Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový šéf PSA se ohání, Peugeot a Citroën do roku 2020 ukončí život 19 modelů
14.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzské automobilky jakožto součást svého ozdravného plánu zredukují své portfolio o 40 %. Do černých čísel se chtějí dostat již v roce 2016.
Je tomu zhruba měsíc od chvíle, kdy nový šéf francouzského koncernu PSA Carlos Tavares poprvé promluvil o budoucnosti značek Peugeot a Citroën. Přitom zmínil tři pilíře (správné nacenění nových modelů, snížení nákladů a zlepšení vztahu s dodavateli), které mají značce napomoci k návratu do černých čísel. K tomu navíc nemá dojít ve vzdálenější budoucnosti, nýbrž velmi brzy - vydělávat by totiž automobilky měly již v roce 2016.
V průběhu let 2016 až 2018 by pak PSA mělo podle plánu nového šéfa disponovat volným kapitálem ve výši až 2 miliard Eur (cca 55 mld. Kč), přičemž v roce 2018 by již Peugeot a Citroën měly dosáhnout dvouprocentního provozního zisku. Ten by pak následně v období 2019 až 2023 měl narůst na pět procent, což zní docela sebevědomě. Bez obětí se to ale neobejde - a málo jich rozhodně nebude.
Stejně jako Tavares zmínil ony tři pilíře, tak ohlásil i redukci modelů. A ukazuje, že redukce portfolia bude opravdu drastická. Ze stávajících 45 modelů jich totiž v roce 2020 má zůstat v prodeji pouze 26, tedy větší polovina. Všichni tito „přeživší“ by se navíc měli zaměřit na konkrétní segmenty, přičemž mimo to bude větší důraz kladen na modely DS. Ty by totiž stejně jako v Číně měly tvořit samostatnou značku.
Na nejdůležitějším trhu světa chce přitom PSA do zmíněného roku 2020 trojnásobit prodeje. Mimo to se ovšem prý vrátí do Ruska či Latinské Ameriky a nové příležitosti chtějí značky hledat také v Africe a Středozemí. Zároveň má dojít k modernizaci továren a efektivnějšímu utrácení peněz.
Karty jsou tedy rozdány, přičemž z našeho pohledu vypadá vše naprosto logicky a smysluplně. Je ale samozřejmě ve hvězdách, zda Tavaresovy plány dojdou naplnění. K podobným krokům se totiž chystá i konkurence. Uvidíme tedy, kdo nakonec v boji o zákazníkovu peněženku zvítězí.


Hlavním úkolem nového šéfa PSA Carlose Tavarese je zisk. Dosáhnout by ho chtěl již v roce 2016
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejčtenější články
Prodejní data ukazují, jak rychle se Číňané rozpínají v Evropě i po světě, to jen EU zase unikla podstata
14.4.2025Ovečkin může Gretzkymu sebrat všechno. Po rekordu za počet gólů může získat i vzácný Rolls-Royce, který za tento počin dostal
15.4.2025Někdo najel přes 1,7 milionu km s Mercedesem dost moderním na to, aby takový nájezd ukázal. Stačilo mu na to 5 let a 9 měsíců
15.4.2025EU chce zakázat používání karbonových vláken, protože Cirkus Brusel nikdy nepřestává hrát
15.4.2025BMW odhalilo zvukový projev svých příštích aut, je to umělá trapárna nejhrubšího zrna
15.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva