Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové logo Formule 1 mohlo vypadat i hůř, podívejte se na další návrhy
29.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Noví majitelé Formule 1 k velké nelibosti publika změnili logo seriálu. A i když to vážně není změna k lepšímu, další návrhy ukazují, že mohlo být ještě hůř.
Šampionát Formule 1 lze v posledních letech jen stěží nazývat královskou motoristickou disciplínou. Pravda, monoposty jsou aktuálně nejvýkonnější a nejrychlejší v historii, nicméně co je nám to platné, když sportovní stránka utrpěla nesmysly jako je DRS, piloti často jezdí více na spotřebu paliva a trvanlivost techniky než na rychlost, monoposty zní jako vysavače a pořadí se častěji mění kvůli penalizacím než předjížděcím manévrům. Ve výsledku tak u televizních obrazovek pomalu usínáme nudou a o mnoho jiné to není ani v dějišti závodů, kde si již rozhodně nemusíte dávat špunty do uší, i kdybyste se nacházeli přímo v boxech.
Výhled do budoucna navíc není optimističtější, hybridní jednotky tu totiž s námi velmi pravděpodobně zůstanou i po příchodu nové dekády. Navíc od nového majitele šampionátu lze očekávat kroky posunující závodní víkendy spíše směrem k pouťovosti než ke sportovnosti. Obchodní ředitel Sean Bratches totiž kupříkladu uvedl, že by jezdce na startovní rošt mohly doprovázet děti jako hráče na fotbalové zápasy. Je tohle cesta k větší atraktivitě?
Společnost Liberty Media tak začíná působit tak trochu jako slon přešlapující v porcelánu, který navíc utrácí tam, kde je to nejméně potřeba. Máme tu tedy nové londýnské ústředí a nový personál, ale také nové logo, které se s nadšeným přijetím též nesetkalo.
Jak se ovšem ukazuje, mohlo být i hůř. Záznamy z evropského úřadu pro ochranu duševního vlastnictví totiž ukazují, že krátce před zveřejněním nové podoby loga si firma Formula One Licensing patřící do konglomerátu společností ovládaných Liberty Media nechala registrovat hned několik možných podob nového loga. Kromě toho nakonec vybraného šlo rovněž o jistou osmičku napojenou na jedničku, jenž měla dozajista symbolizovat tvar okruhu a současně spojení F1. Dále pak byl ve hře emblém, který nám velmi připomíná logo filmové série Rychle a zběsile (s ohledem na směřování šampionátu by vlastně byl ten pravý).
Nakonec ovšem zvítězila varianta, jenž dle marketingové šéfky Ellie Norman odkazuje na dva automobily, které jedou po okruhu a bojují o prvenství v cíli. Toto logo by přitom mělo být v nové digitální éře snadněji aplikovatelné ve všech ohledech, zároveň má být pro všechny i snadněji pochopitelné. V tomto ohledu ale lze s tvůrci polemizovat, zvláště u verze bez doprovodného textu - také ty byly pro všechny možné podoby loga registrovány.
Nemáme pocit, že by kterákoli alternativa byla lepší, to spíše naopak. A zůstáváme přesvědčeni, že tak výrazná změna, navíc takovým směrem není šťastná. Samozřejmě, loga firem procházejí vývojem a níže můžete vidět, že ani ty nejslavnější firmy nepoužívají pořád to samé. Stejně tak ale uvidíte, že za poslední dekády neprošlo žádné z log opravdu významných světových značek dramatickou proměnou, jen jistým laděním. Takovým směrem se podle nás měla vydat i F1, bohužel zvolila směr jiný...



Vedle nového loga (na prvním obrázku) byly k dispozici i další alternativy...
...a to i ve variantě bez nápisu Formula 1
My zůstáváme stále nejblíže původnímu, 23 let starému logu, které mělo nápad i dynamiku. Občerstvení si zasloužilo, dramatickou změnu nikoli
Loga v průběhu času změnily prakticky všechny známé značky, včetně Ferrari, Mercedesu či Coca-Coly. Na vývoji ale vidíte, že v posledních dekádách si žádná z nich dramatickou proměnu nedovolila - a těžko kdy dovolí. Jsou ikonami, jakou bylo i logo F1...
Zdroj: EU IPO
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva