Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové Audi SQ5 má ty nejfalešnější z falešných výfuků. Nevšiml si toho nikdo
27.3.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Různé formy „neupřímných výfuků” jsou dnes něčím docela normálním. Audi ale s novou SQ5 dostalo pojem „falešný výfuk” na úplně novou úroveň.
Možná si říkáte, že jsme objevili Ameriku. Však o záplavě falešných výfuků moderních aut jsme psali už před dvěma léty a na první pohled může do této vřavy těžko někdo vnášet něco nového. Jenže nové Audi SQ5 sem něco nového vnáší a hned vám vysvětlíme, proč.
Jednak jsme před oněmi dvěma léty udělali chybu, když jsme do jednoho pytle hodili zcela falešné výfuky a jejich pouze falešné koncovky. Jsou zkrátka dvě jiné věci, když má třeba Škoda Octavia RS TDI vpravo věc vypadající jako vyústění výfuku a ve skutečnosti v její blízkosti není lautr nic, co by výfuk připomínalo, Či když cosi podobného stylizací nárazníku naznačuje VW Passat a výfuky jsou vyvedené úplně jinam kdesi za tím.
To je první případ, druhý je, když vůz naznačeným vyústěním výfuků zplodiny z motoru skutečně vypouští, akorát to, co vypadá jako koncovka, není vlastně koncovka, ale jen jakási orámovaná díra typicky v nárazníku, za niž reálně tkví mnohem ubožeji vyhlížející skutečný výfuk s nuznějším zakončením. Tomu jsme se podrobně věnovali nedávno a má to své technické opodstatnění - proto to také najdeme třeba i na Bugatti, Ferrari, Lamborghini a dalších autech, která je třeba brát vážně.
Upřímně řečeno, neadorujeme ani jedno, ale to druhé jsme zkrátka vzali na milost. Vidět je to už léta i na Audi s písmeny S a RS ve znaku, takže by nás nepřekvapilo, kdyby to i zmíněná nová SQ5 měla řešené takto, třebaže se předchozí generace vzadu chlubila dvěma skutečnými výfuky se čtyřmi skutečnými koncovkami. Tak nějak se už z pojetí zadních partií mělo za to, že tomu tak je, musí být, však i prezentační materiály Audi hovoří o tom, že „k dynamickému vzhledu tohoto vozu přispívají dvě dělené koncovky výfuku”, takže to nikdo nezkoumal ani při lednové premiéře v Detroitu. Byla to chyba.
Jeden Kanaďan si nyní v showroomu Audi všiml, že to, co na SQ5 vypadá jako výfuk, jako dvě dvojité koncovky v obvyklém stylu ostrých audin je... nic. Ony díry jsou o něco hlouběji v nárazníku zaslepené jakýmsi černým plastem a výfuk je reálně vyveden směrem k boku, navíc přímo do země. Tyto „koncovky” nemají s výfuky společného vůbec nic.
Možná už křičíte: „Však to je jako v onom Passatu.” Ano, v podstatě ano, ale je přece jen něco jiného, když toto řešení vidíme na rodinném naftovém sedanu či kombi, které se prostě tváří jako něco, čím nejsou a kdy je toto zvoleno pro ostrou verzi modelu Audi od divize Sport. Navíc nám nikdo od VW netvrdil, že na zádi vozu jsou „dvě dělené koncovky výfuku” - to si Audi prostě vymyslelo (je to v mnoha jazykových verzích webových prezentací nové SQ5, včetně té české) a snad doufalo, že si toho nikdo nevšimne.
Něco takového jsme dosud nepoznali a když si to spojíte s reálným provedením onoho falešného výfuku, zůstává nad tím rozum stát. Je to tak laciné...
Někteří „audisté” tomu dokonce odmítají věřit a říkají, že jde jen o nějaký showcar, který ve skutečnosti není SQ5, ale... mýlí se. Ukážeme vám také fotky SQ5 z Detroitu, na kterých jsou tytéž pseudokoncovky vidět už zdálky. Jen novináře tehdy vážně nenapadlo to zkoumat a falše si nevšiml ani nikdo jiný. Je to přitom vážně bizarně absurdní případ podobného řešení a můžeme jen doufat, že s ním facelift něco provede. Však se na to podívejte sami...


To, co na SQ5 vypadá jako klasické dvě dvojice výfuků eSkových Audi, není ve skutečnosti nic než loutka









A vážně to není výjimečnost jednoho kusu, i vůz představený při premiéře v Detroitu to měl viditelně stejně, nikdo si toho ale tehdy pořádně nevšiml


Na oficiálních fotkách to pochopitelně patrné není...


...technické nákresy ale potvrzují, že výfuky reálně míří směrem do boku a k zemi, ani směrem do nárazníku



Bizarní je, že předchozí SQ5 měla dvě dvojice kompletně skutečných koncovek výfuků, i když šlo o diesel
Zdroj: Imgur
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Brno skončilo v Top-5 včera 18:24
- Xavi Fores je jako tester spokojený včera 14:27
- Akira Yanagawa je stále aktivní včera 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování 13.12.2025
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK 13.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 10 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 11 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
včera
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
včera
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
včera
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
