Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové SUV VW a tedy Škody a Seatu prý nastaví úžasné měřítko segmentu
27.4.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Od dob Muhammada Aliho jsou sebevědomá slova součástí sportu. Dnes patří i k zápolení automobilek.
Zvláště v našich končinách všemožná velkohubá prohlášení nejsou v oblibě, ne vždy jsou ale projevem ztráty smyslu pro realitu ze strany toho, kdo je pronáší. Někdy jde o cílenou snahu na sebe upozornit, jindy o psychologickou hru, pokus vyvést ostatní z rovnováhy. Můžete si stokrát říci, že konkurent, který prohlašuje, že vás během příštího roku v rámci jakékoli rivality rozdrtí na prach, jen „plácá”, přesto ve vás bude hlodat červíček pochybnosti, jestli na tom náhodou není trocha pravdy. Je-li to sportovec, nenašel třeba nějaký nový tréninkový postup? Je-li to jiná firma ucházející se o tytéž zákazníky, nemá nového investora? Nevymyslela náhodou něco, co vy budete muset měsíce nebo roky obtížně dohánět? Není tu prostě něco, co nevíte, co jste zanedbali, kde jste ztratili a co vás nakonec bude stát vaše aktuální pozice?
Tohle všechno ve vás bude velmi pravděpodobně zrát a dost možná změníte svá předchozí rozhodnutí. Změníte trénink, abyste byli lepší, pojistíte si své finanční zázemí, abyste mohli pružněji investovat, prodloužíte vývoj, aby váš nový produkt ze stejného ranku byl ještě lepší... Prostě uděláte něco, co jste původně neměli v plánu, možná jen klesne vaše sebevědomí či odhodlání. A přesně o to druhé straně jde - vyvést vás z míry, i když třeba jen blafuje jako hráč pokeru s kartami, které neporáží nikoho a nic.
Je-li nějaké sebevědomé prohlášení míněno takto a je-li vyřčeno někým, kdo si to může dovolit („Ve Zlatém Slavíkovi brzy porazím Gotta,” vyřčeno Sámerem Issou, se mezi to nepočítá...), nemáme proti němu zhola nic. Je to jen nová dimenze zápolení, na kterou musí být ostatní připraveni. A když jsme na to narazili v úvodu - protivníci Muhammada Aliho na to svého času zpravidla připraveni nebyli a nezřídka možná prohrávali i proto.
Vraťme se ale do světa aut, třebaže první tři odstavce těm následujícím nepředcházely náhodou. I zde se totiž stále častěji setkáváme s podobnými prohlášeními, na kterými se na jednu stranu lze pousmát, na druhou si ale opravdu nikdo nemůže být jist, jestli na nich není něco pravdy. Možná si vzpomenete na slova škodovky o tom, že nový Superb má přepsat pravidla podobně jako kdysi iPhone mezi mobily a dnešní prohlášení je z podobného ranku. Vlastně ani Škodě není příliš vzdálené, neboť jeho autorem je šéf amerického zastoupení Volkswagenu Michael Horn.
Ten se v rozhovoru pro magazín Automobile rozpovídal o novém velkém SUV značky vzešlém z konceptu CrossBlue, který dorazí na trh někdy v roce 2016, aby definitivně nahradil neúspěšný Routan. A jeho slova pro nás nejsou zajímavá jen pro jejich vyznění, VW už dávno naznačil, že tento vůz bude mít společné základy s novým SUV Škody, o kterém jsme se naposledy zmiňovali včera a logicky tedy i SUV Seatu.
Je tedy otázkou, zda tato tři auta budou mít společného více než část techniky, Horn ale o tom s logem VW řekl, že to bude „skutečný Volkswagen” a že nastaví „úžasné měřítko” ve svém segmentu. Podle manažera německé automobilky bude disponovat také emotivním designem, technickými inovacemi jdoucími v čele třídy a také vysoce kvalitní konstrukcí. Takže něco jako dokonalé auto, ostatně to se dnes chystá vyrábět kde kdo...
K Hornovým slovům ale nakonec nemůžeme přistoupit jinak, než jak jsme naznačili v úvodu - možná jen „straší”, ale možná VW přijde s autem, které bude minimálně vzhledem ke své ceně nabízet více než jiní, aniž by působilo lacině. Ostatně velmi podobná slova slýcháme o Škodě Snowman - také ta má mít „nenudný” design, techniku a konstrukci na úrovni, přitom nemá být drahá a nabídnout místo až pro sedm pasažérů. Jaká bude realita, budeme lépe vědět už někdy příští rok, v případě Škody dostaneme konkrétnější vodítka nejspíše ještě letos...
Koncept VW CrossBlue moc emotivně nevypadal, sériová verze tedy asi bude hodně jiná
Škodu Snowman jsme vám na neoficiálních ilustracích ukázali včera
Podoba obdobného Seatu je zatím neznámá, dost možná ale použije nápady představené na menším konceptu IBX
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva