Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové BMW M3 CSL ani M4 CSL nebude, auta jsou prý tak lehká, jak jen mohou být
25.1.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Že BMW necítí důvod postavit nové generace eMkových CSL, pochopit lze. Zdůvodněním tohoto rozhodnutí ale příliš pochopitelně nezní.
Dvojice zřejmě nejnadějnějších novinek divize M automobilky BMW se světu představila docela nedávno a už teď známe i jejich české ceny. Sice zatím nevíme, jak to bude s jejich místní nabídkou s manuální převodovkou, ta ale minimálně pro některé evropské země slíbena je, a tak snad nemusíme procvičovat krční svalstvo pro projevy údivu, které stále obchází americkou dostupnost a evropskou nedostupnost BMW M6 s manuální převodovkou - pokud si vůz v jediném řidičsky přijatelném provedení nepůjde koupit zde, půjde jej koupit jinde. Na jiný, zatím jen avizovaný krok BMW se takto připravovat lze.
Ačkoli ani jeden z obou vozů zatím reálně nedostal do rukou žádného ze zákazníků, BMW už stihlo ústy Matt Collinse z britského zastoupení automobily vyloučit možnost, že by firma kdy postavila odlehčené a přiostřené provedení, které v případě generace E46 proslavilo písmena CSL. Bavorská automobilka je soukromá firma a může si dělat, co se jí zachce, důvod, proč příchod dalšího CSL vylučuje, je ale velmi bizarní.
Collins v rozhovoru pro britský Top Gear prohlásil, že neexistují žádné plány na nové CSL nebo cokoli podobného CSL. Vysvětlení? „Původní CSL bylo skvělé, protože se zaměřilo na snížení hmotnosti. To jsme ale s novými auty už udělali. Stvořili jsme je tak lehká, jak jen mohou být - přichází s hmotností pod 1 500 kilogramů, což je u vozu jako je toto neuvěřitelné,” konstatoval Collins.
Nic proti sebevědomí firmy, pokud se ale na hmotnost vozu podíváme realisticky a přičteme si 18 kilogramů za standardní brzdy, které jsou pro M3 a M4 základem, vezmeme hmotnost M3 1 520 kg s karbon-keramikou a uvědomíme si, že jde o hodnoty dle DIN, tedy „suchou hmotnost”, pak jsme u základní M3 F80 na hodnotě 1 613 kg dle EU. Touto optikou vážila kupř. M3 E46 1 570 kilogramů a M3 E46 CSL ještě o 110 kilogramů méně.
Vážně jsou tedy nové vozy tak lehké, jak jen mohou být? Skoro bychom řekli, že leccos z nich půjde ještě „vyndat”, leccos v nich půjde ještě nahradit lehčím materiálem. Tenhle argument nebereme, pane Collinsi...
Nové BMW M3 resp. M4 není zrovna těžké, není ale ani vysloveně lehké. Prostoru pro verzi CSL vidíme spoustu, podle BMW už se není kam hnout...
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 10 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva