Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové a staré BMW 7 ve vizuálním srovnání: zastíní G11 starší F01?
15.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Budoucí vrchol mnichovské značky má své klady i zápory. Ty jsme srovnali s předchůdcem - výsledek nabízíme, ale nevnucujeme.
Minulý týden jsme si mohli oficiálně představit nové BMW řady 7. To bude výstavně debutovat v září na autosalonu ve Frankfurtu, na usednutí za volant si tak ještě nějaký ten pátek počkáme. Nicméně k prvnímu srovnání můžeme přistoupit již nyní, kdy generaci s kódovým označením G11 postavíme vedle předchozí řady 7 F01.
Ještě předtím, že začneme udílet body, jen zdůrazníme, že štíhlost a nadčasová elegance třeba někdejší E38 je s novinkou ta tam. A stejně tak již nemůžeme hovořit o extravaganci, s jakou přišel Chris Bangle. Místo toho zde máme design poplatný současnému stylu BMW, který v nás mnoho emocí nevyvolává, alespoň ne těch pozitivních. Nicméně názor na design je čistě subjektivní a to, co nám se nelíbí, může mnohý považovat za vrchol krásy a přitažlivosti. Ve výsledku tak s naším hodnocením nemusíte souhlasit a svůj názor dát bez váhání najevo v diskuzi.
To by ale po úvod mohlo stačit, nyní se tak již pojďme zabývat čelními partiemi. Zde musíme ihned přiřknout body generaci F01, která působí elegantněji. Novinka se vůči ní profiluje enormně velkými ledvinkami a poněkud nafouklým nárazníkem, díky čemuž vypadá jako na chůdách. Jakmile ale náš pohled sklouzne lehce na bok, již musíme designéry BMW pochválit, že mohutnou plochu rozbili, pročež nová řada 7 působí štíhleji.
Jakmile se ovšem začneme více stáčet a odhalíme onu „hokejku“ ve spodní části dveří, musíme opět aplaudovat spíše předchůdci. Ano, integrovaný průduch sice napomůže upouštění zbytečného vzduchu v prostoru předního kola, nicméně i tak výsledný dojem působí poněkud pouťově. Zvláště v kombinaci s dalšími chromovými lištami a doplňky, jimiž je nová řada 7 poseta od hlavy až k patě, tedy od přídě až po záď.
Momentálně jsou tedy misky vah spíše na straně generace F01, při pohledu na záď ovšem dochází k vyrovnání. Zatímco předchozí provedení v tomto ohledu působilo poněkud mdle, novinka je o poznání dravější. Nepatřičně působí snad jen ony falešné koncovky výfuku, které jsou natolik veliké, že v nich zahlédnete skutečné potrubí. Je však zjevné, že BMW k takovému kroku muselo přistoupit, jinak by záď působila buclatě.
Zamířit můžeme do interiéru, který překlápí celkové vítězství na stranu nové řady 7. Vše působí mnohem sladěnějším dojmem, přičemž za panely na středové konzoli by se nemuselo stydět ani Audi. Pravdou však zůstává, že finální verdikt bychom si měli ponechat až na první test. Z fotek totiž sice metalické ozdoby působí honosně, pouhé poklepání na ně však může hodnocení totálně zvrátit.
Koneckonců, v tomto směru nám mnohé napovídají i první „živé“ fotky, na kterých generace G11 působí docela impozantně. Chromové „hokejky“ nám ovšem vadí i nadále, díky čemuž bychom možná všem potenciálním majitelům doporučili zašilhat po příplatkovém paketu M Sport. S ním jsou totiž veškeré takové doplňky černé, což celkové eleganci jen napomůže.














Nové BMW řady 7 se zvenčí pouze vyrovnalo svému předchůdci
Živé fotky ovšem naznačují, že nakonec bychom se mohli skutečně dočkat mnohem elegantnějších a štíhlejších tvarů
Zdroje: Carscoops, Bimmer Today
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 10 hodinamiTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19