Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové palubní technologie aut zákazníky neoslovují, část z nich nikdy nepoužili
26.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Automatizované parkování nikdy nepoužilo 35 procent lidí, kteří je v autě mají. U asistenčních a informačních služeb je to dokonce 43 procent lidí.
Automobilky do svých nových vozů montují všemožné vyspělé technologie a prezentují je jako úžasnou novinku, kterou každý musí mít. Jenže majitelé aut tyhle věci nejen nemusí využít, ale ani je v autě vůbec nemusí chtít. Vyplývá to ze studie DrIVE (Driver Interactive Vehicle Experience), provedené společností J.D. Power.
Bylo dotazováno asi 4 200 lidí a minimálně 20 % majitelů nových aut ve Spojených státech nikdy nevyužilo polovinu - přesně 16 z 33 - technologií, které na palubě auta mají. „Vítězem” se zde stala asistenční a informační služba, přístupná vestavěným telefonem po stisknutí tlačítka. Tenhle typ služeb nikdy nepoužilo 43 % lidí, kteří ho v autě mají.
Na druhém místě skončily mobilní routery pro Wi-Fi na palubě auta, tohle prý nikdy nepoužilo 38 % dotázaných, a první trojici uzavírají systémy automatizovaného parkování, které nenajdou jediné využití ve 35 % aut, ve kterých jsou nainstalovány. Zrovna tohle není tak překvapivé, leckdy je zkušený člověk při parkování rychlejší než automatika. Co ovšem překvapit může, je, že na čtvrtém místě skončily head-up displeje s 33% „mírou absolutního nevyužití”. Tahle technologie přitom není zas tak nová, v USA se objevovala v automobilech už v 90. letech a umí být i přínosná.
Nadto v automobilech jsou také vymoženosti, které majitelé současných nových aut ve svých příštích strojích nechtějí. Těch není tolik jako těch nevyužívaných, 14 z 33, a právě asistenční a informační služby sem patří. Také ale dotázaní nechtějí palubní systémy technologických gigantů, tedy Android Auto nebo Apple CarPlay, a jsou skeptičtí i k hlasovému posílání SMS.
Podíváme-li se konkrétněji na Generaci Y, tedy podle JD Power lidi narozené v letech 1977 až 1994, je tu dokonce 23 z 33 věcí, které jsou v autech nežádoucí. Patří sem, opět trochu překvapivě, zejména technologie svázané s infotainmentem a konektivitou. „Ve spoustě případů majitelé jednoduše preferují vlastní telefon nebo tablet, protože lépe odpovídá jejich potřebám. Umí ho ovládat, rozumí mu a je přesný,” komentuje Kristin Kolodge z JD Power.
Důvod, proč lidé palubní technologie nevyužívají, ovšem nemusí být jen v nezájmu. Podle výsledků výzkumu je možné i to, že majitel auta danou funkci nebude používat, pokud mu prodejce její princip nevysvětlí při předávání auta. A pokud určitá věc není v době předání aktivována, majitel vůbec nemusí vědět, že je jí vůz vybaven.
To může ukazovat také trochu na celkový nezájem o vlastní automobil, nicméně vybavení, které je dle výzkumu žádoucí, to trochu vyvrací. Patří mezi ně totiž uživatelsky přístupná diagnostika auta. Kromě ní tu jsou také věci zlepšující aktivní bezpečnost a jízdní pohodlí, tedy třeba hlídač mrtvých úhlů nebo adaptivní tempomat.



Asistenční služba a automatické parkování jsou nejčastěji nepoužívanými prvky výbavy. Palubní elektronika si ale v tomto směru celkově nestojí příliš dobře
Zdroj: J.D. Power
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
před 6 hodinamiMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
před 8 hodinamiTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
před 11 hodinamiVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
dnesMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva