Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový Ford Fiesta je neuvěřitelný propadák. Ztratil největší baštu, prohrává i s Fabií
6.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na pouhou šestinu březnových prodejů předchozí generace se během půl roku propracovala ta nová. V prodejích už nevítězí ani tam, kde léta neprohrála.
Od příchodu nové generace Fordu Fiesta zmiňujeme, že modrý ovál se dopustil kardinální chyby. V segmentu malých vozů, kde se hledí na každou korunu, totiž začal nabízet vůz, který je již na základním stupni Trend více než drahý. Třeba na českém trhu je totiž Fiesta k mání od 299 990 Kč, přičemž pod kapotou má v takové chvíli atmosférický 1,1litrový motor naladěný na 70 koní. Potíž je ale v tom, že za stejnou sumu (vlastně o 90 Kč nižší) můžete koupit Škodu Rapid Spaceback 1,0 TSI s 95 koňmi.
Ponechme teď stranou averzi, jakou k jedné či druhé značce můžete cítit, a zkusme se na celou záležitost podívat trochu objektivně. Ano, Ford Fiesta je novějším a pro někoho i pohlednějším vozem. Je také vybaven modernějšími technologiemi. Nicméně je menší, prostorem v kabině a zavazadelníku se Škodě Rapid Spaceback nemůže rovnat, s ohledem na pohonné jednotky pak zaostává i dynamicky. Přesto je o oněch 90 korun dražší a to je třeba říci, že Fiesta je u nás na evropské poměry ještě docela levná.
Nechtěli jsme být špatnými proroky, stalo se ale to, co se stát muselo - zájem o novinku modrého oválu není zrovna enormní. V září bylo na českém trhu prodáno jen 147 kusů, což vozu stačilo na sedmé místo v segmentu. Ještě loni byl ovšem Ford Fiesta s 591 prodanými vozy na druhé příčce. Strmý sešup je tedy evidentní i viditelný. Je nám přitom jasné, kam řada z vás ve svých myšlenkách míří - vždyť český trh není pro Ford až tak podstatný.
Jenže „anti-Fiestovské“ nálady lze vycítit všude, dokonce i v největší baště tohoto vozu, tedy ve Velké Británii. Zde malý hatchback modrého oválu léta platil za neotřesitelného lídra, který několik let s nikým neprohrál a jehož registrace byly častokrát i dvakrát vyšší než u nejbližšího konkurenta. Nicméně v září se Fiesta musela spokojit až se třetí příčkou - poražena byla nejen Nissanem Qashqai, ale dokonce i Volkswagenem Golf, který v Británii nikdy nebyl takovým hitem jako ve zbytku Evropy.
Říkáte si, že to jsou pořád jen dvě země? Pak se podívejme na celoevropské prodeje Fiesty v srpnu, posledním zatím uzavřeným měsícem statistiků z JATO Dynamics. Dle jejich dat bylo v Evropě prodáno za srpen pouhých 8 072 exemplářů Fordu Fiesta - dříve se stabilně řadil do nejlepší desítky, tento výsledek stačí jen na 33. místo. Evropská jednička Golf je s 30 986 tisíci prodanými vozy úplně jinde, dvakrát více se i prodalo Škody Octavia (15 857 vozů) a lepší je dokonce i Fabia, která si v evropském měřítku na Fiestu běžně ani netroufá (10 918 aut).
Ještě v březnu přitom Ford prodal 47 610 Fiest, když vyprazdňoval sklady staré generace, loni byl skoro na dvojnásobku letošních čísel. Teď paběrkuje a říká, že Fiestu zatím prodává jen v části výbavových stupňů ze šesti, nicméně to je při vstupu nového modelu na trh normální. Přesto to bývají chvíle, kdy se jej prodává nejvíce, u Fiesty to nefunguje.
S jistotou tedy lze tvrdit, že Ford zkrátka tentokrát skutečně přestřelil, bohužel u jednoho ze svých klíčových modelů. A nedaří se ani jiným dřívějším stálicím. To jistě vědí také u modrého oválu, kde marketingové a prodejní oddělení nepochybně přemýšlí, jak ze zapeklité situace ven bez ztráty květinky. Jsme zvědavi, jak si poradí...
S výbavou Titanium je Ford Fiesta k mání od 331 990 Kč...
...jako ST-Line startuje na 377 990 Kč...
...a za vrcholnou výbavu Vignale dáte minimálně 456 990 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva