Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový Opel Insignia vs. ten dosavadní: jak moc se toho ve skutečnosti změnilo?
9.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Opel Insignia se na první pohled zdá být jiný každým coulem. Přímé srovnání ale ukáže, že jde „jen” o hodně nové pojetí starých nápadů.
Pokud nepatříte mezi fanoušky Opelu, možná byste momentálně neměli navštěvovat automobilové weby. Druhá generace modelu Insignia je pro německou automobilku a evropský trh zásadní novinkou a je jí všude plno. My jsme kromě evropské varianty nezapomněli ani na tu australskou pod jménem Holden Commodore, která má pod kapotou nám zapovězený šestiválec. Nyní ale zabrousíme zpět k provedení, které bude od příštího roku k mání také na českém trhu.
Vůz nebudeme srovnávat s konkurencí, místo toho jej pošleme do souboje s první generací. Teprve při postavení obou aut vedle sebe je evidentní, že designové rozdíly jsou hlavně v detailech. Základní designová idea je evidentně totožná, ony detaily - zejména některé z nich jako boční prolisy - ale mají na celkový vzhled podstatný vliv a z kdysi buclatého Opelu dělají atleticky stylizovanou novinku. Přesto nelze hovořit o revoluční změně.
K bokům se ale dostaneme až za malou chvíli, začínat budeme typicky u přídě. Ta dostala zúženou masku chladiče, na kterou navazují úzké světlomety. Insignia tak doznala podstatného vizuálního rozšíření, což můžeme hodnotit kladně. Stejně jako menší množství chromu, které v kombinaci s agresivním nárazníkem dodává novince na sportovnosti i eleganci.
Prolis ve spodní části dveří jsme naťukli již v úvodu, nyní se ale k němu musíme vrátit. Právě on stojí za výraznou změnou, přestože jinak boční silueta zůstává prakticky nezměněna. Tedy na první pohled, ve skutečnosti došlo ke snížení střešní linie. A jelikož onen prolis rozbíjí i zadní partie, ty rázem nepůsobí tak těžkopádným dojmem jako dříve.
Tím se dostáváme k samotné zádi, kde zmizela chromová lišta propojující zadní světla. Místo toho zde jsou lampy, jejichž grafika reflektuje styl předních světlometů a které se také starají o optické rozšíření vozu. Rozhodně přitom neselhávají, neboť ačkoliv je zalomení víka zavazadelníku a vybrání pro registrační značku stejné, vše působí jako zcela nové.
Ve finále zamíříme do interiéru, který bohužel není až tak inovativní, jak by asi mnohý očekával. Nejvíce se proměnila středová konzole hostící větší displej a menší počet tlačítek, načež kabina vypadá „uklizenější”. Jinak se ovšem modernizace omezila jen na lehce modifikovaný volant či přístrojový štít. Jde tak sice o krok kupředu, ale v rámci segmentu nepříliš viditelný.
Nastává čas sumarizace, přičemž stará Insignia odjíždí s nulovým počtem bodů, to nemohlo dopadnout jinak. Druhá generace si nás zkrátka získala na celé čáře, a to zde mluvíme jen o standardním provedení. Opel si na nás ovšem ještě chystá oficiální premiéru varianty OPC Line i ostré varianty OPC. Ta by přitom měla dostat do vínku 400 koní, za což by si sejmutí klobouku vysloužila definitivně.
Nový Opel Insignia dal předchůdci v rámci vizuálního srovnání pořádně na frak
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
před 5 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 7 hodinami - Policii výslovně zakázali pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 8 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 10 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 19:28 - HondaMan
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB