Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové Audi S6 má jedny z nejbizarnějších falešných výfuků, podtrhují jeho proměnu
5.10.2019 | Petr Prokopec
Moderní auta a upřímnost jsou skoro slova opačného významu, Audi S6 to ale s falší dotáhl dál než kdo jiný. Nakonec, ostrý kombík míval V10 od Lamborghini, teď má dieselovou V6.
„Quo vadis, Audi?” chtělo by se říci při pohledu na vývoj modelu S6. První generace sice začala svou existenci s 2,2litrovým přeplňovaným pětiválcem pod kapotou, nicméně automobilka záhy nabídku rozšířila o 4,2litrový atmosférický osmiválec. Ten se stal pro druhou generaci jediným agregátem, v případě té třetí ale došlo na další posun výše. Němci pod přední kapotu napěchovali modifikovaný 5,2litrový desetiválec z Lamborghini Gallardo. Rázem z toho bylo nejen 435 koní, ale zejména pocit, jaký majitelům musel závidět celý svět - tedy že sice řídí rodinné přibližovadlo, nicméně to je osazeno motorem z italského supersportu.
Desetiválcová jednotka byla symbolem vysoké prestiže, která však začala postupně klesat. V případě čtvrté generace bylo ještě možné počítat s čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo a působivější dynamikou, v případě té páté už se jde jen dolů. V Evropě je u S6 s benzínem konec, třebaže tentýž model pro zbytek světa disponuje 2,9litrovým šestiválcem twin-turbo. Evropská klientela může počítat jen s třílitrovou dieselovou jednotkou, která v případě tohoto modelu působí jako svatokrádež.
Tohoto názoru je i Mat Watson z Carwow, který se svými kolegy otestoval právě nový německý kombík ozdobený znaky verze S6. Přitom poukázal právě na dieselovou jednotku, kvůli které německá automobilka musela přistoupit k řadě kompromisů. A pokud to s řízením myslíte opravdu vážně, akceptovat je budete jen stěží. Třílitrový šestiválec se totiž pyšní generátorem zvuku, kvůli kterému uvnitř připomíná původní benzinové motory, nicméně kolemjdoucí při sešlápnutí plynu stále slyší tradiční dieselový klapot.
Příchod motoru TDI si ovšem nevyžádal jen falešný zvuk uvnitř a rozpačitý projev zvenčí, ale ještě falešněji pojaté koncovky výfuku. Ze zadního nárazníku totiž sice trčí čtveřice chromových obrouček, pravá ale není ani jedna. Dvojice na pravé straně je čistě pro parádu, je zaslepena plastem, jak Mat názorně přiblížil klackem. A reálné koncovky výfuku se nenachází ani nikde poblíž.
To známe třeba z Octavie RS, tady je ale situace ještě bizarnější. Ani dvojicí na levé straně totiž výfukové plyny neproudí, reálné vyústění výfukového systému je skryto kousek za nimi a míří směrem k zemi. Jinými slovy tu máme dva výfuky se čtyřmi koncovkami, z nichž dvě jsou totálně vymyšlené uprostřed ničeho a dvě se nachází asi 20 centimetrů od čehokoli, čemukoli by bylo možné říkat výfuk.
Ani to však není konečný výčet negativ - opomenout nesmíme ani skutečnost, že zatímco dříve jste stovku zvládli za 4,5 sekundy, nyní je to 5 sekund a s rostoucí rychlostí se vzhledem k výkonovému manku bude rozdíl dále zvyšovat. Dá se tedy předpokládat, že s dieselovou jednotkou bude spojena nižší spotřeba než s tou benzinovou, ovšem u sportovně laděného sedanu a kombíku člověk jednoduše nehledá v prvé řadě ekonomický vůz. Zvláště když Audi nabízí i běžné Audi A6 osazené ne zase o tolik slabším třílitrovým naftovým šestiválcem, které lze navíc vyšperkovat i příplatkovým bodykitem S-line a ve výsledku vypadá velmi podobně.
Nová generace S6 tedy podle Mata nedává velký smysl. Je ale nad slunce jasné, že přivést diesel do hry nebylo rozhodnutí Audi, ke kterému by došlo bez přispění stále tvrdších pravidel EU, o čemž ostatně svědčí i fakt, že ve zbytku světa dostal přednost benzin. Nová S6 pro Evropu má nejnižší emise CO2 v historii, a to se bude od 1. ledna 2020 počítat více než cokoli jiného.
Mat Watson z nového Audi S6 není vůbec nadšený, a to hlavně kvůli dieselovému ústrojí pod kapotou a s ním spojeným ústupkům
Zdroj: carwow@YouTube
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 40 minutami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 2 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 3 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 5 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva