Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové Audi A4 B9 vs. starší B8: zkuste najít pět rozdílů
30.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace A4 se hned po svém příchodu dočkala nemalé kritiky kvůli svému vzhledu. Podívejte se, jak málo se liší od designu předchůdce.
Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku včera oficiálně odhalila nové Audi A4. A okamžitě tím rozdělila svět na dva nesmiřitelné tábory, z nichž jeden se obdivuje technickým parametrům, zatímco ten druhý dává na pranýř prakticky nezměněný design. Pravda tentokráte není někde mezi, mají ji vlastně obě skupiny. Proto dnes nebudeme jen tak porovnávat novou a dosluhující generaci, ale zmíníme i pár důvodů, které jednání Audi snad alespoň trochu ozřejmí.
Hned na úvodu bychom přitom celou situaci mohli zlehčit faktem, že značka se čtyřmi kruhy ve znaku spadá pod koncern VW Group stejně jako Porsche. A jelikož designéři ze Zuffenhausenu jsou těmi nejlínějšími designéry na světě, mohli se jejich kolegové od Audi lecčemus přiučit. To však berte pouze jako zmínku pro zasmání, nyní se již budeme věnovat vážnějším věcem. A ty souvisí zejména s prodeji.
Pokud se totiž zadíváme na loňské registrace, zjistíme, že Audi prodalo jen v Evropě 124 170 kusů generace B8. To je úctyhodný výsledek na vůz, který je na trhu od roku 2008. Zvláště v porovnání s prodeji jeho klíčového rivala, Mercedesu třídy C. Třícípá hvězda totiž loni zaujala 136 474 zájemců ze Starého kontinentu, tedy pouze o nějakých 12 tisíc více, přestože jde o zcela nový, často obdivovaný model.
Nacházíme se přitom ve velmi sledovaném segmentu, kde jedna jediná chyba znamená, že odepsat můžete skoro celou generaci. Či alespoň polovinu, než dorazí facelift, který zamázne ty největší „mouchy“. A jelikož A4 je společně s třídou C a BMW řady 3 v této části trhu nastavenou laťkou, na kterou se Britové, Italové, Američani či Japonci snaží alespoň dosáhnout, nemůžeme se konání Audi divit.
Navíc tu máme jakousi korporátní identitu a designový jazyk, na jejichž základě má být každému na světě jasné, že se právě kouká na Audi A4. Ve výsledku tedy značka se čtyřmi kruhy nechtěla a pomalu ani nemohla být o mnoho odvážnější a navzdory řečem samotného Audi bychom ani neměli očekávat, že revoluční změny přijdou někdy budoucnosti. I nové generace modelů A6 a A8 tak budou evolucí těch stávajících, jen s ostřejšími rysy.
Oč nenápadnější a nudnější je ovšem změna zvenčí, o to větší měrou se inovovalo pod povrchem. V prvé řadě tu tedy máme nárůst dimenzí, z čehož budou profitovat cestující na předních i zadních sedadlech. Dále pak můžeme zmínit pokles hmotnosti až o 120 kilogramů, který vylepší spotřebu a ovladatelnost. Již jen díky tomu je nové Audi A4 vozem, na který se můžete těšit.
Ano, lze namítnout, že k podobnému kroku dnes přistupuje prakticky každá automobilka, stejně jako před pár lety musela být každá nová generace větší než ta předchozí. Nicméně i bychom tento fakt měli opěvovat, nikoliv zatracovat. Stačí totiž jen vzpomínka na roky nedávné, kdy zejména vozům BMW byla vytýkána jejich nadměrná otylost. A jak jsme nyní rádi, že značka otáčí, třebaže pomalu.
Pokud pak navíc ještě přihodíme do dané rovnice interiér, v jehož rámci Audi vždy udávalo tón a kde se snaží věci posunout dále vpřed, pak nemůžeme mnoho namítat proti pořekadlu „pokud to není rozbité, neopravujte to“. Nicméně zároveň také souhlasíme s názorem, že dlouho omílané může začít nudit a Němci by na svou neodvahu mohli za pár let také doplatit. Jak už dobře víme, auta dnes prodává především design a nikoliv technické parametry. A nikdo kromě zapřisáhlých konzervativců nechce donekonečna kupovat auto, které vypadá jako to, které si pořídil před deseti patnácti lety.
Bude tedy zajímavé sledovat, jak se věci časem vyvinou. Přičemž my nyní využijeme závěru článku k tomu, abychom přeci jen venkovní design obou vozů v rychlosti porovnali. Začneme přitom konstatováním, že základní silueta zůstává zcela nezměněna, novinka pouze přidala na hranách. Díky tomu vypadá moderněji a agresivněji.
Nicméně v tomto směru můžeme nahlédnout do minulosti, kdy obliny vládly 60. a 70. letům minulého století a hrany „osmdesátkám“. A nyní si položme ruku na srdce a přiznejme, jakého veterána bychom bez ohledu na cenu chtěli - toho nadčasově elegantního či ve své době ostřejšího než žiletka? Odpověď je vcelku jasná.
Pomalu bychom tedy mohli říci, že nová generace by mohla během pár let vypadat starší než předchozí Audi A4 B8. Zvláště při pohledu zepředu, kde čelní maska ve snaze o maximální agresivitu vypadá možná až odpudivě. Možná by tak stačilo dodat odcházejícímu modelu světlomety jeho nástupce a rázem bychom tu měli pohlednější vůz.
Při pohledu na záď, hlavně u kombíku, pak máme pocit, že nová grafika světlometů funguje zcela kontraproduktivně vůči záměru tvůrců. Již zde totiž nemáme ucelenou eleganci, ale spíše jakýsi podsaditý zadek, na kterém je postavena vysoká kukaň. To se samozřejmě může někomu líbit, my ale hlasujeme pro generaci B8.
Tím ale opravdu končíme, poslední řádky již věnujeme pouze neoficiální ilustraci chystaného modelu RS4 Avant. Ta de facto jen potvrzuje výše zmíněné, tedy že příliš agresivity může být na škodu. Osobně přitom doufáme, že reálný produkt bude vypadat výrazně jinak, hlavně v přední části. Ta totiž až moc připomíná pouťový „tuzing“.
Hledat rozdíly mezi vzhledem nové a předchozí generace Audi A4 je vážně obtížné, i když je generace B9 opravdu kompletně nová
V případě modelu RS4 Avant, který se objevil na neoficiální ilustraci, pak výše zmíněné platí dvojnásob
Zdroj: Carscoops, Ilustrace: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před hodinou - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 2 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 5 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva