Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové logo Formule 1 mohlo vypadat i hůř, podívejte se na další návrhy
29.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Noví majitelé Formule 1 k velké nelibosti publika změnili logo seriálu. A i když to vážně není změna k lepšímu, další návrhy ukazují, že mohlo být ještě hůř.
Šampionát Formule 1 lze v posledních letech jen stěží nazývat královskou motoristickou disciplínou. Pravda, monoposty jsou aktuálně nejvýkonnější a nejrychlejší v historii, nicméně co je nám to platné, když sportovní stránka utrpěla nesmysly jako je DRS, piloti často jezdí více na spotřebu paliva a trvanlivost techniky než na rychlost, monoposty zní jako vysavače a pořadí se častěji mění kvůli penalizacím než předjížděcím manévrům. Ve výsledku tak u televizních obrazovek pomalu usínáme nudou a o mnoho jiné to není ani v dějišti závodů, kde si již rozhodně nemusíte dávat špunty do uší, i kdybyste se nacházeli přímo v boxech.
Výhled do budoucna navíc není optimističtější, hybridní jednotky tu totiž s námi velmi pravděpodobně zůstanou i po příchodu nové dekády. Navíc od nového majitele šampionátu lze očekávat kroky posunující závodní víkendy spíše směrem k pouťovosti než ke sportovnosti. Obchodní ředitel Sean Bratches totiž kupříkladu uvedl, že by jezdce na startovní rošt mohly doprovázet děti jako hráče na fotbalové zápasy. Je tohle cesta k větší atraktivitě?
Společnost Liberty Media tak začíná působit tak trochu jako slon přešlapující v porcelánu, který navíc utrácí tam, kde je to nejméně potřeba. Máme tu tedy nové londýnské ústředí a nový personál, ale také nové logo, které se s nadšeným přijetím též nesetkalo.
Jak se ovšem ukazuje, mohlo být i hůř. Záznamy z evropského úřadu pro ochranu duševního vlastnictví totiž ukazují, že krátce před zveřejněním nové podoby loga si firma Formula One Licensing patřící do konglomerátu společností ovládaných Liberty Media nechala registrovat hned několik možných podob nového loga. Kromě toho nakonec vybraného šlo rovněž o jistou osmičku napojenou na jedničku, jenž měla dozajista symbolizovat tvar okruhu a současně spojení F1. Dále pak byl ve hře emblém, který nám velmi připomíná logo filmové série Rychle a zběsile (s ohledem na směřování šampionátu by vlastně byl ten pravý).
Nakonec ovšem zvítězila varianta, jenž dle marketingové šéfky Ellie Norman odkazuje na dva automobily, které jedou po okruhu a bojují o prvenství v cíli. Toto logo by přitom mělo být v nové digitální éře snadněji aplikovatelné ve všech ohledech, zároveň má být pro všechny i snadněji pochopitelné. V tomto ohledu ale lze s tvůrci polemizovat, zvláště u verze bez doprovodného textu - také ty byly pro všechny možné podoby loga registrovány.
Nemáme pocit, že by kterákoli alternativa byla lepší, to spíše naopak. A zůstáváme přesvědčeni, že tak výrazná změna, navíc takovým směrem není šťastná. Samozřejmě, loga firem procházejí vývojem a níže můžete vidět, že ani ty nejslavnější firmy nepoužívají pořád to samé. Stejně tak ale uvidíte, že za poslední dekády neprošlo žádné z log opravdu významných světových značek dramatickou proměnou, jen jistým laděním. Takovým směrem se podle nás měla vydat i F1, bohužel zvolila směr jiný...
Vedle nového loga (na prvním obrázku) byly k dispozici i další alternativy...
...a to i ve variantě bez nápisu Formula 1
My zůstáváme stále nejblíže původnímu, 23 let starému logu, které mělo nápad i dynamiku. Občerstvení si zasloužilo, dramatickou změnu nikoli
Loga v průběhu času změnily prakticky všechny známé značky, včetně Ferrari, Mercedesu či Coca-Coly. Na vývoji ale vidíte, že v posledních dekádách si žádná z nich dramatickou proměnu nedovolila - a těžko kdy dovolí. Jsou ikonami, jakou bylo i logo F1...
Zdroj: EU IPO
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
před 58 minutami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Silná slova: Šéf týmu Triumph se prohře směje včera 20:00
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 18.1.2025
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
Nejnovější články
- Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
před 59 minutami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
včera - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.19. 20:46 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 19:28 - HondaMan
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB