Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový Alpine se zpozdí o rok, Renaultu a Caterham se přou o jeho design
12.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Věrohodné zdroje hovoří o „kreativních rozporech“ mezi Renaultem a Caterhamem ohledně spolupráce na novém sportovním voze značky Alpine.
Renault Alpine A110-50 se má stát v blízké budoucnosti obrozením čistokrevných sportovních vozů Renaultu, přičemž na jeho vývoji se bude ve velkém podílet Caterham, který má s vozy podobného ražení velké a pro Renault dozajista užitečné zkušenosti. Dříve už jsme hovořili o hmotnosti kolem tuny a dvoulitrovém turbu s výkonem kolem 280 koní. Nyní ale musíme ještě přibrzdit, protože mezi spolupracujícími firmami dochází k úmluvách o designu konečného díla, přestože každá ze značek hodlá takový vůz nabízet pod vlastním označením s drobnými změnami.
V Renaultu i Caterhamu právě zkoumají, jak by měly oba finální kusy vypadat. Tento problém zřejmě vyvstal poté, co budoucího soupeře pro Porsche Cayman či dokonce i ukázal Renault potenciálním zákazníkům v tajné místnosti vývojového oddělení. Reakce přihlížejících totiž údajně byly dost smíšené, což není při vývoji nelevného modelu zřejmě příliš uspokojivé. Proto se tvůrci rozhodli pozastavit cestu k sériové výrobě, znovu popřemýšlet a analyzovat celý projekt tak, aby byli všichni spokojení ještě před oficiální premiérou. Uvedení finálního díla se tedy tímto způsobem odsouvá o rok, tedy nejdříve na počátek roku 2016.
V rámci řetězové reakce ale tudíž dojde i ke zpoždění u Caterhamu, neboť britská společnost měla finální podobu schválenou před několika měsíci a v případě, že by Renault ještě nějak výrazněji musel zasahovat do konstrukce nezbývalo by než pracovat dál a kompletovat design znovu. Hlavním důvodem je, že oba vozy se v základní konstrukci nesmějí kvůli nákladům na vývoj a výrobu příliš odchylovat.
Jak Alpine, tak i Caterham musejí navíc přijít na trh v rámci úmluvy ve stejnou chvíli, přestože bude mít každých z nich jinak silný motor (zřejmě od Renaultu) nebo dokonce i zcela jinou pohonnou jednotku. Podle posledních zpráv bude mezi oběma vozy rozdíl zhruba 50 koní a to ve prospěch Caterhamu, který by měl disponovat zhruba třemi stovkami koní. Hmotnost by ale neměla přesáhnout ani v jednom případě 1 100 kilogramů.
O podmínkách spolupráce se výkonný ředitel Caterhamu Graham Macdonald sice nechtěl bavit, ale přiznává, že projekt musel být oproti plánu odložen kvůli kreativním rozporům mezi vývojovými partnery. Problémem je, že Britové jsou oproti Renaultu velice malá společnost, která je při rozhodovacích procesech velmi pružná, zatímco francouzský výrobce musí každý krok zvažovat neúměrně delší dobu a vše mu zabere více práce. Z toho také pramení lehká frustrace pro obě strany. Odcházející Carlos Tavares z Renaultu, jenž se pokoušel znovuoživit značku Alpine, však za přibrzděním projektu nestojí. Spolupráce ani věrnost firem, kterou budoval, po jeho opuštění Renaultu nijak narušena nebyla.
Za vším tedy hledejme hlavně obavy Renaultu z toho, aby byl chystaný vůz úspěšný. Kvůli tomu jsou zkrátka ochotni i ve velmi pokročilé fázi vývoje ještě změnit design. Jen jde o to, aby Caterhamu nedošla trpělivost, vezměte si, že už nedlouho po premiéře ve Formuli 1 uvažují Britové o stažení svého týmu, pokud nebudou v letošní sezóně obsazovat slušné pozice. Na silniční výtvor ze spolupráce s Renaultem už prý mají plné objednávkové knihy. Modleme se, aby šlo vše rychle a abychom se takových výtvorů dříve nebo později vůbec dočkali, vždyť plány na oživení Alpine přeci sahaly mnohem dál.
Projekt Alpine vznikající v rámci spolupráce Renaultu a Caterhamu zřejmě ještě zažije krušné chvíle
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Bugatti začalo nabízet speciální luxusní garáže pro svá auta, stylizace připomíná Batmanovu jeskyni
18.12.2024 - Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory
18.12.2024 - „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024 - Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii
19.12.2024 - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva