Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Toyota Supra opět potvrzena: pro Tokio spolu s novou verzí LFA
20.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Probudí se Toyota z bezútěšné hibernace? A zpomalí svůj pozvolný pád a růst zisků svých největších rivalů z Německa a Koreje?
Současné postavení někdejšího neohroženého světového leadera připomíná latentně krvácejícího a zmateně přešlapujícího obra. Toyota dostává zhusta na frak na všech frontách. Ve Spojených státech to byl pravý hák spousty soudních žalob, mimosoudních vyrovnání a pokut za podcenění technických problémů a hysterických řidičů, v Evropě ji k zemi posílají draví Korejci a na domácí půdě schytala K. O. rovnou od přírody, když musela kvůli zemětřesení a následné vodní pohromě na nějakou dobu odstavit výrobu některých modelů.
Poslední dva roky Toyota poznala peklo rožnění ve vlastní šťávě. Může dnes tento stav nějak zvrátit? Na severoamerickém trhu představila novou generaci modelu Camry, přičemž její cenu snížila o dvě procenta oproti předchůdci. Aby Japonci nějak kompenzovali toto rozhodnutí, místo nákupu nových robotů pro výrobní linky Camry v závodu v Kentucky použila starší vybavení z nedávnou uzavřené továrny Nummi v Kalifornii vzešlé z joint venture s americkým General Motors.
Také pro evropské dealery Toyoty brzy dorazí záchranná vakcína v podobě zcela nového Yarisu, modernizovaného modelu Avensis, pro některé vybrané východoevropské trhy vlastní verze Camry a globálně pak má všechny trhy podporovat celá rodina Priusů. O obecné zlepšování image se pak má postarat nová generace Lexusu GS. Bude ale tohle stačit?
Toyota si uvědomuje, že nikoli a začíná opět přehodnocovat roli sportovních modelů ve svém portfoliu. Pravda na zadokolku FT-86 čekají zákazníci mnohem déle, než by se jim líbilo, ale teď to konečně vypadá na velké odhalení sériové verze na blížícím se autosalonu v Tokiu. Podle posledních zpráv ale nástupce kultovní Corolly nebude stát na stánku osamoceně. Magazínu Car se podařilo zjistit, že Toyota pracuje na několika dalších sportovních vozech.
Nová varianta Lexusu LFA by měla nést jméno Tokyo Motor Show Edition a bude druhá v pořadí po verzi Nürburgring, která chvíli držela rekord Nordschleife, než se o jeho vymazání postaral Dodge Viper. Úpravy japonského stroje by se měly nést v duchu BMW M3, takže LFA vystaví nenalakovanou karbonovou střechu a na zádi se objeví velké křídlo rovněž z karbonových kompozitů. Tento vůz by ovšem vzhledem ke své ceně udělal radost (fyzicky) jen velmi omezenému počtu majitelů. Toyota dokonce kvůli ekonomické nejistotě stopla vývoj otevřené verze LFA, která prý měla být stejně tuhá jako kupé.
A přesto si běžný lid možná přijde na své. Toyota potvrdila, že v Tokiu představí další dva sportovní vozy. Jeden z nich bude mít pohon předních kol a momentálně se spekuluje pouze nad tím, zdali se náhodou nejedná o silnější verzi výkonově značně poddimenzovaného Lexusu CT200h. Ať je to jak chce, více pozornosti na sebe poutá druhý automobil. Měl by to být totiž nástupce legendární Supry.
Je to trochu zvláštní a protichůdná informace, jelikož Toyota už několikrát dementovala možnost, že by někdy nástupce Supry vznikl, i když možná ještě vícekrát řekla, že bude. Věci se teď ale mají tak, že další zadokolka prostě je v plánu. Do plánů by zapadal také její motor. Přeplňované agregáty jsou teď v kurzu, ačkoli jen málo z nich vzniká za stejným účelem jako šestiválce Supry. To ale nic nemění na tom, že nás zřejmě čekají zajímavé časy. Časy, které dají vzpomenout na dobu, kdy Toyota stavěla auta nejen kalkulačkou ale i srdcem.
Vrátí se Toyota zpátky a začne vyrábět zábavné zadokolky jako byla Corolla AE86, Supra a kdysi dávno i Celica?
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 8 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejčtenější články
- Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva