Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový VW Phaeton se nakonec opravdu odkládá, namále má i jeho továrna
21.11.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
VW potvrdil, že v rámci úspor odloží příchod nového Phaetonu. Není divu, měl-li vážně být elektromobilem.
Ačkoli se v tuto chvíli zdá, že řešení celého dieselového bludu pro Volkswagen nebude až tak drahé, v žádném případě nepůjde o levnou záležitost. Jsme sice přesvědčeni, že celý emisní skandál může být zákazníkům ukradený a většina z nich logicky o žádnou nápravu nestojí, jenže v Německu či u nás se hovoří o tom, že „opravit” vozy bude pro VW povinné. V tu chvíli by pro automobilku jen samotné svolání, sebejednodušší oprava a případné sankce za porušení toho či onoho byly drahou záležitostí. A tak zkrátka musí šetřit.
Sám šéf koncernu Müller už několikrát zopakoval, že zrušeno či odloženo bude vše, co není naprosto nezbytné, jenže jak se postupně ukazovalo, nezbytným je zřejmě skoro vše. Odnesou to leda okrajové modely jako nová Škoda Roomster či podivný slepenec Seatu, klíčové modely - ať se zdály být sebezbytečnější - měly být „v suchu”. Nepohřben měl být i nový VW Phaeton a otázníky se vznášely maximálně nad novým Bugatti. Nakonec je ale všechno jinak.
VW včera oficiálně oznámil, že sníží vybrané investice v roce 2016 o 1 miliardu Eur (asi 27 mld. Kč), tedy z původně plánovaných 13 miliard Eur na 12. To se někde musí projevit a už se ví, kde - k ledu dočasně míří nový Phaeton, který je opět příliš drahý. Z konkrétně zmíněných aut je to ale vše, dále úspory zřejmě odnese výstavba nové továrny v Mexiku a příprava nového designového centra ve Wolfsburgu. Müller dále dodal, že asi polovina ze zmiňovaných 12 miliard bude proinvestována v Německu a bude-li to alespoň trochu možné, škrty se nedotknou pracovních míst.
Rozhodnutí vedení VW se zdá být logické, přesto ale zvláštní, pokud před měsícem stejní lidé hovořili jinak. Více světla ale do celé věci vnáší potvrzení spekulací, že chystaný nový Phaeton měl být elektromobilem. Je-li tomu tak, pak je rozhodnutí managementu Volkswagenu zcela racionální, neboť propadákem byl a je už současný Phaeton a ten nový by jako elektrický byl v této či nejbližší době dokonalou ekonomickou sebevraždou. Na elektromobilech se dnes vydělat nedá, taková Tesla by o tom mohla vyprávět - časem se situace jistě může změnit, v nejbližších letech to ale jistě nebude.
Nový Phaeton byl tedy odložen na neurčito, není to ale jediná otázka, která tento model obchází, namále má v současnosti i továrna vyrábějící jeho současnou iteraci. Vzhledem k minimálnímu zájmu o tento model (prodáno bylo jen okolo 4 000 vozů minulý rok a 5 800 v roce 2013) vyrábí v sice designově úchvatné, ale zoufale předimenzované drážďanské továrně značky 500 lidí pouhých osm aut týdně a hovoří se o tom, že koncern na každém prodaném Phaetonu tratil a tratí přes 750 tisíc Kč.
Škrty tedy volají po tom tuto továrnu alespoň pro tuto chvíli uzavřít a výrobu přesunout jinam. To by rád udělal šéf VW Müller, takový krok by ale vyžadoval dvoutřetinový souhlas dozorčí rady, ve které drží polovinu křesel odbory. A jejich šéf Bernd Osterloh je rezolutně proti. „Drážďany jsou a zůstanou pevnou součástí rodiny VW. I když nový Phaeton přijde později, neznamená to, že máme důvod řešit Drážďany,” řekl doslova Osterloh. Za takové situace je velkou otázkou, zda k uzavření továrny opravdu dojde.
I v atmosféře všeobecných úspor ale VW na investicích některými směry přidává. Pro další rok bude investovat o 100 milionů Eur (2,7 miliardy Kč) více do vývoje alternativních pohonu a digitalizace. A „své jisté” mají také klíčové produkty - většina investic pro příští rok míří do Golfu VIII, nového Audi Q5 a nové továrny na dodávky v Polsku.
Nový VW Phaeton už jsme si malovali, nakonec se ale odloží, přinejmenším
Továrna VW v Drážďanech je sice pozoruhodné dílo, není ale zrovna efektivní a hrozí ji uzavření
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva