Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový VW Phaeton Dieselgate nepohřbí, nad Bugatti se ale vznáší otazník
9.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncern VW najel po sérii přiznání na novou strategii. Škrtat se bude, ale zase ne tolik. A sypat popel na hlavu se také bude, ale spíše pro efekt.
Kdybychom byli tištěným deníkem a nikoliv internetovým médiem, popsali bychom již o kauze Dieselgate takové množství papíru, že by nás nejspíše někteří eko-aktivisté začali pranýřovat stejným způsobem jako samotný koncern Volkswagen. Vyhýbat se informování o novinkách v této kauze ale nemůžeme, zvláště když se vývoj začne ubírat novým směrem. A to právě začíná.
Už ráno jsme vás informovali o tom, že VW nadále mlží o tom, co software v motorech TDI EA 189 prodaných v Evropě vlastně dělá, troufá si ale tvrdit, že pokud něco dělat bude, jeho činnost by na základě evropských standardů nemusela být nelegální. Jinými slovy: Volkswagen evidentně zjistil, že přiznáním cesta k úspěchu nevede, a tak raději přepřáhne na zatloukání, alespoň v právní rovině. Směrem k veřejnosti staví přece jen méně sebevědomou tvář, i když také v tomto ohledu nový šéf automobilky Matthias Müller získává půdu pod nohama.
Ten v rozhovoru pro deník Frankfurter Allgemeine jednak uvedl, že celosvětově se skandál netýká 11 milionů aut, ale nejspíše „jen“ 9,5 milionu. To je sice i nadále celoroční produkce koncernu, nicméně vůči původní cifře jde již o 14procentní pokles. A ten ve výsledku nemusí být konečný, neboť od VW stále nezaznělo, jaká auta jsou reálně zasažena něčím jiným než přítomností jakéhosi software. Svolávací akce tedy bude pro Volkswagen levnější, a to pořád platí, že se k ní majitelé inkriminovaných vozů nejspíše dostaví jen v o málo větší než minimální míře.
A zdá se, že už i sám Müller skrytě bojuje o to, aby se ji raději zúčastnilo co nejméně lidí. Šéf koncernu totiž uvedl, že i když půjde jen o softwarový „update”, lze u aut očekávat pokles mj. maximální rychlosti. „Tři nebo pět kilometrů v hodině v případě nejvyšší rychlosti je méně důležité než dosažení emisních limitů,“ řekl. Sám si přitom musí být vědom, že zákazníci uvidí věc z valné většiny přesně naopak, jako Jeremy Clarkson. Svolávací akce se tak stále více jeví jen jako image-podporující krok, nikoli vážně míněná „oprava”.
Že VW věří tomu, že to s řešením nebude tak hrozné (upřímně řečeno, v USA může klidně vyhlásit bankrot tamního zastoupení, opustit tento trh a bolet ho to zase tolik nebude), svědčí i jeho ne zase tak velké odhodlání pohřbít nákladné projekty. I když automobilka musí počítat s tím, že účet za celou kauzu bude nemalý a bez škrtů v investiční strategii kalkulující s 2,7 bilionu Kč se neobejde, Müller v rozhovoru vypíchnul, že spíše než úplný konec jakéhokoli projektu preferuje jeho odložení.
Ani to se ovšem nedotkne nové generace Volkswagenu Phaeton, která je prý pro značku velmi důležitá v rámci operací na asijských trzích. S otazníky pak zmínil především značku Bugatti, i když konkrétní plány nenaznačil. Není tedy jisté, zda dojde pouze k odložení debutu nového modelu Chiron či k něčemu horšímu. Úplný konec čeká leda sponzoring řady sportovních akcí, přičemž o peníze nejspíše přijde fotbalový klub VfL Wolfsburg. Jak tomu ale bude v případě šampionátů Le Mans a WRC, to je prozatím ve hvězdách.
Tím nové informace ještě nekončí, Müller se totiž pustil také do ochrany bývalého šéfa koncernu Martina Winterkorna. Ten podle jeho slov o celé levárně VW opravdu nevěděl, což podtrhl slovy: „Myslíte si, že člen představenstva má čas 'hrabat se' v software motoru?”. Místo toho se mělo i podle něj jednat o iniciativu úzké skupiny inženýrů, kteří museli na jedné straně bojovat s tlakem na snížení emisí, na straně druhé pak s udržením nákladů při zemi.
Kromě toho se Müller zastal i Ferdinanda Piëcha, okolo nějž se v souvislosti s kauzou vyrojila celá řada spekulací. Nový šéf Volkswagenu si rozhodně nemyslí, že bývalý předseda stojí za rozpoutáním skandálu, který mu de facto vrátil vládu nad koncernem, i když nepřímou. Vše jsou prý jen vykonstruované zvěsti, jenž se nezakládají na pravdě. Více se nejspíše dozvíme až v příštím týdnu, víkend snad bude „nedieselový“...




















Koncept nového VW Phaeton zjevně nebude tím posledním co z druhé generace uvidíme
Nový šéf Volkswagenu Matthias Müller očividně již přepřáhl na odlišnou strategii, dává to smysl
Zdroj: Frankfurter Allgemeine
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 4 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025Další automobilka nabízí dělníkům až 1,7 milionu Kč za to, aby skončili v práci a šli nadobro domů
25.3.2025Stellantis už v létě znovu rozjede výrobu obřích motorů V8, na odklon od nich lidé nebyli zvědaví
25.3.2025Youtuber zopakoval kontroverzní test Tesly se zdí přemalovanou na pokračující silnici, dosáhl úplně jiných výsledků
25.3.2025Ferrari F44, to bude nové superauto Lewise Hamiltona
25.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 16:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07
- Detektory policejních radarů 04.23. 12:48 - řidičBOB
- IT poradna 04.23. 10:53 - pavproch