Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nürburgring má nového majitele, koupil jej za méně neź 2 miliardy Kč
6.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novým vládcem Ringu a jeho Severní smyčky se stává investiční fond HIG Capital. Co přesně to pro okruh bude znamenat, není v tuto chvíli jasné.
Po velmi dlouhých peripetiích má světoznámý okruh Nürburgring nového majitele. Tím se opravdu nestal principál Formule 1 Bernie Ecclestone, přímo třiaosmdesátiletý Brit a jeho informace poskytnuté německému Wirtschaftswoche jsou ale klíčem k tajence, kdo novým majitelem okruhu je a za jakou cenu jej pořídil.
Nürburgringu by se tedy brzy měl ujmout investiční fond HIG Capital, sídlící v americkém Miami. Společnost má celkem jasný cíl - zajistit provoz Severní smyčky a dalších součásti koupeného „balíčku“ tak, aby generovaly zisk ve výši 20 procent obratu celého komplexu. To je jistě smělý cíl, neboť jde o mnohem více, než kolik kterákoli z částí Ringu v posledních letech přinášela. Dá se tedy jen spekulovat o tom, co to bude znamenat zejména pro schéma jízd pro veřejnost, které do kasy provozovatele přinášely dlouhodobě nejvíce.
Jako jedna z podmínek prodeje Nürburgringu sice byla stanovena nutnost takové jízdy zachovat, jak moc konkrétní ale toto omezení bylo a v jaké podobě se objevilo ve smlouvě s HIG, není známo. Spíše než dosavadní možnost ježdění prakticky denně (v týdnu sice jen po večerech, o víkendu ale prakticky po celou dobu) se hovoří o tom, že „lidu” bude umožněno zúčastnit se tzv. VIP dnů v menším rozsahu a za vyšší cenu. Mimo toto období pak Nürburgring bude dále pronajímán automobilkám, z nichž velká část poblíž okruhu vybudovala svá technická centra a pro něž musí být okruh podle podmínek prodeje též nadále k dispozici. Ostatně ani v Miami jistě nebudou chtít riskovat odchod značek jako BMW, Jaguar či Porsche, neboť ani bez peněz těchto firem za pronájem okruhu by dosažení zmiňovaného zisku nebylo příliš reálné.
Otázkou je pak budoucnost doprovodného zábavného parku, který je vlastně strůjcem všech současných problémů. Něco nám ovšem říká, že ani fond HIG Capital se jej nebude chtít zbavit. Místo toho můžeme spíše očekávat nějaké to rozšíření, neboť do celého areálu - zahrnujícího i oba závodní okruhy - se má v příštích letech investovat 25 milionů Eur (cca 682,5 milionů korun).
A za kolik HIG Capital okruh koupil? Nucený správce původně toužil po cifře přes 100 milionů Eur, právě informace od Ecclestona, který nebyl s nabídkou 50 milionů Eur úspěšný, ale naznačují citelně skromnější realitu. Přesná suma tedy známa není, Bernie ale naznačuje, že byl Američany překonán jen těsně - mělo se jednat o 60 až 70 milionů Eur (1,65 až 1,9 mld. Kč).
Z dalších informací víme, že fond HIG Capital totiž není jediným kupujícím. Mezi spoluinvestory figurují pánové Meyrick Cox a Marcus Graf z Oeynhausen- Sierstorpffu. Tedy movití automobiloví nadšenci, z nichž první má poblíž Nürburgringu svůj dům a radil třeba při prodeji Volva čínské značce Geely. Druhý je pak amatérským závodníkem, mezi jehož největší mimookruhové úspěchy patří vybudování areálu Bilster Berg. Právě jejich přítomnost je snad nadějí, že se okruh nedostal jen do rukou chladně uvažujících účetních...



Slavný okruh přestál dvě světové války. Vaz mu zlomili až nenasytní podnikatelé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 10 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 11 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
dnesV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
dnesPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
dnes
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB