Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
O kolik peněz přišel Nico Rosberg svým nečekaným odchodem z F1?
9.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čerstvý mistr světa se svým odchodem připravil o nemalé peníze, které by mu Mercedes během dvou let vyplatil. Nouzí ale přesto trpět nebude.
Nico Rosberg minulý týden šokoval celý svět. Pouhých pět dnů po zisku titulu mistra světa Formule 1 oznámil, že závodní overal s okamžitou platností věší na hřebík. Ve vrcholném týmu Mercedes se tak rázem objevila volná sedačka, po které prahne prakticky celé závodní pole. Německá stáj ovšem stále nemá jasno v tom, kdo jejího jezdce nahradí. Nemluví se totiž jen o nováčcích Pascalu Wehrleinovi a Estebanu Oconovi, ale rovněž ostříleném matadoru Fernandu Alonsovi. Kdo ale nakonec skončí jako parťák Lewise Hamiltona, o tom lze zatím pouze spekulovat.
Jasno ovšem máme v tom, oč přichází samotný Rosberg. Pomineme-li vzrušení, jež je s královskou motoristickou disciplínou spojené, možnost obhajoby titulu a podobné sportovní aspekty, jde i o finanční dopad celé věci. Německo-finský pilot totiž již nemůže počítat s multimilionovou gáží, kterou mu Mercedes vyplácel. A co více, jakou by mu dával od příštího roku jako mistrovi světa. Na druhou stranu přitom musí počítat s nemalými životními náklady, které jsou spojené s jeho životním stylem - bydlí v Monaku.
Podle kontraktu, který byl mezi stájí a Rosbergem dojednán letos v létě, měl čerstvý šampión od příštího roku pobírat plat 22,6 milionu dolarů (cca 567,44 mil. Kč) ročně. Jelikož se navíc jednalo o smlouvu dvouletou, můžeme si tuto částku zdvojnásobit. A aktuální zisk titulu by navíc dle dohodnutých podmínek tuto sumu ještě navýšil.
To je ale pochopitelně jen část toho, o co by Rosberg přišel. Jako šampion, který by se dále ukazoval pomalu každý víkend před zraky až miliard lidí z celého světa, by snadno mohl výnosněji spojit své jméno z některým z jeho sice mála, ale dobře vybraných sponzorů. Nemusí jej opustit zcela, jeho cena jako „manžela a otce” ale nepochybně klesne. Jestli by šlo o desítky nebo nebo až stovky milionů korun ročně, můžeme spekulovat, jisté ale je, že při setrvání v roli aktivního závodníka by si dnes jednatřicetiletý závodník během dalších dvou let přišel na více než 1,2 miliardy Kč.
Na tyto finance může nyní Rosberg zapomenout, byť své vazby na Mercedes nepřetrhal zcela. I nadále je totiž ambasadorem značky, od které výměnou za demonstrační kola při různých akcích (jak ostatně již činí na níže přiloženém videu), řízení legendárních „stříbrných šípů“ a proslovy na večírcích obdrží ročně minimálně jeden milion dolarů (25,11 mil. Kč). Přitom se bude moci i nadále věnovat rodině, která je hlavním důvodem jeho odchodu.
Další možností, jak zajistit manželce Vivian Sibold a dceři Alaïe vyšší životní standard, je moderování sportovních přenosů. V tomto ohledu si Rosberg může přijít na ještě větší peníze než u Mercedesu, neboť mluví plynně anglicky, německy, francouzsky, italsky a španělsky (kupodivu však ne finsky, neboť jeho otec Keke nepovažoval svou rodilou mluvu za důležitou pro Nicův budoucí život).
Kromě toho se Rosberg osvědčil investor, který své dříve vydělané peníze vložil do různých firem. Zároveň přitom odmítal alespoň očividně rozmařilý život zhýčkaného závodníka, jakým je znám kupříkladu Hamilton. Rosberg tak mj. organizoval společné pronájmy letounů pro několik pilotů F1, namísto aby na různé Velké ceny létal sám.
Díky tomu všemu je nyní jeho majetek odhadován na 43 milionů dolarů (1,08 miliardy korun), který v jeho branži sice není nikterak závratný, nicméně na „přežití” postačí. Pro nás může být zajímavé, že krom zmíněných investic do firem a několika nemovitostí se Rosberg chlubí i menší sbírkou aut, mezi která patří třeba Mercedes SLS AMG. Nouzí tedy přes nemalé náklady svého rozhodnutí dozajista trpět nebude...
Nico Rosberg sice končí s profesionálním závoděním, na výplatní pásce Mercedesu ale zůstává, byť s o hodně menší gáží
Zdroj: Motorsport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
před 10 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva