Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3
22.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Do M5 už hezkou řádku let nedostanete manuální převodovku, pokud nežijete v USA. V M2 je ale stále oblíbenou možností i v Evropě.
Když ještě nebyla na světě aktuální generace BMW M3 a M4, existovaly obavy, že nebude k mání s manuální převodovkou. Ty se naštěstí ukázaly být lichými. Nástupce BMW 1 M, model M2, který je na trhu teprve několik týdnů, také můžete mít s manuálem nebo se sedmistupňovou dvouspojkou - na rozdíl od 1 M, která byla k mání právě jen s manuální převodovkou.
Manuály ze silnějších aut mizí a automobilky to zdůvodňují zájmem zákazníků, že prostě manuál nikdo nechce. Že to není pravda, ukazuje reakce fanoušků i zákazníků Porsche na modely 911 GT3 a GT3 RS, které manuál nemají, a naopak na Cayman GT4, který zase nedostanete s automaticky řadící převodovkou. A nebo vyšší ceny prakticky všech starších sporťáků s manuály, Ferarri nevyjímaje. Ostatně, také Jaguar dodatečně nabídl pro F-Type manuál, protože o to nemalá část zákazníků stojí. A pak je tu Jeremy Clarkson a jeho nedávný sloupek o manuálech a šílenství, ale to je trochu jiný příběh.
Tak jako tak je fakt, že manuální skříně jsou dnes u výkonnějších aut (pro nás paradoxně) v menšině. Otázkou ovšem je, jak velké. Že zájem není nulový, jak se tváří někteří výrobci pokoušejíc se vyargumentovat svůj rádoby „tržní přístup”, není třeba znovu dokazovat. Jaguar hovoří o 10 procentech trhu a podobná čísla ukazují data BMW v případě M3 a M4 - ta říkají, že 90 % zákazníků si vybere dvouspojku a jen 10 % zvolí manuální řazení. V případě M2 to je ale jinak.
Mnichov kolegům z britského Car Throttle prozradil, že o ruční řazení má v případě tohoto modelu v Británii zájem celých 30 % zákazníků, tedy o poznání více než u většího modelu. Pořád je to pochopitelně méně než u automatu, ale už je to velká část a blíží se i americkým reáliím. Tam jsou tedy globálně manuály v těžké menšině, tvoří jen jednotky procent trhu, u sportovních aut je ale situace docela jiná - někdy se starají i o polovinu odbytu, třeba u Corvette C7 je to okolo 40 procent.
Proč je situace u M2 taková, je otázkou. Možná to je proto, že manuál v BMW M2 je údajně lepší než manuál ve všech ostatních moderních BMW. Anebo to má důvod tam, že M2 je myšlena víc pro skutečné fanoušky BMW M než dnešní M3 a M4. Anebo prostě proto, že to je menší a levnější auto a lidem do něj spíš sedí manuál. V každém případě je pravděpodobné, že takové procento zákazníků udrží manuál v nabídce BMW M a že všechna auta nebudou následovat M5.


Manuální převodovku v M2 volí 30 % britských zákazníků
Na oficiální sadě ukázalo BMW model M2 jen s dvouspojkou
Zdroj: Car Throttle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 10 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejčtenější články
Evropští dodavatelé automobilek propustí dalších 54 tisíc lidí. Čistý minus za pár let se blíží 100 tisícům, varuje asociace
23.1.2025Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
23.1.2025VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 17:12 - mlunovozík
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB