Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový šéf PSA se ohání, Peugeot a Citroën do roku 2020 ukončí život 19 modelů
14.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzské automobilky jakožto součást svého ozdravného plánu zredukují své portfolio o 40 %. Do černých čísel se chtějí dostat již v roce 2016.
Je tomu zhruba měsíc od chvíle, kdy nový šéf francouzského koncernu PSA Carlos Tavares poprvé promluvil o budoucnosti značek Peugeot a Citroën. Přitom zmínil tři pilíře (správné nacenění nových modelů, snížení nákladů a zlepšení vztahu s dodavateli), které mají značce napomoci k návratu do černých čísel. K tomu navíc nemá dojít ve vzdálenější budoucnosti, nýbrž velmi brzy - vydělávat by totiž automobilky měly již v roce 2016.
V průběhu let 2016 až 2018 by pak PSA mělo podle plánu nového šéfa disponovat volným kapitálem ve výši až 2 miliard Eur (cca 55 mld. Kč), přičemž v roce 2018 by již Peugeot a Citroën měly dosáhnout dvouprocentního provozního zisku. Ten by pak následně v období 2019 až 2023 měl narůst na pět procent, což zní docela sebevědomě. Bez obětí se to ale neobejde - a málo jich rozhodně nebude.
Stejně jako Tavares zmínil ony tři pilíře, tak ohlásil i redukci modelů. A ukazuje, že redukce portfolia bude opravdu drastická. Ze stávajících 45 modelů jich totiž v roce 2020 má zůstat v prodeji pouze 26, tedy větší polovina. Všichni tito „přeživší“ by se navíc měli zaměřit na konkrétní segmenty, přičemž mimo to bude větší důraz kladen na modely DS. Ty by totiž stejně jako v Číně měly tvořit samostatnou značku.
Na nejdůležitějším trhu světa chce přitom PSA do zmíněného roku 2020 trojnásobit prodeje. Mimo to se ovšem prý vrátí do Ruska či Latinské Ameriky a nové příležitosti chtějí značky hledat také v Africe a Středozemí. Zároveň má dojít k modernizaci továren a efektivnějšímu utrácení peněz.
Karty jsou tedy rozdány, přičemž z našeho pohledu vypadá vše naprosto logicky a smysluplně. Je ale samozřejmě ve hvězdách, zda Tavaresovy plány dojdou naplnění. K podobným krokům se totiž chystá i konkurence. Uvidíme tedy, kdo nakonec v boji o zákazníkovu peněženku zvítězí.
Hlavním úkolem nového šéfa PSA Carlose Tavarese je zisk. Dosáhnout by ho chtěl již v roce 2016
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 2 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 5 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Živá témata na fóru
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 10:38 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB