoval svou rodilou mluvu za důležitou pro Nicův budoucí život).
Kromě toho se Rosberg osvědčil investor, který své dříve vydělané peníze vložil do různých firem. Zároveň přitom odmítal alespoň očividně rozmařilý život zhýčkaného závodníka, jakým je znám kupříkladu Hamilton. Rosberg tak mj. organizoval společné pronájmy letounů pro několik pilotů F1, namísto aby na různé Velké ceny létal sám.
Díky tomu všemu je nyní jeho majetek odhadován na 43 milionů dolarů (1,08 miliardy korun), který v jeho branži sice není nikterak závratný, nicméně na „přežití” postačí. Pro nás může být zajímavé, že krom zmíněných investic do firem a několika nemovitostí se Rosberg chlubí i menší sbírkou aut, mezi která patří třeba Mercedes SLS AMG. Nouzí tedy přes nemalé náklady svého rozhodnutí dozajista trpět nebude...














Nico Rosberg sice končí s profesionálním závoděním, na výplatní pásce Mercedesu ale zůstává, byť s o hodně menší gáží
Zdroj: Motorsport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce včera 20:41
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem včera 10:13
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
- Yamaha Tour 2025: otestujte motocykly značky Yamaha 14.4.2025
Nejnovější články
Maserati je na tom stále hůř. Šéf značky ve stínu bujících spekulací o konci značky nastínil, co bude dál
před hodinouRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 3 hodinamiMuž najel s autem 1,6 milionu km a výrobce mu za to dal nové zdarma. Nyní vzal další a znovu s ním ujel 1,6 milionu km
před 4 hodinamiTohle by mohlo být hezké čínské auto, je to ale bohužel nové Audi A6 sedan i se svou lacinou plastovou kabinou
včeraRusové ukázali nové monstrum na rozhánění demonstrantů. Říká si Stěna a funguje stejně brutálně jako vypadá
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.17. 08:47 - stst2
- Policejní kontroly a měření 04.16. 23:27 - Kavis
- S větrem ve vlasech.... 04.16. 14:52 - pavproch
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.16. 12:24 - M.Z.
- Onboard videa 04.15. 20:06 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 04.15. 19:17 - Snowman000
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.14. 19:00 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom