Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové Alfy Romeo budou stejná nebo vyšší liga nez Němci, říká šéf značky
17.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Harald Wester zastoupil na IAA Sergia Marchionneho se stejným sebevědomím. Některá jeho slova však mají hlavu i patu.
Je to možná překvapivé, ale šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne se na letošním autosalonu ve Frankfurtu vůbec neukázal. Místo toho zůstává v zámoří, kde musí řešit nemalé problémy mezi americkou částí FCA a tamními odbory. Díky tomu milovník svetrů přišel nejen o možnost potkat se se šéfkou koncernu General Motors Mary Barra, ale zároveň také o slavnostní výstavní debut nové Alfy Romeo Giulia QV.
K řečnickému pultu se tedy nakonec postavil šéf automobilky (i spřízněného Maserati) Harald Wester, který očividně načichnul sebevědomím svého nadřízeného. Když ovšem některé jeho výroky jaksepatří rozpitváme, zjistíme, že by skutečně mohly zavánět realitou. Wester totiž naznačuje, že Giulia QV má velkou šanci se prosadit v prémiovém segmentu, neboť velká řada zákazníků touží po alternativě vůči německým vozům.
„Pokud s nimi jezdíte pět nebo deset let, je to… skoro jako manželství. Podle dnešních globálních statistik se ovšem 40 až 50 procent párů rozvádí. V případě automobilového světa by navíc toto číslo mohlo být ještě vyšší, pokud zde máte skutečně působivou alternativu,“ prohlašuje Wester, přičemž samozřejmě doufá, že zklamaná klientela přijde právě do showroomů italské automobilky.
Šéf značky zároveň dodává, že za pomoci nových modelů značky by Alfě Romeo mohla být navrácena její někdejší sláva. „Nechceme vyrábět chladné a technokratické produkty. Co do obsahu a výkonu chceme být na stejné či ještě vyšší úrovni (než Němci). Chceme prostě navrátit automobilovým nadšencům porci emocí, jakou je dnes již velmi těžké najít.“
Takový krok je jistě vítaný, nicméně by s ním nemusela být spojena poměrně vysoká cena. Odrazení klientely v tomto ohledu se ovšem Wester nebojí. Podle něj lidé, kteří jsou ochotni utratit dva miliony korun za nový vůz, nebudou mít problém zamířit jinam než obvykle, pokud jim bude nabídnuta dobře vypadající a slibná alternativa.
Naděje je tedy zjevně zásadním pilířem strategie značky, která by měla navýšit registrace na 400 000 kusů ročně. To možná ve srovnání s loňskými šestinásobně nižšími prodeji vypadá jako extrémně vysoké číslo, nicméně ve skutečnosti se jedná pouze o zlomek automobilů, které se v prémiovém segmentu každoročně prodají.
„V té části trhu, na kterou cílíme, se v loňském roce prodaly dvě třetiny z celkových osmi milionů nových vozů, tedy 5,4 milionu nových aut. Pokud toto číslo následně zasadíte do našich plánů, zjistíte, že musíme přesvědčit sedm nebo osm zákazníků ze sta, aby přešli od německých značek k té naší,“ upřesňuje situaci Wester.
S tímto výhledem by přitom Alfa Romeo skutečně mohla dosáhnout kýženého úspěchu, zvláště kdy reakce publika na nový sedan Giulia QV jsou „velmi pozitivní“. Jednou věcí je ovšem obdiv a tou druhou nakupování. Uvidíme tedy někdy v příštím a přespříštím roce, zda jsou Italové konečně na cestě dobré či do záhuby.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.
























Alfa Romeo Giulia QV se ve Frankfurtu předvedla hned v několika barevných variacích
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 2 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 3 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 5 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 6 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva