Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové Volvo XC90 se prý plně vyrovná Němcům, cenou je pokoří
20.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédská novinka sice není tak výkonná jako BMW X5 M, na níže položené modely ovšem stačí. A to díky motorům, platformě či konektivitou.
Před nedávnem jsme vám představili nové video, jež mapuje dynamiku nového Volva XC90 ve verzi D5. Při té příležitosti jsme zmínili německou konkurenci zejména v podobě BMW X5, které bude mít především ve verzích X5 M a M50d navrch. A to i ve chvíli, kdy dorazí momentálně zvažovaná verze Polestar. Švédové si to ovšem nemyslí, neboť kupříkladu šéf marketingu australského zastoupení Oliver Peagam uvedl, že druhá generace XC90 se plně vyrovná mnohdy dražší německé konkurenci.
„Myslím, že každý výrobce si je plně vědom toho, co konkurence nabízí a za kolik to prodává. Pokud ale srovnáte výbavu, kterou nabízíme již ve standardu, a hodnotu jednotlivých položek… pak si myslím, že jsme plně konkurenceschopní,“ naznačuje Peagam a odkazuje tím zejména na cenu, která aktuálně v případě švédského vozu startuje na sumě 1 329 000 Kč, zatímco nejlevnější X5 je k mání za 1 406 600 Kč.
Kromě nižší ceny má ovšem Volvu pomoci také zcela nová mechanika. „Platforma SPA, motory Drive-E, které se vyznačují nejlepšími hodnotami v segmentu, úroveň spasování, praktičnost či možnost propojení s internetem… to vše nám umožňuje postavit se na přesně tu samou úroveň, na jaké stojí německá liga,“ dodává australský marketingový šéf. A svým způsobem má pravdu, pokud přijde řeč na níže položenou a střední část nabídky.
Zároveň tu ovšem máme také vrchol, kde již Švédové aktuálně krok držet rozhodně nezvládají. To by ovšem nemuselo až tak vadit, neboť takové X5 M či Mercedes-Benz ML 63 AMG nejsou zrovna modely, které by se prodávaly v enormním množství. Peagam navíc dodává, že nejvíce prodávaná bude právě ona v úvodu zmíněná verze D5, i když nové provedení T6 by se jí mohlo přiblížit.
Ve srovnání s předchozím šestiválcem se pod tímto označením nyní skrývá dvoulitrový čtyřválec, který produkuje 320 koní a 400 Nm točivého momentu, s nimiž zvládá stovku za 6,9 sekundy. Přitom si v průměru řekne o normovaných 7,7 litru, což není až takový rozdíl oproti dieselovému provedení D5, které jezdí za 5,8 l/100 km. Podle Peagama tedy není důvod, proč by se XC90 T6 nemělo prodávat ve větším množství než dříve.
Mimo tyto dva modely bude k mání rovněž specifikace T8 TwinEngine, jež spáruje onen dvoulitr s elektromotorem. Výkon v takové chvíli naroste na celkových 400 koní, což akceleraci srazí na 6,4 sekundy. Souběžně s tím má být ponížena spotřeba na 2,7 litru, ta je ale pouze produktem laboratorního měření. Realita bude dozajista vyšší, což si ostatně můžete ověřit sami.
Vraťme se ale zpátky k onomu srovnávajícímu výroku, jehož pravdivost se koneckonců ukáže nejpozději v závěru letošního roku, kdy budeme mít k dispozici celkové registrace. Dá se sice předpokládat, že X5 a spol. budou opět na vrcholu, Volvo ovšem aktuálně eviduje vskutku enormní zájem o novou XC90. Švédové tak nejspíše Němcům hezkých pár zákazníků přetáhnou.





















Nové Volvo XC90 je k mání ve verzích D5, T6 a T8 TwinEngine, přičemž ty se mají plně vyrovnat německé konkurenci
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 8 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 9 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 11 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19