Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nürburgring opravdu chtějí automobilky, dostanou jej i s horskou dráhou
4.11.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Slavný německý okruh zřejmě koupí některý z výrobců aut. Pro nás to ale mnoho změnit nemá.
I velmi dobře informovaný automobilista může být z dění kolem německého Nürburgringu a jeho Severní smyčky v posledních letech docela zmaten. Provozovatel okruhu na jednu stranu už před více než rokem vyhlásil bankrot, na druhou na tomto místě ale dodnes testujeme auta, totéž činí i automobilky a příští rok tomu nemá být jinak.
Jak je to možné? Že krach nějaké firmy nutně neznamená konec jejích aktivit jistě není nic mimořádného, zvláště pokud jde, jako v tomto případě, o provozovatele dlouhodobě ziskového projektu. Provozovatel Nürburgringu vykazoval v posledních letech obrat mezi 50 a 60 miliony Eur ročně, jeho zisk se pak pohyboval mezi 6 a 8 miliony Eur za rok. Břímě našel až v od začátku poněkud pochybném a velmi nákladném projektu zábavního parku spojeného s moderním okruhem pro závody Formule 1, který se nestal pro návštěvníky natolik zajímavým, jak provozovatel předpokládal. Od nuceného správce by tedy bylo velmi nerozumné aktivity firmy pozastavit, neboť okruh nemá problém s provozní efektivitou, je pouze zatížen příliš velkou investicí, jejíž návratnost se ukázala být problematická.
Je ale možné očekávat nějaké pozitivní vyhlídky do budoucna? Však aktiva firmy musejí být již velmi brzy prodána a nikdo nedokáže předem říci, jak nový majitel s majetkem naloží. V tomto případě tomu tak ale úplně není. Nový majitel, ať jím bude kdokoli, bude totiž zákonem povinován udržet trať otevřenou pro veřejnost a nechat ji k dispozici všem výrobcům aut, jako tomu bylo dosud. Pro liberálně smýšlejícího člověka jde jistě o značně problematické nařízení, neboť do nakládání soukromého subjektu s jeho majetkem by nemělo nikomu nic být. Na druhou stranu nejde o žádný pokus zpětně měnit běh dějin - jakýkoli nový majitel tohoto místa bude o této povinnosti předem vědět a bude jen na něm, zda Nürburgring a jeho Nordschleife za těchto podmínek koupí.
Investice to nakonec nemusí být špatná pro jakéhokoli nového majitele, i s tímto omezením. Správce požaduje za aktiva dosavadního provozovatele částku nejméně 120 milionů Eur, což i při výše zmíněných ekonomických výsledcích platících v posledních letech znamená docela solidní návratnost. Pochopitelně se nadále spekuluje o tom, kdo by se novým majitelem mohl stát. Nucený správce Thomas Schmidt trochu poodkryl karty, když konstatoval, že do dnešního dne přijal dostatečné množství zatím nezávazných nabídek potenciálních kupců.
Krom dříve zmiňovaných zájemců o toto místo, mezi které patří i německý autoklub ADAC, výslovně zmínil, že se o okruh ucházejí také všechny významné německé automobilky (BMW, Daimler, Volkswagen). Vzhledem k finančním možnostem a motivaci těchto subjektů (značky BMW M, Mercedes-AMG a Porsche by jistě tuze rády spojily své jméno s touto modlou, i kdyby to nemělo znamenat více než jen to...) je nanejvýš pravděpodobné, že to bude právě jedna z nich, kdo nakonec 'Ring koupí. Podle Thomase Schmidta bychom se výsledek měli dozvědět někdy začátkem příštího roku.
V nepřímé souvislosti s tímto děním můžeme dodat, že pokud se tak stane, dostanou jej konečně i s funkční horskou dráhou RingºRacer, která má být tou nejrychlejší v celé Evropě. Jestli je to pravda, nevíme, její zprovoznění bylo ale bez diskuze nejpomalejší, neboť v provozu měla být už před více než čtyřmi léty. Níže najdete video nadšenců z BridgeToGantry.com, které její fungování popisuje obrazem.
O dalším dění kolem Nürburgringu vás pochopitelně budeme informovat, zdá se však, že ať už se stane cokoli, pro nás to nebude znamenat žádný velký otřes ve vyhlídkách na další existenci a fungování tohoto místa. A to je nakonec dobrá zpráva...



Veřejná dostupnost Nordschleife by ani po příštím roce neměla zůstat jen hříčkou historie. Její zachování si dokonce přeje i německá policie, navzdory stovkám nehod a několika úmrtím, které se tam v posledním roce odehrály.
Zdroje: Bloomberg, Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes dal potichu sbohem svému dosavadnímu ikonickému logu, změna je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
před 9 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Assen: Superpole vyhrál a PP získal Sam Lowes 11:18
- V pátek v Kataru na čele Morbidelli včera 21:29
- Nejlepší čas pro Gonzalese, 20. Salač včera 20:48
- Nejrychlejším byl lídr šampionátu Rueda včera 20:29
- Vítězem Superpole SSP v Assenu Can Öncü, 22. Vostatek včera 16:40
Nejnovější články
EU je tu vážně pro lidi. Je ochotna zrušit cla na čínská auta, stačí, když Číňané slíbí, že je tu nebudou prodávat moc levně
před hodinouDivoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
před 2 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 4 hodinamiGM začíná propouštět ze své zbrusu nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji otevřel teprve před čtyřmi roky
před 5 hodinamiMercedes dal svému pilotovi Formule 1 nové auto, až do roku 2028 s ním ale nesmí jezdit
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva