Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové BMW M3 a M4 bez manuálu? Náznaky se množí, věrohodností ale nehýří
22.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nástupci současné M3 prý mají v lednu dorazit pouze s automatickou převodovkou. Je to možné? Je, nic hmatatelného tomu ale nenasvědčuje.
Už v momentě představení konceptu nového BMW M4 se začalo špitat o tom, že jedinou převodovkou volbou pro tento vůz má být sedmistupňová automatická skříň se dvěma spojkami. Ti rozumnější se hned začali ptát, jaký by tento krok ze strany BMW měl smysl - však automobilce by se nevyplatilo přijít kvůli tomuto omezení jen o jediného zákazníka. A že by v takovém případě nešlo o jednoho člověka ani jednotky lidí.
Někteří mohou argumentovat dodatečnými vývojovými a výrobními náklady, které by ta hrstka lidí prahnoucích po přímém řazení (zájem o manuální M3 byl i v generaci E9x mnohem vyšší, ale to teď neřešme) nezaplatila, nicméně ani tento argument neobstojí. Zrovna BMW má dávno vyvinutých a jistě znovu použitelných „manuálů” na skladě nespočet, nabízet takovou verzi by nebylo nic drahého, rozhodně ne dražšího než v případě automatické převodovky, za kterou se obvykle připlácejí až nekřesťanské peníze. Prostě by s manuálem v nabídce prodalo více aut než bez něj, tečka. Takže jaký by mělo důvod nabídku omezovat?
Takový postoj zní logicky a racionálně, jenže nežijeme v době, kdy je na logiku a racionalitu spoleh. A pro příklad nemusíme ani opustit továrny BMW. Takovou novou M5 a M6 automobilka vyrábí i s manuálním řazením a podle našeho testu právě M6 jde i díky tomu o skvělé auto. Řidičsky je o tolik zajímavější, že s ní jezdí sám šéf vývoje těchto aut. Oba modely se s manuálem dokonce vyrábí jen a pouze v Evropě, přesto si takovou verzi na Starém kontinentu od BMW oficiálně nepořídíte, i když není žádný problém zde auto registrovat. BMW vám ho prostě neprodá, ani za milion navíc, vůz si můžete jen dovézt z USA, kde je oficiálně k mání. I tuhle jasnou obchodní příležitost (firma takovou verzi nabízí, vyrábí, stačí jej pouze přivézt k dealerovi, nestálo by to ani haléř) si automobilka nechává v Evropě uniknout. I uspokojení jednoho jediného zájemce na celém kontinentu by se BMW vyplatilo, přesto vám vždy řekne: „Nein.”
Je možné za tohoto stavu spoléhat na to, že se bude obtěžovat s nabízením dvou „převodovkových verzí” M3 resp. M4? V žádném případě nikoli. Prostě vám nedáme rozhřešení ani jistotu, že si na začátku příštího roku budete moci vůz objednat s ručním řazením, přesto o pravdivosti nejnovějších zpráv na toto téma máme pochybnosti.
Americký Autoblog s odvoláním na svůj zdroj uvnitř BMW včera totíž publikoval zprávu, podle níž se manuální M3 a M4 konat opravdu nemají, jedinou volbou má být sedmistupňové M-DCT. Zmiňuje též premiéru sériové verze v Detroitu, což neslyšíme poprvé, přesto to v našich očích onomu „transmisnímu reportu” na věrohodnosti nepřidává. A to hned z několika důvodů.
Tím nejpádnějším pro nás je zřejmě fakt, že už zmiňovaný šéf vývoje M5 a M6, Max Ahme, v rozhovoru s naším šéfredaktorem před pouhými čtyřmi měsíci bez nejmenšího zaváhání potvrdil, že přímé řazení pro M3 a M4 bude na rozdíl od M5 a M6 zcela jistě k dispozici. Pravda, pan Ahme nestojí za vývojem menších M a nemusel mít přesné informace, ale ruku na srdce - aby tohle tvrdil jeden z vysoce postavených inženýrů před novinářem bez naprosté jistoty? Tomu se nám nechce věřit.
A jsou tu i další signály. Lidé z fóra Bimmerpost znovu publikovali špionážní fotky a videa, které evidentně zachycují prototypy M3 či M4 s ručním řazením. Navíc už dříve proběhly éterem jindy zcela věrohodné specifikace náležící v budoucnu vyrobeným autům s už přiděleným VIN, které jako standard zmiňují manuální převodovku a dvojspojku jako příplatek. A nakonec - obvykle velmi spolehlivý Scott26 z téhož fóra jasně říká, že manuální M3 a M4 budou.
Věříme, nebo alespoň chceme věřit tomu, že tohle je pravdou a ne zprávy Autoblogu, Autocaru a dalších médií, která „automatický scénář” naznačují. Jisti si ale vážně být nemůžeme. Však i nová 911 GT3 měla být, dokonce podle oficiálních prohlášení lidí z Porsche, k mání pouze s manuální převodovkou. Nakonec si ji s ručním řazením nepořídíte vůbec. Kdo si může být jist tím, BMW neudělá totéž?
Koncept M3 svou převodovku neukázal, ale i kdyby to udělal, nic to neznamená
Zdá se být nepravděpodobné, že by BMW souběžně nabízelo M6 s manuálem a M3 bez něj. Jisti si ale dnes vážně nemůžeme být ničím
Prototyp M3 s manuálním řazením na fotkách...
...a dokonce také na videích
Specifikace nové M3 získané na základě již přidělených VIN jasně hovoří o manuální převodovce jako o standardu
Zdroje: Autoblog, Bimmerpost, Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva